Inlägg från: Honey1982 |Visa alla inlägg
  • Honey1982

Smink Smink Smink!

maddie3 skrev 2007-11-10 10:27:11 följande:
    Nää fy vad trist när man vill ha tips, inte tipsa henne.Dåligt av henne, måste kännas trist att betala 500 kr o du ska göra hennes jobb,typ.Hoppas verkligen att jag får en bra tjej/kille...de ringde igår o ville ändra tid till en timme tidigare pga personalbrist....kändes lite sisådär...vill ju inte ha en som springer mellan mig o kassan...Men håll tummarna för att det blir bra och att jag  kommer bli såååå snygg  eller se ut som en fågelskrämma
    nej då, du kommer att känna dig snygg - säg till annars för det är väldigt viktigt att du som kund är nöjd när du går därifrån . lycka till o ha så kul!
  • Honey1982
    Hallontrollet skrev 2007-11-13 16:20:15 följande:
    Jag håller på att ge upp.
    Mina sminkningar blir inte i närheten så bra som era och jag har så torr hud att foundation ser konstigt ut på mig!!

-gråter floder-
    har du testat fuktspray? vad använder du för dagkräm? det kan ju vara så att den du använder inte är rätt för den hudtyp som du har.
  • Honey1982

Hallontrollet - Garnier Nutrionist är en bra budgetkräm! Annars tycker jag väldigt mycket om Cliniques krämer också.

• Honey1982

02 05 skrev 2007-11-13 20:19:38 följande:

Är det någon som har erfarenhet av lösögonfransar btw?
    jag har massor av erfarenhet .
    vad vill du veta?
  • Honey1982

02 05 skrev 2007-11-14 15:21:07 följande:

Jag skulle vilja ha några som ser så naturliga ut som möjligt och som inte är för långa, något spec märke att rekommendera?Sen undrar jag exakt hur man gör när man sätter på dem o ifall du har något extra knep för att få dem bra?
    de enda fransarna som jag kan är make up stores.
    MUS har fransar som heter doll som jag tycker är väldigt bra om man föredrar hela band. enklast är att försiktigt klippa till dem med en nagelsax så att de passar längdmässigt med ens eget öga. (man kan först testa dem mot ögat).
    snyggast resultat tycker jag det blir med enstaka knippen t.ex 3 - 4 per öga. de heter single och finns i 13 samt 10 mm.
    att sätta lösögonfransar kräver mycket träning, speciellt då man fäster dem på sig själv. jag tycker att det är svårare än att fästa på andras ögon.
  • Honey1982
    Fridapida skrev 2007-11-15 12:47:06 följande:
    MAC säljs på Åhlens i Stockholm o GBG. Vet inte om man kan hitta det någon annanstans. Mycket bra smink!
    finns i malmö också. man kan söka på stores på mac:s hemsida
  • Honey1982

ska snart iväg och jobba. vi ska sminka modeller inför en fotografering.

har gjort en ganska enkel sminkning med ljusrosa basskuggan cotton candy och ljunglila skuggan diva. sen så ville jag ha en lila glittereyeliner men eftersom inte det finns i vårt sortiment så gjorde jag det av glitter och mixing liquid. superenkelt och jättesnyggt resultat .

• Honey1982
    Nathalie009 skrev 2007-11-18 13:55:38 följande:
    va skulle ni säga om muffin lr vanilla, vilken e snyggast att ha ?
    muffin är en pärlemoskugga dvs skimrande medans vanilla är matt. jag tycker personligen att muffin är mycket finare.
  • Honey1982
    Hallontrollet skrev 2007-11-19 09:24:55 följande:
    Vad är det som gör muffin så bra då?
    MUS har vi här i stan så jag får väl kanske ta mig dit imon...
    Trots att jag inte tycker om butiken här i stan.
    Fick sådan dålig hjälp när jag var där inne för ett tag sedan.
    Tror jag berättade om det tidigare i tråden.
    Då min son klämde fingrarna pga tjejen som jobbade där inte orkade hjälpa mig med dörren...
    Tycker så illa om dem att det nästan är värt att vänta tills jag skall iväg någon annan stans där MUS finns!
    vilken stad är det?
    ögonskuggorna kostar numera 130 kr, priset höjdes nyligen.
    muffin är en bra bas som funkar till nästan alla färger och alla personer (om man inte är mörkhyad för då blir den gråaktig på ett mindre fint sätt).
    man kan även ha muffin som highlighter eller som ensam skugga om man bara vill ha lite diskret skimmer.
  • Honey1982
    Linny skrev 2007-11-19 10:44:01 följande:
    Jag är en av de få här som inte är imponerad av muffin. Inte alls snyggt på mig. Kanske för att jag har så stora ögonlock att de nästan ser rynkiga ut med den på. Nädå, men den lägger sig ojämt på mina ögonlock och det ser bara torrt och fnasigt ut
    Använder inte heller Muffin, Meteor (cybershadow) är mycket finare på mig
Svar på tråden Smink Smink Smink!