Kajsa05 skrev 2007-10-02 21:01:56 följande:
De första 5 möterna pratade vi om dessa djur, mina känslor när jag ser dom osv... Men sen så småningom så tog psykoterapeuten med sig lilla "Hugo" i en burk. Då fick jag börja med att titta på burken på avstånd, senare hålla i burken, stoppa ner fingret och känna på nätet. Sen tog han upp spindeln och till slut fick jag hålla i "honom". Detta tog mig en hel vår! Så det gick ju inte så fort! Och många tårar och panikskrik på mötena blev det!Jag fick remiss till sån terapi, då man ansåg att jag inte kunde leva ett normalt liv med min extrema fobi. Så jag betalade 80 kr per tillfälle. Annars kostar det väl runt 600 per gång!
vart går man för att få remiss då? Jag lever långt ifrån ett normalt liv.. Kan inte gå nånstans i huset utan att kontrollera först att det inte finns nån *** där, jag kan inte ens skriva ordet

Jag har mardrömmar var och varannan natt, vaknar alldeles kallsvettig och hyperventilerar och vågar inte somna om utan att ha lampan tänd. I somras satt jag ute och solade på en solstol och jag böjer mig ner för att ta upp vattenglaset och ser då att det hänger ett kräk från stolen, jag kastar mig ur stolen, ramlar och slår mig och gör allt jag kan för att inte min son ska gå nära stolen. Ingen hemma och ingen granne som ser mig och kan hjälpa mig.. Vad gör man? Jag fick ta sonen i famnen och gå in, och vara inne resten av dagen, en strålande sommardag

Min son blir ju också drabbad av det här.. jag håller på att bli tokig på detta och jag vill för allt i världen inte att mina barn ska behöva genomlida samma som jag..