• Sussipussi

Använder ditt barn kläder med fläckar som inte går bort i tvätten?

Vet inte riktigt var jag ska lägga den här omröstningen, så det får bli här....

Alltså, använder ditt barn kläder som hon/han spillt mat på och som inte går bort i tvätten? Exempelvis en stor fläck mitt på magen av tomatsås?

Jag är bara nyfiken och lägger inga värderingar i svaret.

Tidigare har jag bara klätt min dotter i sådana kläder då hon är hemma. Men nu börjar det sina med ofläckade kläder i garderoben, så jag får nog ta och tänka om. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder ditt barn kläder med fläckar som inte går bort i tvätten?
  • Bei Bei

Ja, så länge kläderna passar, är sköna & luktar nytvättat!

Både på dagis & hemma. Dottern går på ur & skur dagis, de blir lortiga som bara den!

♥ Ronja ♥
  • morsa06

om det är en liten fläck vid halsen som inte går bort så får han ha den tröjan på dagis.. men kanske inte en stor tomatsåsfläck på magen som TS skrev

• lillajag82

här kan man INTE ha skitiga kläder på barnen på dagis
    lite smuts e ok.. men inte stora fläckar
    för då klagar dom o kan ev ringa soc
    o anmäla en för barn vård o att barnen inte får nya kläder osv
    snackas mycket här där vi bor
    men hemma ja då får dom ha slit o släng kläder på sig...

Emelié010224 & Albin060520
  • Lalune2

Nej, varken på dagis eller hemma. Jo, någon gång kan jag ha klätt dem i fläckiga kläder om det verkligen inte har funnits ngt annat, men väldigt sällan.

Calcioland 22 september!! *Längtar!*
  • Lalune2

Och bara om de ska vara hemma, förtydligar jag.

Calcioland 22 september!! *Längtar!*
  • trollmammsis
    lillajag82 skrev 2007-09-17 11:53:01 följande:
    här kan man INTE ha skitiga kläder på barnen på dagis lite smuts e ok.. men inte stora fläckar för då klagar dom o kan ev ringa soco anmäla en för barn vård o att barnen inte får nya kläder osv snackas mycket här där vi bor men hemma ja då får dom ha slit o släng kläder på sig...
    VA???

jo visst kan det användas fläckiga kläder, om dom inte syns så mycket..kanske inte en står tomatsåsfläck på en vit tröja
  • sommartjej

slänger alla såna kläder till dagis, eller nästan... har ju blivit en del skulle jag inte använda såna kläder så skulle man ju få köpa nytt hela tiden, det är ju inte länge en tröja får vara fläckfri.... det är ju barn vi pratar om

• silhuett

Ja, tänker inte slänga bort plagg som bara har blivit använda ett fåtal gånger Så rika är vi inte

Svar på tråden Använder ditt barn kläder med fläckar som inte går bort i tvätten?