• Beatrissan

Spricka eller bli klippt!

Har en fundering om det gör ont att spricka eller bli klippt?
    Är skit nojjig över att det ska hända mig den dagen jag ska föda.
    Hur ont gör det? Gör det ont efter? Hur går det till?

• Svar på tråden Spricka eller bli klippt!
  • Drutten03

Nackdelen med klipp är att det inte läker lika bra eller snabbt som det som spruckit själv.
    Jag blev klippt, och det stämmer som andra säger att det känns inte, men jag hörde ljudet av hur de klippte i mig och med den minnesbilden har jag även framkallat en vision av smärtan jag borde kännt. Kommer aldrig godkänna att bli klippt igen, hellre spricka.
    Dessutom så har klippet läkt fel och gör ibland ont nu 8 år senare.

• babyassistans

hej där,

jag håller med föregående talare!!
    När jag blev klippt o sydd visste man inte att jag saknade de ensym för att tråden skulle självupplösas så allt bara växte fast o fel.....7 månader senare tog man upp alltihopa o sydde om. Då gick det bra. gång nr 2 sprack jag o hade inga problem alls.

• Sagofe

Som många andra säger: Det känns inte alls när man spricker.
    Innan jag födde var jag livrädd för att spricka, efteråt blev jag smått förvånad när de började prata om att sy.
    Kände när de började sy, men då fick jag en bedövningsspruta och efter det var det inga problem alls. Låg bara och beundrade det lilla underverket jag hade fått upp på bröstet

• Bubbeli

Jag blev klippt båda gångerna, kände inget varken när det klipptes, när det syddes eller efteråt.

• Lussan5

Jag blev klippt och det var ruskigt.

Rätt som det var drog de fram saxen *ryyyys*, och blodet forsade... (Jag försökte att fly från förlossningsbordet, men hann inte undan innan de klippte )
    När jag fick andra barnet fick jag inte en "skråma".
  • Beatrissan

Roligt att läsa era upplevelser. Men eftersom hälften säger att det gör skit ont o hälften säger att det gick omärkbart förbi så får jag nog leva med ovissheten tills det är min tur! =) får hoppas man har tur då.

• Tessah

När gossen var på väg ut fastnade han i en värk med huvudet halvägs ute och då sa bara barnmorskan att nu klipper jag annars spricker du.
    Sen klippte hon och jag kände inte ens av det.....var nog så inne i att de smärtade så av allt annat.
    :)

♥ Nathanael -05 ♥ Bebis i magen v.23♥ Blogg-->www.tessah.blogg.se
  • emson

Jag blev klippt och kände absolut ingenting. Men det där frasande ljudet, huäää det kan jag höra än idag

• Bellbox

Jag är själv orolig för detta, och vill inte skrämma någon men en kompis som numer är kirurg gjorde sin praktik på förlossningen sa att många BM var duktiga på att sy, men några hade börjat sy så snett att hon som läkarkandidat var tvungen att säga till (&min kompis är själv lite rädd för detta så hon ville inte skrämma upp mig, men ärligt talat kan jag tycka att varför kan inte en förlossningsläkare sy istället??)

Nu har jag lyckats besegra Clearblue-monstret !
  • Pormoicheia

uuuuh....fick ont i magen av den här tråden!!!

Men men. Jag blev klippt och kände ingenting (fast å andra sidan var sonen 2 månader tidig och jag klipptes bara upp för att minska på trycket runt huvudet). Det tog väl nån vecka innan jag kunde sitta ordentligt utan obehagskänsla.

Apprentice Moraltant
Svar på tråden Spricka eller bli klippt!