Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

Utelåst.

Vad gör man om sin fru/man åker utomlands och låser ut en från gemensam lägenhet/hus? MEDVETET!

• Svar på tråden Utelåst.
  • SeTa

Är det lägenhet så har väl taxi nyckel. Här i stan kostar det 250 kr att bli insläppt.

• Anonym

pangar en ruta oc tar alla möbler och sen gör man slut....efter att man har glömt vattenkranen på så klart.

• Anonym

humor är alltid kul, tack

• Anonym

Har taxi nyckel till lägenheter?

SeTa skrev 2007-09-24 16:45:37 följande:
    Är det lägenhet så har väl taxi nyckel. Här i stan kostar det 250 kr att bli insläppt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-09-24 16:45:03 följande:
    Ja det är medvetet eftersom han ville att vi skulle AVTALA en tid för att jag skulle hämta mina saker.Lägenheten står på han men vi är gifta, man kan inte bara bli UTKÖRD från sitt eget hem.jag undra inte vad man BÖR göra, utan vad man KAN. alla altervativ. polisanmäla, bryta upp dörren, ringa låsmed. och ja vi är osams och förmodligen ska vi nog skiljas. men jag är trött på att hålla på som 15åringar. jag vill in i mitt hem.

Bor du där? Om inte har du inte rätt att ringa låssmed och be dem låsa upp och byta lås. Då gör du dig skyldig till egenmäktigt förfarande. Bor du där kan du ringa låssmed.

Att ni är gifta spelar ingen roll.

Polisanmäla kan man alltid göra, men polisen har inte rätt att bryta upp dörren för att ta ut dina saker.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-09-24 16:47:36 följande:
    Har taxi nyckel till lägenheter?
    Nej, taxi har inte lägenhetsnycklar
  • TheMilky

Jag blev utelåst från vårt hem EN gång under ett fylla. Min karl hade fått för sig nåt, supit sig full (jag var på jobbet), och vridit på stereon på högsta volym och låst dörren. Så där stod jag mitt i natten, och såg min vovve på andra sidan dörren. Då brast det. Fram med en sten, krossade rutan i köket, klättrade in, väckte han med en smäll och sen tog jag hund, hundmat och linsvätska och åkte hem till mina föräldrar. Varav min far blev vansinnig och åkte dit och gav han en omgång. Sen blev det parterapi, och det hjälpte nåt enormt! Och nu kan jag faktiskt inte se hur fan vi kunde ha det så dåligt som då. Men när två trasiga själar träffas så blir det lätt destruktivt.

• Anonym

ja det är väl självklart att jag bor där.

riktigt puckad fråga?

• Anonym

andledingen varför han ska fara iväg är viktig. men även min andleing är viktig. ingen väger mer än den andra.

jag förstår bara inte varför man ska jävlas.

• vicki

Ring polis och låssmed sen är det DU som byter lås så att h*n inte kommer in.

Svar på tråden Utelåst.