• Anonym

Utelåst.

Vad gör man om sin fru/man åker utomlands och låser ut en från gemensam lägenhet/hus? MEDVETET!

• Svar på tråden Utelåst.
  • Smilisen

det där har hänt oss, av misstag dock o jag behövde bara ringa värden så kom ha o låste upp men vi bor iofs i bostadsrätt.... lycka till!!

• Anonym

aha då fattar jag hur det kan vara egenmäktigt förfarande!

• SystraMi

Men fy! Jag har ju bott i vänersborg, i hyresrätt! Hoppas verkligen inte Taxi hade nyckel till min lägenhet, för jag fick verkligen inte ngn information om det... usch vad obehagligt!

• Anonym

Fy fan vad läskigt! Om någon 23,taxichaffis i min stad (Malmö) skulle ha min hemnyckel! Skulle anmält direkt! Inget ont om chaffisarana, de får ärna skjutsa mig, men tillgång till mitt hem...NEJ tack!

• Anonym
    Anonym skrev 2007-09-24 20:38:27 följande:
    Dax att byta lås hemma kanske
    Fortfarande olagligt-
  • Anonym
    SeTa skrev 2007-09-24 18:20:05 följande:
    Kollla in länken, ni tvivlare.www.taxivast.se/index.php
    var i den länken står att TAXI har egen nyckel till folks hem?
    Det enda som står i länken är: 'Tar du dig inte in när du kommit hem kan vi med lite tur hjälpa dig att öppna'.
    Sluta skrämma upp folk med dina feltolkningar av samhälltes olika tjänster, tack.
  • SeTa
    Anonym skrev 2007-09-24 20:51:56 följande:
    var i den länken står att TAXI har egen nyckel till folks hem?Det enda som står i länken är: 'Tar du dig inte in när du kommit hem kan vi med lite tur hjälpa dig att öppna'.Sluta skrämma upp folk med dina feltolkningar av samhälltes olika tjänster, tack.
    Men snälla du. Jag har ju fortfarande använt mej av deras tjänst. Det handlar inte om någon feltolkning, eller att jag är ute efter att skrämma up folk.
    Det är bara ett enkelt konstaterande att här i våran stad kan taxi släppa in om man är utelåst. Till en viss kostnad.
    Får jag fråga hur du tolkar det?

Och det handlar fortfarande inte om att chafförerna har tillgång till folks nycklar hursom, utan nyckeln rekvireras ut om den behövs. Hur det funkar vet jag inte, ATT det funkar däremot vet jag.
  • cloudberry79

Kanske de helt enkelt ringer en låssmed och tar lite extra betalt, eftersom folk inte vet att låssmeder har jourtjänstgöring?

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • SeTa
    cloudberry79 skrev 2007-09-24 21:10:22 följande:
    Kanske de helt enkelt ringer en låssmed och tar lite extra betalt, eftersom folk inte vet att låssmeder har jourtjänstgöring?
    Som sagt, jag har ingen aning. Men borde det isf inte vara bättre att informera hyresgästerna om vilken låssmed som är aktuell att höra av sej till?
  • cloudberry79

Det gör vår hyresvärd.. Vi har både numret till jouren och låssmed, men de är ju inne i lägenheten

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • SeTa

Jag mejlade taxi igår. Här kommer svaret:

Från: info
    Skickat: den 25 september 2007 08:08:03
    Till:
    Ämne: SV:

Gå till föregående meddelande | Gå till nästa meddelande | Ta bort | Inkorgen

Hej!
    Vi har låsöppningar för många hyresvärdar I Uddevalla.
    Om vi har nycklar brukar det stå i varje trappuppgång om vilket nummer man skall
    ringa.

Därefter låser vi bara upp för lägenhetsinnehavaren, vilken måste visa
    legitimation.

Hoppas att svaren räcker åt dig.

Med vänliga hälsningar
    TAXI VÄST AB

Ingo Asplund
    Trafikchef

-----Ursprungligt meddelande-----
    Från:
    Skickat: den 24 september 2007 21:20
    Till: info
    Ämne:

hejsan!
    På eran hemsida står att ni kanske kan hjälpa kunderna att komma in.
    Vad menas med det? Har ni nycklar? Hur funkar det?

Mvh Tanya

• Anonym

jag kom in, han låste upp. och nu har jag tagit BÅDA nycklarna.

Svar på tråden Utelåst.