• Anonym

Utelåst.

Vad gör man om sin fru/man åker utomlands och låser ut en från gemensam lägenhet/hus? MEDVETET!

• Svar på tråden Utelåst.
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-09-24 17:43:22 följande:
    Så ligger det till, för er som inte VET behöver inte yttra sej.känns otrolig onödigt att då kommentarer om något som inte ens tillhör ämne.HAN HAR LÅST UT MEJJAG HAR EN NYCKEL BARA OCH HANS HAR LÅST BÅDA LÅSENVI ÄR GIFTAVI LEVER IHOPVI HAR BARNLÄGENHETEN STÅR PÅ HONOM
    Många har skrivit precis det du kan göra. Ring låssmed.
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-09-24 17:48:32 följande:
    beklagar ts att du får svar som inte alls är svar!Och dessutom en massa frågor fast du redan skrivit 10000000 gånger vad saken gäller!!I alla fall så spelar ingen roll vem av er lägenheten står på,för båda har rätt att bo i den eftersom ni båda bor där!!Ring fastighetsägaren alt.vaktmästare där och sen ber nog den om att polis ska närvara när lägenheten låses upp.Och kronofogde kan även bli inkopplad(se mitt inlägg ovan)Återigen lycka till.
    Nej, polisen behöver inte vara med.
  • Anonym (Ruttet)

Absolut som ovan, Ring Låssmeden, ta dina grejer och hitta dig nåt eget.

Det där lät inte riktigt moget om ni har ett barn ihop och så låser h*n ute dig. Alltså låser även sitt barn ute......får man verkligen lov att göra så mot sitt barn???

• Anonym

Varför skulle det vara kriminellt för TS att byta lås? Tycker du ska ringa en låssmed och byta lås. Även om han kickar ut dig borde han ju tänka på vart skall hans barn ta vägen???

• Anonym (Ruttet)
    Anonym skrev 2007-09-24 18:00:16 följande:
    Varför skulle det vara kriminellt för TS att byta lås? Tycker du ska ringa en låssmed och byta lås. Även om han kickar ut dig borde han ju tänka på vart skall hans barn ta vägen???
     Fast det var ju han som stod på kontraktet.....då är det väl olagligt eller??
  • SeTa
    Anonym skrev 2007-09-24 17:10:41 följande:
    vad????????nu har du nog missuppfattat nåt
    Hur kan jag ha gjort det, när jag faktiskt har använt mej av tjänsten?
  • Anonym

För att det enligt lagen är olagligt. Egenmäktigt förfarande.

Anonym (Ruttet) skrev 2007-09-24 18:01:59 följande:
    Det spelar ingen roll vem som står på kontraktet. Båda är boende där och har lika besittningsrätt till lägenheten.
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-09-24 17:07:47 följande:
    Vill man inte betala sura slantar för en låssmed, så ringer man ringer polisen och förklara att man tror att något allvarlig5t hänt ens partner i det gemensamma hemmet, då denne inte öppnar. Och så ber man dem komma dit och öppna och följa med in...Så har din partner något att förklara, inte bara för dig, sen.
    Varför ska man begå brott? Falsklarm heter det och det blir dryga böter kan jag säga.
    Anonym skrev 2007-09-24 17:09:38 följande:
    Han har ingen rätt och låsa dej ute från ditt hem!Ring polis,kanske de lotsar vidare till kronofgde?Låssmeden ska låsa upp med polis närvarande för du måste kunna bevisa att du faktiskt bor där.Lycka till med allting.
    Åter igen. Detta är inget polisiärt. Det räcker att visa legitimation för låssmed. Tänk vad poliser skulle behöva åka runt och bistå låssmed när någon glömt sina nycklar. Nä, det funkar inte.
    Hannah76 skrev 2007-09-24 17:16:44 följande:
    Vad menar du att fogden har med låsöppning att göra? De har hand om skulder.
    Precis
    Anonym skrev 2007-09-24 18:06:12 följande:
    ring POLISEN och fråga där först......här sitter ju folk bara och spekulerar och TROR en massa............www.polisen.se/inter/nodeid=8928629&pageversi...
    Jag tror inte utan arbetar inom polismyndigheten. Har skrivit några inlägg i denna tråd, ex.

För att det enligt lagen är olagligt. Egenmäktigt förfarande.

Anonym (Ruttet) skrev 2007-09-24 18:01:59 följande:
    Det spelar ingen roll vem som står på kontraktet. Båda är boende där och har lika besittningsrätt till lägenheten.
  • SeTa
    Lilja84 skrev 2007-09-24 17:19:30 följande:
    Du menar inte portnycklar alt bomnycklar, egentligen  ?SeTa
    Nej. Vad jag vet går inte bomnyckeln till min lägenhet.
    Eller jo, det gör den ju, men inte till alla andras lägenheter.

Och taxichafförerna åker inte direkt runt med allas nycklar på sej. Dom rekvireras ut när dom behövs.
    Oh om det nu inte funkar så som jag säger hos er, så behöver inte det betyda att det inte funkar så här.
    Jag har alltså använt mej av taxi för att komma in i min lägenhet eftersom jag sölade väck min nyckel på krogen.

I min förra lägenhet stog det info om detta i trapphuset.
    Men jag hade ingen aning om att det inte gällde överallt.
Svar på tråden Utelåst.