Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika

Idag kom paketet med deras halloween dräkter. Köpte 4T till Naomi. Fick knappt på den på Troy! Hon skulle vara vampyrtjej!! Så fin! Nu vet jag inte om jag har råd eller hinna fixa något annat

• Maria från Bahia

Hedda: Nej, hör och häpna, Naomis klänning 4T passade Troy!!! Hans dräkt passade bra (har inte provat men den ser ok ut).
    Jag fick inte ens på klänningen på Naomi trots alla medel. Det slutade med att hon grinade - aaaaj, det gör ont. Det var helt enkelt omöjligt!!!! Skumt!!!!!

Vi fixar något mindre "flaschigt". Blir kanske vampyrkatt om min syrra hittar öron och svans hon har hemma......Annars får det väl bli prinsessa bara. Det har hon ju grejer till hemma, men det blir ju inte så annorlunda för henne.....

• Maria från Bahia

Jo, sakerna marks mamma skickade med till påsarna var ju ungefär det som redan var fixat......partyhattar sådana blåsgrejor Lukas ville ha med någon djurgrej på, någon typ av mask för ögon och näsa och några få klistermärken. Vet inte hur långt det räcker?

Kan försöka shoppa med mig något mer roligt om ni vill?

• Maria från Bahia

Jo, den var sååååå coool!
    Men men, nu blev det som det blev, bortkastade pengar men inget att hänga läpp över

• Maria från Bahia

Hejlis: Håller med, fundera på. Och Naomi var ju också skum i slutet av graviditeten, men hon däremot var tvärtom, jag var ledsen för det kändes som om hon hatade mig..... bara pappa.

Alltså, jag är så avundsjuk på er som skriver så mkt skoj om era barn. Naomi har också massa skojjiga saker för sig och säger roliga saker, men just nu så känns det som om hon grinar JÄMT!
    På morgonen när hon inte får som hon vill, ha de kläder hon vill, etc. När jag hämtar från dagis grinar hon från vi kommer hem tills strax innan läggdags, fel på strumpan, dockan sitter fel i vagnen, får inte godis, rå mat, Troy gör något, ja gud vet allt. Och Troy han leker för fullt och ignorertar henne totalt. Snacka om omvänt!!

Men sen är hon glad strax innan läggdags. När går denna trots över egentligen? Aldrig? Trött på en unge som har tappat rösten vid 18.00 pga hysteriska skrik, hon kastar sig sparkar och skriker, Troy tar efter och gör likadant....suck!

Nu har jag överlevt 2dagar på jobber på heltid när ägarna är på semester i Tyskland. Well, många telefonsamtal till dem och från dem har det varit men jag har löst många problem (vilket är en stor del av mitt arbete då det är mycket logistik och planering).
    Känner mig ganska stolt. Bara en gång blev hon stressad när jag inte fattade en sak på en gång och blev lite upprörd, men hon har tackat flera ggr för att jag sköter det så bra

Får se vad hon säger när hon är åter på måndag

jag behöver också vägbeskrivning tack!
    Ska be Mark att gå upp på vinden o hämta hatten i kväll men lovar inget. Vi är båda slutkörda, jag har jobbat heltid, sedan direkt till salongen på kvällen, me&i på det och sedan inte minst ungarna. Önskar mig VILA i 30-års present

• Maria från Bahia

Hallå, vad ni hunnit med
    Själv vände jag i dörren till ICA Maxi och har nu packat upp och ätit mat. Naomi somnade i bilen på väg från festen

nu ska jag slå mig mer i soffan en stund....har en del att stå i i morgon plus att jag ska jobba lite.

Tack igen för en trevlig fest

• Maria från Bahia

Hej, fullt upp här hemma, men jag läser även när jag inte skriver.......

För shoppingsugna (julklappar?) har jag ett me&i party hemma den 12/11 kl 19.00. Värdinnerabatten 150-300kr lottas ut till gästerna. Dessutom har det kommit 6 nya plagg nu i november, det är rea (ta 3 betala för 2) på många plagg.

Välkomna!

• Maria från Bahia

Superkul på mässan. Synd att jag inte kunde ha barnen med.

Fick med mig massor av grtis saker och det är alltid välkommet

Men det bästa att jag fick ta med en av expedithyllorna från vår monter (hade tingat den). Ny endast för mässan. Inte fy skam. Sedan lyckades jag snacka till mig en ny lotion från Natusan gratis. Och massor av annat skoj.
    Handlade pricess och Nalle Puh pasta och sedan 8par strumpor från me&i för en hundring
    Fick med ett örngott, roliga julkort och lite annat smått och gott. en nappflaska (har inte så mkt användning för men ändå, nyaste numret av Mamma mm

• Maria från Bahia

Hedda: Känner igen det där, de är så söta när de hjälps åt. Men Troy har fått en "vanlig" säng för att minimera riskerna.

• Maria från Bahia

Hedda, jo Troy klättrar ju ur ett par ggr per kväll utom när han är supertrött, men det går bra ändå så det är sååå skönt.
    Räcker med en mörkrädd tjej med mardrömmar som tar upp hela sängen vissa nätter. Jag har ju så svårt att sova med barn i sängen så jag är glad att de nätterna är få!!

Svar på tråden Go Fika