• Nyfiken gul

    Tjejer!! Varför hör ni inte av er till killen fast ni uppenbart ÄR intresserade???

    Skriver för min svågers räkning och väljer att man ska kunna svara anonymt.

    Han befinner sig på diverse dejtsidor och letar flickvän - några har han också haft förhållanden med men inget hållbart...

    nu börjar han ruttna rejält på en hel del tjejer som aldrig tycks höra av sig antingen via mail, brev, sms eller telefon...

    Dom kan ha haft en tät kontakt under lång tid, kanske till o med träffats ett par gånger och det har klickat ordentligt mellan dom.. O så plötsligt en dag får han inte tag i tjejen längre.. hon svarar inte på mailen han skickar, hon svarar inte i telefon fast han vet att hon är hemma..
    O NÄR hon väl svarar är hon skitdryg och säger "jag vet inte" till varje fråga hon får...
    Hon kan inte bestämma sig helt plötsligt osv... Fast för typ en timma sedan var hon jättekär och ville gifta sig o skaffa familj osv... Nu har hon plötsligt ändrat åsikt??

    Likaså med dom tjejer han bara har mailat med och fått respons av och komplimanger och massa med heta o skamliga förslag osv.. (han ser verkligen skitbra ut!! )  o så plötsligt så existerar inte tjejen längre... hon är bara borta.. inget svar någonstans..

    Nu frågar han sig VARFÖR??

    Han gör ju inget fel... han bara svarar på mail han får och skriver vidare liksom..o så plötsligt blir det liksom bara ingenting...

    han kan ha bestämt träff med en tjej och hon har bokat biljett till honom o så plötsligt avbokar hon den o säger "nej jag får se - sen kanske.." o så händer inget mer...

    Är det fel på honom eller tjejerna??

    Varför hör man inte av sig när man som tjej faktiskt ÄR intresserad? Varför lägger man liksom bara ner allting efter ett tag - inte ens en sketen förklaring får han.... bara tystnad...

    why liksom???


  • Svar på tråden Tjejer!! Varför hör ni inte av er till killen fast ni uppenbart ÄR intresserade???
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2007-09-29 00:30:29 följande:
    Det är nog inte han som gör fel...men jag tror nog han misstar sig på vad dessa tjejer verkligen tycker. Hör de inte av sig helt plötsligt så är de ju inte intresserade.
    jo visst - men varför säger dom inte det då??  Varför bara dissa vid fotknölarna och skita i o höra av sig... ??

    dom var dökära i morse och ville föda hans barn - men kl 17 på eftermiddagen så har dom glömt det och existerar inte ens längre.... svarar inte på tilltal eller nånting...

    Jag har också en del av tjejerna på min msn  - o dom loggar knappt ut sig längre heller där..

    Jag har dykt på dom några gånger och frågat varför man i alla fall itne kan svara på ett vänligt mail om väder o vind och i alla fall tacka för kaffet... Men har själv också mötts av tystnad...

    Dålig stil!!!
  • Jomppelina

    Tror du att tjejjerna märker att ni är två som raggar åt honom? Jag hade nog undrat varför det var så, i sådana fall om jag skall reflektera.

    Såg att du ställde frågan ovanför om en tjej är flyttbar. Är han flyttbar?

    Jag tror att det kan vara svårt att gå ut för hårt med att man vill inleda en fast relation och skaffa barn innan man ens har träffats ärligt talat. Allt tar ju sin lilla tid.

    Samtidigt tror jag att man kan leta randiga skäl och rutiga orsaker tills man blir blå, för det ligger nog inte varken hos honom eller hos tjejjerna riktigt på det viset, utan felet är nog snarare att han inte har träffat rätt ännu. Ibland måste man ju bara se tiden an, för kärleken kommer tyvärr inte på beställning. Men det är samtidigt synd om han skall ge upp helt, och tappa alla sugar, för det är väl just det som är grejjen. När man minst anar det står hon där i dörröppningen med sin vita springare.

  • Jomppelina

    Har han gjort klart för sig själv vad han vill att en relation skall bygga på? Det är liksom svårt att bygga på det där med att man vill ha familj och skaffa barn, för det kommer på något sätt inte riktigt i första rummet för de flesta när man just har träffats. I så fall så kanske det är genom en kyrka man skall gå, tror jag, eller dyligt. Jag tror inte att jag känner så många tjejjer som går ut hårt direkt på det viset, utan det är väl en innerliggande dröm man har som först kommer i blom när man har träffat rätt person som man landar med.

    Vidare bygger relationer och speciellt början på olika inbyggda koder och samspel, och där får man liksom börja. Det är så mycket som kan gå fel i början innan man ens kommit till skott, men har man väl träffats och allt känns rätt så är det ju en helt annan sak.

    Har han testat att sätta ut en annons någonsans? Hur lyder den? Motsvarar den honom som person?

    Hade någon frågat mig om jag ville ha barn med honom innan jag ens hade träffat vederbörande så hade jag nog fått kalla fötter. Hade han däremot berättat att hans dröm eller avsikt är att skaffa familj, och få barn, så hade det varit en helt annan sak som jag hade tyckt varit oerhört tilltalande.

  • Jomppelina

    *spammar nu... hoppas på förlåtelse, men kan inte riktigt släppa det här i tanken*.

    Jag tror att det är så enkelt att en tjej som verkligen är intresserad, hon släpper inte kontakten. En tjej som släpper kontakten har blivit osäker på vägen av någon anledning. Annars håller hon hårt i ett kap.

    Det handlar nog om att väcka intresset från första början, och att bibehålla det, tror du inte det?

  • Nyfiken gul
    Jomppelina skrev 2007-09-29 09:00:28 följande:
    Tror du att tjejjerna märker att ni är två som raggar åt honom? Jag hade nog undrat varför det var så, i sådana fall om jag skall reflektera. Såg att du ställde frågan ovanför om en tjej är flyttbar. Är han flyttbar? Jag tror att det kan vara svårt att gå ut för hårt med att man vill inleda en fast relation och skaffa barn innan man ens har träffats ärligt talat. Allt tar ju sin lilla tid. Samtidigt tror jag att man kan leta randiga skäl och rutiga orsaker tills man blir blå, för det ligger nog inte varken hos honom eller hos tjejjerna riktigt på det viset, utan felet är nog snarare att han inte har träffat rätt ännu. Ibland måste man ju bara se tiden an, för kärleken kommer tyvärr inte på beställning. Men det är samtidigt synd om han skall ge upp helt, och tappa alla sugar, för det är väl just det som är grejjen. När man minst anar det står hon där i dörröppningen med sin vita springare.
    Ha ha... Nä förlåt om jag var otydlig... Nä jag raggar inte åt honom...  Jag har en del av tjejerna på min egen msn eftersom jag o svågern ibland har suttit via msn o pratat och då bjudit in till flerpart och då själv blivit kompisar med ett par stycken... O det är väl då jag har frågat varför dom slutat höra av sig bara så där...

    Ja han är flyttbar om det visar sig att han hittar den rätta.
  • Nyfiken gul
    Jomppelina skrev 2007-09-29 09:09:21 följande:
    Har han gjort klart för sig själv vad han vill att en relation skall bygga på? Det är liksom svårt att bygga på det där med att man vill ha familj och skaffa barn, för det kommer på något sätt inte riktigt i första rummet för de flesta när man just har träffats. I så fall så kanske det är genom en kyrka man skall gå, tror jag, eller dyligt. Jag tror inte att jag känner så många tjejjer som går ut hårt direkt på det viset, utan det är väl en innerliggande dröm man har som först kommer i blom när man har träffat rätt person som man landar med. Vidare bygger relationer och speciellt början på olika inbyggda koder och samspel, och där får man liksom börja. Det är så mycket som kan gå fel i början innan man ens kommit till skott, men har man väl träffats och allt känns rätt så är det ju en helt annan sak. Har han testat att sätta ut en annons någonsans? Hur lyder den? Motsvarar den honom som person? Hade någon frågat mig om jag ville ha barn med honom innan jag ens hade träffat vederbörande så hade jag nog fått kalla fötter. Hade han däremot berättat att hans dröm eller avsikt är att skaffa familj, och få barn, så hade det varit en helt annan sak som jag hade tyckt varit oerhört tilltalande.
    Ja alltså han säger ju inte i första meningen att hon ska föda hans barn.. utan snarare så säger han ju att han är ute efter ett fast förhållande o vill bilda familj i framtiden... Men sen om det blir egna barn eller redan befintliga eller inga alls - det kvittar ju.. Han har ju ialla fall lagt ribban där och säger vad han vill ha ut av ett förhållande.

    Så han är ju verkligen inte ute efter tillfälliga träffar utan letar efter den rätta helt enkelt...

    o han är ju dessutom ute på både riktiga matchmakingsidor och vanliga gratis dejtsidor typ Spray... så han är ju överallt. Har läst hans profilsidor och det står både med humor och hjärta vad han söker o vem han är.

    Det jag kan tänka mig kan skrämma en DEL tjejer är att han är väldigt känslig o djup. Han är en som filosoferar och analyserar livet o vad det innehåller. O jag kan tänka mig att det kan anses som lite märkligt om man aldrig själv tänkt i såna banor eller inte är intresserad.

    Men det är väl det enda jag kan komma på som är negativt o han försöker verkligen tona ner den biten av sig själv och det är ju inte så att han diskuterar Sartre och kvantfysik hela dagarna - men hittar han en själsfrände så why not liksom...
  • sweetiegirl 77

    Har läst några inlägg från TS nu...

    Det är bara bortförklaringar att han kan vara så filosofisk osv.. Alltså det är lätt att lista ut.. Dom är inte intresserade helt enkelt. Så är ju tjejer som dom är.. Vill inte vara taskiga utan hör av sig ett par ggr efter dejten.. för att sen dissa totalt

  • Jomppelina

    Nyfiken gul skrev 2007-09-29 19:42:48 följande:


    Det jag kan tänka mig kan skrämma en DEL tjejer är att han är väldigt känslig o djup. Han är en som filosoferar och analyserar livet o vad det innehåller. O jag kan tänka mig att det kan anses som lite märkligt om man aldrig själv tänkt i såna banor eller inte är intresserad.Men det är väl det enda jag kan komma på som är negativt o han försöker verkligen tona ner den biten av sig själv och det är ju inte så att han diskuterar Sartre och kvantfysik hela dagarna - men hittar han en själsfrände så why not liksom...
    Det här med ett reflektivt inre är något som inte bara skrämmer en del tjejjer, utan låt mig gissa att det skrämmer den största majoriteten av tjejjer? Ärligt talat, så tycker jag dock inte att han skall tona ner det en minut, det går igenom och dessutom finns det ju tjejjer som söker just detta med ljus och lykta, som inte kan tänka sig en medioker man som inte har en analytisk förmåga. Och dessa män tillhör minoriteten och är nästintill fridlysta och utdöda med dinosaurierna eller något... så nackdelen med att dölja det, eller att försöka att trycka ner det innebär att de som söker det inte heller hittar det hos honom. Det finns en tjejjer som vill ha män som dedikerar Jean-Paul, som vet att relativitetsteorin inte är en teori utan att den delar sig i två (den speciella och den allmänna) och som tycker att avdelningen för värdelöst vetande är det roligaste att ägna sig åt; som har förmåga för specialintressen etc, etc, etc. Och män som dessa växer inte på träd. Just därför är det så oerhört viktigt att inte tona ner starka sidor hos sig själv utan tvärtom vara tydlig med det istället. För faktum är att de flickor som inte har läggning för detta ser igenom det ändå, och tycker väl mest att det verkar märkligt och oförståeligt.

    Tycker att han skall vara tydligare med sig själv och faktiskt hellre försöka att hitta en tjej som funkar likadant.

    Vill man fiska lax så är det jäkligt dumt att sitta i en insjö och meta liksom; man måste sondera terrängen och välja rätt fiskevatten tror jag personligen då...
  • puttekula

    Det där med att försvinna från jordens yta trodde jag var typiskt manligt, men det finns tydligen tjejer som pysslar med sånt också. Har inga tips till honom mer än att hålla humöret uppe, en dag slår åskan ner :)

  • Anonym (Tjej)

    Håller helt med jomppelina att det är fel att tona ner sina speciella personlighetsdrag. Han kan inte va ute efter vad som helst av honkön som accepterar honom, då blir han aldrig lycklig.

    Vet en kille som har blivit nobbad av över 1000 tjejer på nätet... en rolig fin kille. Men nu har han nånting på gång! För att han inte gav upp.

    Tycker din svåger ska söka via lite andra kanaler än nätdejting, som ett komplement. Sätta in en jättepersonlig kontaktannons i en hyfsat lokal tidning, eller i en rikstäckande specialtidning. Då kommer han i lite bättre läge. Annars är det ju så att tjejerna på dejtingsidorna får hur mycket erbjudanden som helst, de sitter och väljer och vrakar.

  • Anonym (Väljer)
    puttekula skrev 2007-09-29 22:59:21 följande:

    Det där med att försvinna från jordens yta trodde jag var typiskt manligt, men det finns tydligen tjejer som pysslar med sånt också. Har inga tips till honom mer än att hålla humöret uppe, en dag slår åskan ner :)


    Tydligen finns det det. Är det det som idag kallas för ghosta? 
    Anonym (Tjej) skrev 2007-09-29 23:17:37 följande:

    Annars är det ju så att tjejerna på dejtingsidorna får hur mycket erbjudanden som helst, de sitter och väljer och vrakar.


    Har alla tjejerna fullt upp på dejtingsidorna 

  • Brightside
    Nyfiken gul skrev 2007-09-28 22:37:48 följande:

    Skriver för min svågers räkning och väljer att man ska kunna svara anonymt.

    Han befinner sig på diverse dejtsidor och letar flickvän - några har han också haft förhållanden med men inget hållbart...

    nu börjar han ruttna rejält på en hel del tjejer som aldrig tycks höra av sig antingen via mail, brev, sms eller telefon...

    Dom kan ha haft en tät kontakt under lång tid, kanske till o med träffats ett par gånger och det har klickat ordentligt mellan dom.. O så plötsligt en dag får han inte tag i tjejen längre.. hon svarar inte på mailen han skickar, hon svarar inte i telefon fast han vet att hon är hemma..
    O NÄR hon väl svarar är hon skitdryg och säger "jag vet inte" till varje fråga hon får...
    Hon kan inte bestämma sig helt plötsligt osv... Fast för typ en timma sedan var hon jättekär och ville gifta sig o skaffa familj osv... Nu har hon plötsligt ändrat åsikt??

    Likaså med dom tjejer han bara har mailat med och fått respons av och komplimanger och massa med heta o skamliga förslag osv.. (han ser verkligen skitbra ut!! )  o så plötsligt så existerar inte tjejen längre... hon är bara borta.. inget svar någonstans..

    Nu frågar han sig VARFÖR??

    Han gör ju inget fel... han bara svarar på mail han får och skriver vidare liksom..o så plötsligt blir det liksom bara ingenting...

    han kan ha bestämt träff med en tjej och hon har bokat biljett till honom o så plötsligt avbokar hon den o säger "nej jag får se - sen kanske.." o så händer inget mer...

    Är det fel på honom eller tjejerna??

    Varför hör man inte av sig när man som tjej faktiskt ÄR intresserad? Varför lägger man liksom bara ner allting efter ett tag - inte ens en sketen förklaring får han.... bara tystnad...

    why liksom???


    Haha, men vafan tror du?

    Kvinnor har ett enormt urval när det kommer till dejting. Man snackar med en kille och sedan byter man upp sig till en bättre kille. Om du ser medelmåttig ut som kille är du KÖRD min vän, KÖRD. Kvinnor är mycket bortskämda när det kommer till sex och relationer, så därför får du som man ställa in dig på att de kommer behandla dig som skit. Good luck
  • Anonym (Miss)
    Nyfiken gul skrev 2007-09-28 23:48:12 följande:

    För övrigt - finns det fler reaktioner och åsikter på detta fenomen??

    Jag tycker själv att man läser i tidningar, ser på tv och läser här på forumet om miljaaaarder tjejer som är förbannad över att killen dom är het på inte hör av sig...

    O här är det samma sak.. intresse finns på hög nivå men plötsligt duger det inte längre.. o så skiter man i det eller kommer med något dumt påhopp som bara sårar istället för att det förklarar...

    herregud, karln är ett kap men det fattar man tydligen inte utan ska fortsätta o mesa på sajten ytterligare 5-6 år till...

    vad gör man på en dejtsida om man inte vill ha någon dejt??


    Skönt att vissa äntligen börjar inse att också tjejer kan vara sjukt oseriösa när det kommer dejting. Många har fastnat i konstant sökläge och fortsätter swipa år ut och år in. Det här oseriösa beteendet har man ju sett också från 35+-åriga kvinnor så ålder är verkligen ingen garanti för mognad längre.
  • Anonym (Väljer)
    Anonym (Miss) skrev 2021-09-18 09:40:20 följande:
    Skönt att vissa äntligen börjar inse att också tjejer kan vara sjukt oseriösa när det kommer dejting. Många har fastnat i konstant sökläge och fortsätter swipa år ut och år in. Det här oseriösa beteendet har man ju sett också från 35+-åriga kvinnor så ålder är verkligen ingen garanti för mognad längre.
    Söker inte alltid kvinnor seröst?
Svar på tråden Tjejer!! Varför hör ni inte av er till killen fast ni uppenbart ÄR intresserade???