Amningsnapp
Jag måste ha en amningsnapp när jag ammar min dotter. Har försökt att amma henne utan, men tyvärr har jag såna där dumma indragna bröstvårtor som typ blir platta när brösten blir varma. Efter mycket frustration och tårar fick jag låna en amningsnapp på BB när jag låg där. Det räddade det mesta. Men den är ju så jävla osmidig!! Sen sitter den dåligt, ramlar av för minsta lilla. Någon som har nåt bra tips på vad jag kan göra för att få den att sitta bättre eller på hur jag kan göra det smidigare med nappen när jag är t ex ute på stan/bland folk?? Kokar den var 24:e timme och diskar av den efter varje amningstillfälle.
Tacksam för måååånga svar!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-07 08:37:06:
Vi var med liten till BVC i fredags för vägning. Hon hade inte gått upp mer än 60g på en vecka och det är alldeles för lite. *ledsen* Det bevisar det jag tidigare misstänkt; Jag har inte den mjölkproduktion hon kräver av mig så i fredags fick vi krypa till korset och köpa ett paket ersättning. Jag som är så kluven till det. Visst, jag skulle vara en sämre förälder om jag inte gav ersättning OCH min mjölk till min lilla.. Men jag ville ju så gärna att min mjölkproduktion skulle ha räckt till för att täcka hennes behov. Sen så tycker jag ju faktiskt att det är mysigt att amma henne, så det tänker jag fortsätta med så länge jag orkar. Men jag misstänker att det är den där amningsnappen som både hjälpt och stjälpt.
FAN.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-11 09:04:55:
Jaha... Satt i förrgår och pumpade ur brösten. Har en Philips avent isis köpt på Apoteket. Pumpade i ca 60 min.. 30 min på varje bröst. Fick ihop 35ml på en timme. Det säger en hel del om min fjuttiga produktion.
Känns inte som om det är nån idé att hålla på att böka med amningsnappar, vatten, handdukar osv för något som ändå inte funkar. Visst.. Jag kan gå med på att delamma, särskilt om kvällarna. Tycker det är mysigt att amma min lilla ju! Men att ständigt behöva sitta och amma känns inte alls lockande för mig. Då ger jag hellre ersättning och ammar henne så länge hon vill under 1-2 tillfällen per dag. Det är konceptet som funkar för mig. Hellre en lugn, alert och harmonisk bebis än en hungrig, skrikande och gråtande sådan. Frågan är bara vad BVC kommer tycka. Men å andra sidan får de tycka sig less. Det är min bebis, det är jag som bestämmer och bara bebis går upp i vikt som hon ska så ser jag inga förhinder att ge ersättning och delamma!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-14 11:55:40:
Jaha.. då blev det som det blev. Min mjölkproduktion har nu avstannat helt. Har ej ammat på 2 dagar och vid handpumpning och pumpning med bröstpumpen kommer det inte en droppe. Ingenting. Har nu inget val än att ge min lilla flaskan till fullo. Men hellre det än en strulande amning som ändå inte fungerade. Synd.. Men ibland mår man bäst av att vara realist!