• levandecharader

Lövbiff/rullader

Har köpt hem lövbiff som jag inte har en aning om vad jag ska göra med.

Jag skulle vilja fylla dom med något smarrigt och servera med en god gräddig sås + andra tillbehör, någon som har ett recept?

Andra förslag på vad jag kan göra tas slälvklart också emot

• Svar på tråden Lövbiff/rullader
  • Babysugen

jag är också sugen på det. Har också lövbiff. tips tack

• tjej mamman

fyll dom med mozzarella och soltokade tomater det blir jätte smarrigt.Låt dom sedan sjuda lite med en skvätt matlagnings grädde

• levandecharader

Lät gott, vad brukar du servera till?

Fler?

• Hillur

Fyll med ost o paprika! MMMMMmmmmm..... bryn, häll på grädde, soya o fransk senap och sjud en stund.... Servera med bandspagetti!

• Agamemnon

Sist (förra veckan) gjorde jag så att jag saltade och pepprade dem, smetade på senap (vanlig), la i en baconskiva och rullade in en saltgurka. Snabbstekte rulladerna och kokade dem sedan i kanske 45 min tillsammans med rödvinssåsen. Till det serverade jag potatis och ångkokad blomkål.

Lyckligast av alla: BF 5 mars, 2008!
  • lövet2

Krydda varje köttbit med salt, vit- och svartpeppar. Lägg på en baconskiva, rulla ihop och fäst med en tandpetare. Bryn ruladerna och lägg i en gryta. Häll vatten i stekpannan och ös skyn över ruladerna. Låt dem koka i skyn i 30-60 minuter (det beror på hur fint kött du har). Plocka ur ruladerna och gör sås av skyn. Jag brukar använda redning på vetemjöl + vatten, och så smaksätta med lite soja, 1/4 grönsaksbuljongtärning och så lite grädde. Lägg i ruladerna igen.
    Servera med kokt potatis och ärter o morötter.

• October

Det hade jag tänkt att göra idag, jag brukar ta lite senap, helst den vitlök/chili kryddade dijonsenapen, sen lite philadelphia vitlöksost och lite rödlöd, rulla, eller vik ihop och stek, gör en sås på samma som fyllningen tillsammans med lite matgrädde eller cremefraice. gott!

• Anna1111

Hur länge stäker/bryner ni dem och på vilken effekt? Alla recept verkar vara enl att man har till 6 på spisen och vi har till 12 och jag är tyvärr så långt ifrån en kock man kan vara och lyckas sällan med något.

• October

Stek på nästan full värme, man vill ju ha stekyta snabbt, de blir ju klara jättesnabbt, de "ligger till sig" också och blir klara av eftervärmen när man har tagit bort dem från spisen.

Svar på tråden Lövbiff/rullader