• levandecharader

Lövbiff/rullader

Har köpt hem lövbiff som jag inte har en aning om vad jag ska göra med.

Jag skulle vilja fylla dom med något smarrigt och servera med en god gräddig sås + andra tillbehör, någon som har ett recept?

Andra förslag på vad jag kan göra tas slälvklart också emot

• Svar på tråden Lövbiff/rullader
  • Anna1111

Jättesnabbt, är det 1 minut eller? Eller ännu snabbare? Ja ni ser...

• tjej mamman
    levandecharader skrev 2007-10-06 12:11:23 följande:
    Lät gott, vad brukar du servera till?Fler?
    Koktpotatis eller hasselbackspotatis.
  • lövet2
    Anna1111 skrev 2007-10-06 12:21:20 följande:
    Hur länge stäker/bryner ni dem och på vilken effekt? Alla recept verkar vara enl att man har till 6 på spisen och vi har till 12 och jag är tyvärr så långt ifrån en kock man kan vara och lyckas sällan med något.
    Jag bryner i 3-5 minuter. Plattan har jag på 8:an av 12 steg. Men det är olika på spisar - på förra spisen måste jag steka på 10:an ....
  • October

Vi brukar ha pommes eller tagliatelle till. När de ser klara ut på ytan, fin färg, så är de klara. Inga hemligheter med övbiff som med tjockare kött.

• FilleCilla

Här kommer ett till tips som är poppis här.

Lövbiffsbörsar:
    Salta och svartpeppra på ena sidan
    Vänd och lägg på den ena halvan riven texmex ost och hackad rödlök
    Vik ihop och stek någon minut på varje sida tills osten smält.

Går fort och lätt att laga. Vi brukar ha klyftpotatis, beasås och sallad till.

Mina älsklingar är mitt allt.. Cecilia 9811 och Filip 0406.
  • SnyggEric

Stek lövbitarna och krydda med t ex Allroundkrydda , fyll dom sedan med ädelos och rulla till rullader, sätt i tandpetare så att de håller formen. 

Lägg tillbaka i stekpannan och häll över grädde och paprikabitar. Låt småputtra, peppra såsen (salt behövs inte eftersom att osten är salt samt att det är salt i Allroundkryddan).
    Servera med pommes och en sallad. 
    Eric är snygg idag.
  • FrippeFripp

godast tycker jag är att rulla in dom i creme bonjour vitlöksost, steka med skarven neråt tills dom är klart. rulla rund. de kommer rinna ut lite ost i pannan med de är bara gott. sen då dom stekt klart så häller du på den grädde du vill ha. kryddar med salt, vitpeppar. häll ev i mer creme bonjour och en köttbuljong. servera gratäng el klyftor eller bollar till. sallad :) utsökt ;P

• SnyggEric

Åh vad gott det lät!! Mums! *dreglar*

FrippeFripp skrev 2007-10-06 16:15:30 följande:
    godast tycker jag är att rulla in dom i creme bonjour vitlöksost, steka med skarven neråt tills dom är klart. rulla rund. de kommer rinna ut lite ost i pannan med de är bara gott. sen då dom stekt klart så häller du på den grädde du vill ha. kryddar med salt, vitpeppar. häll ev i mer creme bonjour och en köttbuljong. servera gratäng el klyftor eller bollar till. sallad :) utsökt ;P
    Eric är snygg idag.
  • Lisette84

jag gjorde aaaaasgoa lövbiffrullader förra fredagen.

Stekte kantareller, lite champinjoner med lite finhackad gullök.
    Fördelade det i lövbiffarna (råa) rullade ihop och satte tandpetare. Stekte dom så dom fick färg. Hällde på grädde ( valfri % halt) lite svartvinbärsaft (går lika bra med gele), salt å peppar, viltfond med kantarellsmak samt lite rödvin hade jag i. Ger super god smak.
    Lät det koka i sisådär 40-50 minuter. Red av såsen och servera med tex. klyftpotatis.

Blev verkligen dundergott!

• Gubbas

Ett bra recept jag har på fylld lövbiff: Fräs bacon och lök. Bre lite senap på lövbiffen och krydda, fyll med bacon/lökblandningen rulla ihop och fäst med tandpetare. Stek ett par minuter runt om och slå på grädde, smakar kanon gott!

• Tulltan

Mosa 1 banan och hacka en paprika. Blanda i hop och smaksätt med salt, peppar och curry.

Lägg en liten klick mitt på lövbiffen och vik in kanterna på långsidorna, rulla sedan i hop och fäst med tandpetare.

Stek i panna 3-4 minuter på var sida.

Servera med pepparsås, klyftpotatis och sallad.

Mums!

• levandecharader

Det blir nog det här, med några ev ändringar

Lövbiffrullar med Boursin ost, 4 portioner

600 gr lövbiff
    2 st Boursin ostar
    2 st Charlottelökar eller 2 msk finhackad gul lök
    2 vitlöksklyftor
    1 kalvbuljongtärning
    2,5 dl matlagningsgrädde
    1 dl vispgrädde
    Lite soya
    Salt och peppar

Gör så här:
    Bred på Boursin osten på lävbiffarna och rulla ihop dem
    Bryn rullarna i margarin eller ännu bättre i smör.
    Ta upp dom ur stekpannan
    Fräs på löken i stekpannan i margarinet som finns kvar efter stekningen utav rullarna.
    Häll i 3 dl vatten och smula i buljongtärningen, pressa i vitlöken. Låt koka i några minuter.
    Häll i grädden & matlagningsgrädden
    Smaksätt med soya, salt & peppar.

Jag hoppas att det blir gott

• levandecharader

Förresten....

Tack för alla smarriga tips, dom sparas till ett annat tillfälle

Svar på tråden Lövbiff/rullader