• LCroft

Öb-träffar del 4

Ny tråd för fler träffar Skrattande

• Svar på tråden Öb-träffar del 4
  • Lilla My i Finland

Karttu - du ska int laga fö grömt nu!!!!

• Karttu

Lilla My: Ja määrar int byri drej ihop na assiette o värm tiill na glaase, så ja tycker int att ja ska ha mee fö mytzi.

• Labolina FI

Å Beibikär, ja lova jo ti ta light limsa !!! Ja måst jo spara in på na liiti kalorie åtminstoni!

Katjas, Wilmas & Linas mamma
  • cia1975

7.12, knytkalas vi Karttus, me drop-in från kl 18!

Tå ere ba vem som tar va messe tå...Ja lagar listo jär nu tå över all som e på listo hittills... ännu ir e absolut int fö seint at kom me!

Karttu - salta pajer, tallrikar o bestick o glas

Skogsduvan - glass, såser, sylt

Svirvel

Labolina - frukt +grönsaksstavar +dipp,o en lightlimsa flasko. Naan måst jo vara hälsosam å !

Lilla My - pizzasnurror (salta småbitar)

Beibikär -julstjärnona, ele torttuja, va vil ni kall dömde me plommonsylt?

sussii75 - fetaostsallad o dressing

Maja T - salta kex och ostar

Rhodo -tårta

Muminmamma77 - skinkpaj

Mirremama - hemlagat julgodis kan jag bra bidra med

Millami - örtbatonger

snöflingan -pastasallad å säkert na drickbart,he vaar jämt fö
    liiti!

Elton o mamma - 2 chips, 2 dipp, o na choklaaaaa!

jussistjej - glögg, mandel å russin

Veera-krydda romrussin-kokosrutor å ett kaffepaket, Karttu får kok

Cia-nating sött

HEJSAN TJEJER! Ja kan sist och slutligen nooog koma, eftersom åtminstone karn min e ledi hadee dan....kanske jag å e leedi
    Jag ska laga nating me sockri i

• Karttu

Nåja, ja ska prov föklaar nu tå vart ni ska koma!

Ja bor ju alltså i Ytteressi. Enavägen 19.

1. Om ni kombär från Jeppishålli ska ni kör om M-boden (vänster siido) och ännu ca en halv kilometer efter landsvägen. På HÖGER siido svänger e 3 gang ååv till Enaveji (skylta på 2 ställ), vi brukar använd ate sista infartn. Ni kan skåda ti höger tå ni kombär körand o tå ni siir ett rööe stoori hus, me en vita balkong ut ett hejla langsiido mot veji, ska ni sakt in, för ett ca 100 m kombär Enaveji tär ni ska sväng. (Tå vi har julfest har vi förmodligen fått upp lampona på hejla balkongrätzi, så he kan ni halld utkik ett.)
    Tå ni kör ett Enaveji ska ni sväng ana avtagsveji ti vänster, uppför en ganska branta backa (uthuuse ska ni passeer på höger siido). Upp på backa parkerar ni biln o så ir ni fram. In gar ni i yytradöre längst ti höger.

2. Om ni kombär från Purmohålli ska ni kör över ate stor backa som kombär ca en kilometer fyri "centrum" ååv Yytäbyji. Bakett backa kombär e en lillin bro över en bäck o på vänster siido vi veji finns e ett guuli hus. Kör om he o sväng ti VÄNSTER, tå ir ni på Enaveji.
    Tå ni kör ett Enaveji ska ni sväng ana avtagsveji ti vänster, uppför en ganska branta backa (uthuuse ska ni passeer på höger siido). Upp på backa parkerar ni biln o så ir ni fram. In gar ni i yytradöre längst ti höger.

Alltså kan naar, som vejt vann ja bor, säg om ja beskriva veji föståeligt?!

Ti som vill ha tilifonnumro min kan inbox me!

• Karttu

7.12, knytkalas vi Karttus, me drop-in från kl 18!

1. Karttu - salta pajer, tallrikar o bestick o glas
    2. Skogsduvan - glass, såser, sylt
    3. Svirvel
    4. Labolina - frukt +grönsaksstavar + dipp,o en lightlimsa flasko. Naan måst jo vara hälsosam å !
    5. Lilla My - pizzasnurror (salta småbitar)
    6. Beibikär -julstjärnona, ele torttuja, va vil ni kall dömde me plommonsylt?
    7. sussii75 - fetaostsallad o dressing
    8. Maja T - salta kex och ostar
    9. Rhodo -tårta
    10. Muminmamma77 - skinkpaj
    11. Mirremama - hemlagat julgodis kan jag bra bidra med
    12. Millami - örtbatonger
    13. snöflingan -pastasallad å säkert na drickbart,he vaar jämt fö
    liiti!
    14. Elton o mamma - 2 chips, 2 dipp, o na choklaaaaa!
    15. jussistjej - glögg, mandel å russin
    16. Veera-krydda romrussin-kokosrutor å ett kaffepaket, Karttu får kok
    17. Cia-nating sött

• Lilla My i Finland

Karttu - nu ha ja undärsökt Essikarto på pedersööris heimsiido å ja tror nästan ja ska hitt!!! Om man kombä ti Pettersons växthuse ha man firi allt fö langt, likaså om man far föbi Eriksons värkstaan... Men Kjellmans ska man föbi... Visst!?

• Karttu

Erikssons gambä verkastaan ja, ti har flytta.

Kjellmans lantbruk ska man om jåå, he kombär på vänster siido bakett M-boden.

• Lilla My i Finland

Karttu - Sii no ha ja viri ti Essi fleir gang! Men tå har ja e no på klart sku ja tro!

Svar på tråden Öb-träffar del 4