• LCroft

Öb-träffar del 4

Ny tråd för fler träffar Skrattande

• Svar på tråden Öb-träffar del 4
  • Karttu

Ja, beibikär, he händar stzee mytzi fyri friidan, så int ska vi ta ut na i förskott! Storebror jär i huuse ir ju int heldär kurant, men ja hoppas he vi ir frisk o fäälo ti friidan.

Ja, Cia, he ir mytzi fyri jul. Var o ejn måst skåda va man orkar mee.

• Muminmamma 77

HEJ! Jag kan inte komma på fredag på grund av att mina barn är sjuka.De har feber och förkylning annars så skulle det ha varit roligt att komma och träffa er allihop,men tyvärr hamnar jag och stanna hemma.

• beibikär

Nämen, nu ha ja tänkt såde, et case alltså Karttu. Om ja sku arbeit på barnavdelning ele va avd som helst. Å bååne min sku va sjuk å gubbi va heim me sjukt barn, ele gubbi sku va heim å spy. Så int sku ju ja få ledit fö at ha spyer. He sku no ba gäll ti tvätt se ,ha rein kläde å desinficier händre fyri man far ti arbeiti. Ingalunda kan vi ha strängare regle i normalt frivillt socialt liv? Dömde smittona får man no adestans entå oberoende om man vil ele int.

Men som e sir ut nu så händas ju all jär ha fäädi. Å ja har fö me at tokide fare t o m e som mest smittsam fyri man eins har symtom, å så föstås om man e i direkt kontakt med "smittoavfalli" san. Man sku boda läsa om ede liti, sku ju va bra ti veta ti ader gangor å

Ja tycker folk backar nu i sista stund, precis som vanlit..synd, men man måst ju känn ett sjölv, hoppas nu int all var sjuk ele stressa så e var ti halvassit...Ork nar uppdater listo våro?

Ronjas och Jonatans mamma
  • Karttu

7.12, knytkalas vi Karttus, me drop-in från kl 18!

1. Karttu - salta pajer, tallrikar o bestick o glas
    2. Skogsduvan - glass, såser, sylt
    3. Svirvel
    4. Labolina - frukt +grönsaksstavar + dipp,o en lightlimsa flasko. Naan måst jo vara hälsosam å !
    5. Lilla My - pizzasnurror (salta småbitar)
    6. Beibikär -julstjärnona, ele torttuja, va vil ni kall dömde me plommonsylt?
    7. sussii75 - fetaostsallad o dressing
    8. Maja T - salta kex och ostar
    9. Rhodo -tårta

11. Mirremama - hemlagat julgodis kan jag bra bidra med
    12. Millami - örtbatonger
    13. snöflingan -pastasallad å säkert na drickbart,he vaar jämt fö
    liiti!
    14. Elton o mamma - 2 chips, 2 dipp, o na choklaaaaa!
    15. jussistjej - glögg, mandel å russin
    16. Veera-krydda romrussin-kokosrutor å ett kaffepaket, Karttu får kok

• Karttu

He stämber som du sejr. Dessutom har du ju hända ha tett tu rej, så om du byri spy på löödaan så bööver vi int vara rädd fö ti ha vaari smitta ååv magafari, fö he beror antagligen på att du har iti fö mytzi gott!

• Lilla My i Finland

He e ju synd tå e var såde mang som backar... Men he e ti si e från hade positiv siido å konstater att vi får ita desto meir vi som kombär! Ja sku böv laga demde pizzasnurrona ida, fö di e gooari om di får sta en dag...

Å beibikär- du böv ju int sleik på gubbi he sista du jör tå du far heimifrån o sleik på handtaage vi Karttus tå du kombä tiid... Allihop har ju olika smittona messe oberoend vann di ha fäälast, så he gar ju int ti undvik ti byt bobbona!

• Mamma åt Issa

Hej...
    D kan vara vi slipper hem imorgon...men ja vet int om jag orkar komma o nu då ni skriver om era bobbor blir ja ännu mer osäker... måst se imorgon men om ja kommer tror ja int ja har nått med mig o ja hoppas d e ok... o tar ja nått blir d typ en limsa flaska eller varför inte julmust...

• beibikär

ang. bobbona, om ni våg ti bode å handel så våg ni ti Karttus! Ja e säker på at he ir mang me sjuk bååne som far ti bode utan at ducsh ele byt kläde fyri, å bååne som bär smittona å får söpel på handtage på prismakärro...
    Lilla My, ja ska fösök at int sleik gubbi, men voi va svårt he komber ti va

Ronjas och Jonatans mamma
  • sussii75

nö ska ja änder me ja tar småbröd o pepparkakor i ställi

• Rhodhodendron

Oj, va he ska va kuul ... Ja har spela jul jär hejla dan så ja ska få liiti julstämning til imårokväld.... å faktiskt så byri i no känns naliti som jultider nu...

Tårto ir fäädi fyllt ... så nu har ja bara ti dekorer imåro...

Svar på tråden Öb-träffar del 4