• titti76

Lördags Bolibompa

Tänkte testa att starta en omröstning.

Blir så sur varje lördag, vi laddar med lördagsgodis och blir lika besvikna varje gång vi inser att det är Timon och Pumpa i en halvtimme!!! Min dotter vill inte se, hon tycker det är riktigt dåligt. Jag trodde att första halvan var riktad till mindre barn och den andra halvan av Bolibompa vände sig till de lite större.

Personligen tycker jag Timon och Pumpa är humor för lite större, inget för småbarn.

Var lite sugen att skriva ett mail till redaktionen för Bolibompa, men tänkte att jag skulle kolla med några andra först, därför startade jag denna omröstningen.

Vad tycker ni??

tiden läker alla sår
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lördags Bolibompa
  • Söderböna

Pluttan har i andra sammanhang visat (och sagt!) att den typen av filmer inte är någon favorit. Vi struntar helt enkelt i Bolibompa på lördagar. Å andra sidan är det inte varje dag vi tittar på Bolibompa - pluttan är ingen tv-fantast.

• ahlcec

Nej, June som är 3 tycker det suger.

Vi tittar på film istället, eller på disneychannel eller så.

• JoWiAn

Tråkigt!!!!! Trötta på timon och pumba nu. Nä vi efterlyser lite nya och spännande program eller en bra Astrid Lindgren film.

• titti76

Kul att så många svarar, håller med Koviktare att man saknar nån Astrid Lindgren film, det funkar alltid.

tiden läker alla sår
  • LeWi

Vi skippar ofta bompa på lördag just för att disneytimmen är tråkigt...
    Bättre att ladda men popcorn och så får barnen välja en film istället!

I reject you reality and substitute my own.
  • Emma83

min dotter tycker inte det är så kul med timon o pumba, brukar sätta på playhouse disney och det funkar mkt bättre hon dansar med o sjunger

• Sencha

Nä, på lördagar brukar vi erbjuda honom att titta på film istället.

• malinn
    Koviktare skrev 2007-10-08 19:50:43 följande:
    Tråkigt!!!!! Trötta på timon och pumba nu. Nä vi efterlyser lite nya och spännande program eller en bra Astrid Lindgren film.
    Håller med!!!!!
    Lördagar är nog den enda dagen som ungarna faktiskt tycker Bolibompa är trist!
  • malinn
    Söndagar är annars väldigt populärt !
    Heja 70-talet
  • cissi77

Vi tänker att vi ska äta mys middag till bolibompa på lördagarna och varje gång hänger de i köket och gör allt annat alla andra dagar sitter de klistrade......

• astalacasta

Hurra! Någon som startade tråden som jag tänkte starta häromdagen

Timon och Pumba är så sanslöst dåliga, både trist humor och helt fel för yngre barn, det är som något slags försök att göra dåliga vuxna skämt för treåringar. Hela Disneytimmen är bara under all kritik. Helt klart under public service-TVs värdighet att sända så uppenbart billigproducerad tecknad film.

Fast lördagsunderhållning för vuxna har ju också i allmänhet varit skräp på SVT så det kanske är någon gammal god tradition av sunk-TV som de tyckte att även barnen ska få känna på

• betti

Här är det inte heller någon höjdare alls.
    Min dotter tycker det är liiite roligare sen hon sett Lejonkungen, men hon tappar intresset fort.
    Här är det Charlie & Lola, dr Dogg eller små Einstiens som gäller!

• bubbli

hihi...min dotter(snart två år)gillar inte heller timon o pumba,bara inledningsången...annars gillar hon allt som bolibompa visar,vi e hemligt förälskade i Nassim nämligen..
    Jag däremot älskar Timon o pumba,dom e skitroliga!jag gillar hysterisk humor..

• Joppis81

Min dotter vägrar att se på Bompan på lördagar, hon gillar inte Disneydags! Visserligen är hon inget större fan av tecknat öht, men just Disneydags får henne att stänga av TV:n.
    Önskar att de kunde sända lite Astrid Lindgren istället, det älskar mina barn!

Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Scraptroll
    Leena skrev 2007-10-07 14:01:36 följande:
    min dotter som fyller 3 i januari sitter som klistrad framför tv.n när det är Timon och Pumba hon gillar hela Disneydags 
    detta var mitt förra inlägg men idag fick jag visst tji...om min dotter får välja på "Timon & Pumba" och tecknade "Mr Bean" på cartoon network så går Mr Bean före
  • Scraptroll

ska tillägga att så fort Mr Bean slutar så vill hon kvickt byta till Timon & Pumba så hon ogillar dme inte men annat kan gå före

Svar på tråden Lördags Bolibompa