Inlägg från: Mia med 2 |Visa alla inlägg
  • Mia med 2

Lidköping med D

mini: jodå, jag va bara rätt trött god mat var det iaf!

laban: klart det funkar med det oxå.

inatt hade Romeo 39,9º i feber, men nu på morgonen var febern borta. får hoppas det håller i sig. vi tror även att en andra hörntand är på g. så denna feberperiod har resulterat i två tänder. skönt när man vet varför han är sjuk.

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Mia med 2

måste bara berätta. igår när vi kom hem från fikan så fick Per ta hand om Leia lite. Så skrek han till mej att Leia säger "pappa". A, säkert sa jag. men jag gick iaf ner och lyssnade, och visst sa hon "pappa", men det lät mest pa-pa-pa. efter ett tag så satte jag på röstnoteraren på min mobil, (som bara spelar in ljud med). och spelade in lite när vi försökte få henne att säga "pappa" lite bättre.
    sen tänkte vi inte mer på det.
    men idag så lyssnade jag på meddelandet vi spelat in och då säger hon "pappa" jättetydligt.

Så Leias första riktiga ord är Pappa.. Nästan 6 månader gammal.
    Romeo var yngre när han sa sitt första ord. Såhär skrev jag om det;

"05.09.20
    3 ½ månad lite drygt.
    Jag låg i min spjälsäng och jollrade, mamma och pappa ville bara sova. Tillslut sa jag MAMMA och vips fick jag deras uppmärksamhet på en gång.
    "
    Aja, nu räcker det med skryt för idag Är bara så stolt. Och självklart vet jag om att de inte vet vad mamma, respektive pappa betyder. men iaf *stolt*

ska alla göra i helgen då?

• Mia med 2

elia: jobbigt att hon fått feber, men då kanske det är rätt lugnt hemma hos er då? romeos feber är borta och det är samma vanliga kaos här hemma.

lena: det kom ett litet mamma, förut idag men jag kan inte riktigt godkänna det även ifall vi båda hörde det.

miccca: hittade du massa kul på gekås?

• Mia med 2

micccan: trist att det stigit så mycket i pris, men det kommer som sagt fler hus. jag vill oxå åka till ullared men det får bli till våren ist.

camilla: nä, jag köpte inga ljus, kan ju inte använda det ändå. men ändå kul att va där och kika. jag ska till humlan på måndag!

någon som bor/bott i ab bostäders lägenhet som vet hur det funkar med det där hyresavdraget, då man inte begärt underhåll utan hellre få lägre hyra..?

• Mia med 2

miccca: vi stod i kö *räknar* haha, oxå 7 månader, fast sen fick vi vänta till första mars för att flytta in. så maj ställde vi oss i kö och i mars flyttade vi in.

elia: den 16:e funkar men inte den 17:e eftersom att Per jobbar natt 2st 12h skift i helgen + att han sover så kommer jag som bakfull inte kunna ta hand om barnen sen efteråt för jag kommer va så bakfull och jag kan inte tänka mej att någon orkar va barnvakt både på kvällen och på dagen sen efter

• Mia med 2

miccca: ja precis, jag är helnöjd med mitt boende nu. bra att mellanlanda på ett sånt här ställe så man kan spara ihop till hus. ställ dej i kö redan på måndag!

• Mia med 2

miccca: jag tycker ni bodde fint, men jag kan förstå om ni vill bo så ni får trädgård och slippa trappuppgång m.m. javisst, vore kul att gå och kika på

• Mia med 2

Så sött, de sitter i Romeos rum och leker, medans jag surfar precis bredvid, sen blev det riktigt tyst om dem, så jag fick kolla till barnen. Gissa vad de gjorde? Jo de hade hittat Romeos vattenmugg och delade på innehållet med vatten

• Mia med 2

lena: ja, hon växer så det knakar! du får ta och komma hit, är allt på tiden. hur har det gått med dina föräldrars flytt?

• Mia med 2

elia: usch då, får verkligen hoppas att hon slipper lunginflammation

Svar på tråden Lidköping med D