• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Vaniljflickan

Joyce o Zynk: Tack vad gulliga ni ar! Jo min svarmor mar battre men hon ar ju langt ifran vad hon var innan diagnosen. Hon har 4 manaders cellgift behandling kvar sa vi far hoppas pa att det blir battre och battre. Jag ar dar nastan varje dag sa hon far lite sallskap men orkar liksom inte gora mycket nu.

Zynk: Hur har du det nu?
    Joyce: Jasa det kanns som om det kanske ar pa gang nu da? Har du haft mkt sammandragningar? Vilken vecka ar du i nu?

Ja renovering mitt i allt med...vad skall jag saga, det ar min kare man som fick "bygga bo" symptomet och renoverade badrummet, koket och vardagsrummet pa en gang :-/ men nu ar det i princip bara oljning av golvet i koket o vardagsrummet kvar sedan stadningen forstass. Otroligt hur slipdamm letar sig in overallt.

• Joyce

Vanilj: Jag är i v 40 (bf på torsdag), tja en del sd har jag ju men de gör inte särskilt ont så det är säkert inget på g här.

Kul med renoveringen och det är väl egentiligen bättre att få det ur världen nu för sen kommer ni säkert att ha fullt upp! Slipdamm är verkligen en plåga, jag kan fortfarande hitta det lite överallt, i stängda lådor och skåp och då var vi färdiga i våras . Hur är det med tvillingarna då? Har du bra värden än så länge osv?

• Idis 76

Joyce: Vi hoppas på bebbe i veckan för dig! Det är så spännande.

Har en kompis som ska föda i december och härom dagen så kände jag en sån avundsjuka på henne för jag vill göra det igen för det var en så stark upplevelse!!
    Får ni frågan om när nästa kommer? Vi får redan frågan och T är ju inte ens 4 månader än...

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • jamis

Grattis morrisen !

Idis: jobbigt att folk redan frågar när nästa ska komma... min mamma pratar lite om att vi kan få syskon snabbt om vi vill vara hemma länge... som att vi kan bestämma oss så blir det så.

Vanilj: Kul att se dig !

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Åh, stort grattis till Morrisen! Jag vet hur det där är med tappad vikt på bebisen, man blir så stressad! Hoppas du får nåt bra råd om flaskvärmare, jag tar gärna åt mig av det också i så fall. Gisses vad tufft det är att stiga upp mitt i natten och värma mat...

• Ma Lu

Grattis till bebis Morrisen

Seeeeg bebis Joyce! Har du inte fått igång den med att titta på lite skidåkning?

Vi ska på vul imorn bitti. Jag hoppas så att det ska gå bra. Oddsen borde ju vara på vår sida då allt såg så fint ut för två veckor sedan - men man vet ju aldrig... Egentligen är jag inte så orolig för mf längre och har inte varit det sedan vecka 6 ungefär. Jag nojar numera mer för att det ska vara nåt fel på vår lill* - nåt ritkigt allvarligt fel Har mardrömsfantasier om att vi får veta på ul att bebis bara har en kammare i hjärtat ch att läkaren säger att den aldrig kan överleva utanför magen och att vi rekommenderas att göra abort   Jag inser ju att jag får de tankarna eftersom det scenariot tillsammans med att återuppleva det som hände sist är det absolut värsta jag kan tänka mig men det känns ändå läskigt.

Nä, nu ska jag väl itne sprida dålig stämning mer idag! God natt med er!

Hoppas få se fina bilder inne hos Fruppan snart Och på att få besked om att Joyce åkt till BB! Du ahr väl laddat med någons mobilnr så vi kan få besked per sms om att du åkt så vi kan heja?!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Joyce

MaLu: Uj vilka jobbiga tankar! Är helt övertygad att allt kommer att se fint ut imorgon. Har du fått reda på nåt ang spec-MVC?

Ja bebisen verkar seg! Den vill väl tjocka på sig lite extra kanske Har en del sd men de verkar då inte bli regelbundet och inte heller gör dom särskilt ont. Men det är väl bra att den tränar kanske

• Minna72

Passar på att ropa ut ett rungande grattis både till fruppan och Morrisen!

MaLu, va kul att ni skall få se den lill* menopurisen imorgon igen!

Idis, nej, vi har inte fått frågan direkt (även om svärmor häromdagen försiktigt föreslog att vi skall spara våra barngrejer "till nummer två" istället för att sälja. Men, visst skall vara optimist, men så som vi alla härinne fått kämpa så för att få ETT barn så kan man ju aldrig ta en andra för givet. Tyvärr.

Hur resonerar ni förresten, planerar ni mer än ett barn? Nyfiken!

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Joyce

Håller tummarna för att allt gått fint för MaLu idag!

Själv vaknade jag idag av att torrspy galla (ursäkta detaljerna) en fem-sex ggr. Sen åt jag frukost och nu mår jag hur bra som helst. Skumt.

Svar på tråden Visparnas tråd 5