• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Ma Lu

Åååh, nu blir det blött i ögat här Stort GRATTIS till liten Jesper!!!!

JOyce: om du är orolig så ska du ringa och åka in på en snabb koll. Många bebisar rör sig mindre precis innan de kommer liksom för att de samlar kraft och så ÄR det trångt

Jag har varit uppe på stan en sväng och fikat med syrran med familj plus vår brorsas ex-flickvän och hennes sambo. De ska ha barn några veckor före oss och hon är nu i vecka 13. Men haha så vann jag stor mage-tävlingen Inte så konsigt...

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Morrisen

Grattis Fruppan!

Vi har kommit hem med en liten Bea som föddes den 15/11 med planerat snitt. Hon vägde 3158 g och var 47 cm lång.
    Bs vid födseln var 2,9 men hon fick bara tillmatning med ersättning och behövde aldrig något dropp.
    Alla värden på henne var jättebra men hon var/är väldigt trött och seg och fick inte i sig tillräcklgt med mat så de var tvungna att sätta sond i 2 dygn. Tyvärr så gick hon ner hela 400 g från sin födelsevikt, så efter att ha blivit utskrivna den 21/11 höll vi på att få bli inlagda igen. Min mattillförsel har väl inte varit av Bregott-gängets kaliber och när Bea var så trött så orkade hon inte jobba fram maten. I förrgår så körde vi några mål med ersättning i flaska istället och då åt hon som en gris då det rann lättare. Fick upp henne 50 g till igår och slapp bli insydda. Har nu fått låna en bröstpump från bb och pumpar ur och vi ger all mat på flaska nu tills hon växt på sig lite och orkar suga bättre och jag fått bättre flyt på mjölken.

Har inte hunnit läsa tillbaka i tråden men hoppas ordna det snart. Hoppas alla mår bra.

• Idis 76

Morrisen:Ett bamse grattis till er! Va skönt att ni får vara hemma och jag hoppas att Bea kommer att fortsätta äta.

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Pess

Grattis Morrisen...Roligt med en tjej till i tråden....

• Morrisen

Tack tjejer!

Joyce: Hur känns det för dig då? Är det något på gång snart?

Någon som redan kläckt här och har några erfarenheter om flaskvärmare att dela med sig av?

• Vaniljflickan

Hej tjejer. Tanker pa er ofta fast det ar laaang tid mellan gangerna som jag ar har inne. Vi ar nu i absoluta slutskedet av en jatte renovering som pagatt i over 2 manader o huset ar kaotiskt men om ett par dagar skall vi ha det fint och rent igen. Can't WAIT!

Forst och framst maste jag saga iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii MaLu Vad skadar mitt oga??!!!! Ni vantar en liten HURRAAA!! Ar sa otroligt glad for din skull, du anar inte!!!

Jatte stora grattis kramar till Morrisen och Fruppan ocksa!!!!!

Hoppas att allt ar bra med alla andra. Jag vaxer och vaxer och har nu en mega mage, ar i v 31+0. Barnvagn, bilbarn stolar och sang har nu inhandlats. Nu i veckan som gick faktist. Kanns som om mannen forst NU vagat sig pa att lita pa att det SKALL ga bra denna gangen.
    Tack forresten for meddelanden i min gastbok etc!

• Joyce

vanilj: Vad kul att se dig! Hur orkar du med renovering nu ? Hur är det med svärmor? Kul att ni verkar redo snart

morrisen: tja jag vet inte. Förmodligen är det ingenting men jag kan iaf se en ökning av mina sd sen igår, alltid nåt. Men det är säkert bara lur

• zynk

Grattis Fruppan !!!!!

Och grattis Morrisen !!!!

Å va kul att se dig Vanilj!

Ögonen går i kors så jag får återkomma när jag är lite piggare. Generad

Svar på tråden Visparnas tråd 5