• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • zynk

Spännande Joyce! Förresten glömde jag ju ge dig hallonbladen men de verkar ju inte behövas nu .

• zynk

färdknäpp kanske? fast så despo är du väl inte (än). Funkade för mig men man vet ju inte om det var det som gjorde´t .  A kom dagen efter.

• Joyce

Ja jag tänkte på hallonblanden häromdagen! Har även funderat på färdknäppen men det har än så länge stannat i tanken. Känns lite jobbigt om jag ska vara ärlig. Sen tycker jag det verkar som att man ska hålla på med det flera dagar i rad och det kommer verkligen inte att hända Men nu när du säger att det funkade för er så...

Jag försöker faktiskt (kanske inte verkar så) att hålla nere på symptomletandet och förhoppningarna så jag inte ska bli så besviken Än så länge känns det faktiskt rätt ok.

• jamis

Tittar in efter en tur på Ikea (efter en hel arbetsdag) Vi fick äntligen tag på vår spjälsäng ! Annars tycker jag att det är svårt att köpa saker, vill på nåt sätt bevisa andra att man klarar sig utan. Men det slinker ner både det ena och det andra ändå

malu: TJOHOO Underbart! Er bebis har växt en hel del på 2 veckor!

Joyce: Ja, nu är det snart snart dags Låter ju verkligen som att det är på g faktiskt, även om det dröjer några dar. vad tror du själv? KOmmer du gå över några dar eller blir det på bf eller innan?

Mirren: På CvL måste man ha slutat amma när man ska göra FET. Vill gärna höra vad Falun säger om det du frågade om oxå.

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

jam: Skönt med sängen, vilken blev det? Angående att veta om nåt är på g så har jag ingen aning. Förmodligen inte eftersom alla säger att man ska veta när det är på gång. Jag vet ju ingenting

• Ma Lu

Tack tjejer Jag går in i vecka 10 (9+0) imorn! Jag tycker faktiskt att tiden går fort

IKEA är verkligen heldagsjobb! Tydligen lika mycket när man har en mage som när man går runt och är grön av avund, gråter och undviker magar... Pust! Det låter härligt att boa

Det låter ju som att det kan komma igång snart då Joyce Man ska veta när det är på allvar och det gör man för det gör ONT HÅller en hacka på att mensvärken tilltar vilken natt som helst!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • zynk
    Joyce skrev 2007-11-26 19:52:10 följande:
    Ja jag tänkte på hallonblanden häromdagen! Har även funderat på färdknäppen men det har än så länge stannat i tanken. Känns lite jobbigt om jag ska vara ärlig. Sen tycker jag det verkar som att man ska hålla på med det flera dagar i rad och det kommer verkligen inte att hända Men nu när du säger att det funkade för er så...Jag försöker faktiskt (kanske inte verkar så) att hålla nere på symptomletandet och förhoppningarna så jag inte ska bli så besviken Än så länge känns det faktiskt rätt ok.
    3 gånger på en timme ska det vara sa min BM på MVC . Det fixade vi inte!
    Symtomletandet kommer fortsätta - tro mig det är ungefär som när man blev gravid.
    Men ååååååååååååå va kul att du snart ska få en liten varm och mjuk och gosig! Alltså det där ögonblicket när gullungen kommer upp så magen - OBESKRIVLIGT !
  • zynk
    Jam pust IKEA kan man ju bli matt av! Skönt att ni fick tag på sängen. Det man har tänkt sig brukar så ofta vara slut när man äntligen tar sig till IKEA.
    Vi köpte iaf en antilop barnstol - så himla bra! Nu har A ännu en station att vara på . Hon ser så stor ut när hon sitter vid bordet och äter.

MaLu Snart går du själv och pustar på IKEA. De gravidas paradis! Alva har varit där flera gånger - även utanför magen alltså.

Å va tiden går fort - önskar att dygnet hade fler timmar.
Svar på tråden Visparnas tråd 5