• Anonym (Gravid)

Herregud, jag vill äta toapappret!!

Haha! Ja, det låter dumt men det är sant. Idag så blev jag jättesugen på toapappret när jag var inne på toaletten. Jag lät dock bli att äta det men suget sitter i!
    Jag fattar att det förmodligen är något jag saknar. Kan det vara fibrer?
    Jag äter trots allt "mitt val kvinna" och borde få i mig det mesta där väl?
    Har ni nåt råd till en stackars papperssugen kvinna??

• Svar på tråden Herregud, jag vill äta toapappret!!
  • Kaldorei

jag känner en som drack spadet ifrån fefferoni på burk.... snacka om å bränna upp halsen... wäääh =/ själv har jag inte drabbats av nåt konstigare än ett enormt sug på vårrullar :P

• Dag o natt

Jag tvättade handdukar med överdrivet mycket pulvertvättmedel (utan sköljmedel). Sen doppade jag den tvättade handduken under lite kallt vatten och snaskade i mig vätskan. Det vet INGEN! Inte ens min man. Jag kunde bara inte låta bli, jag hade svårt att sätta fingert på vad jag verkligen var sugen på men detta var nästan, men inte helt rätt. Sneglade lite på kalkstenen i kaninburen med... men snakade aldrig på den.

• tsunami

Vilken rolig tråd! Jag har en liten historia, jag med:

Jag visste inte ännu att jag var gravid med mitt andra barn. Dåvarande maken, jag och sällskap, hade ätit sallad och god mat vid "valborg", och det blev en ganska stor skvätt med italiensk salladsdressing kvar i flaskan. Den ställdes förstås in i kylskåpet igen. Några dagar efteråt fick jag för mig att öppna den och lukta på innehållet. Eg avskydde jag vitlökssmak, men nu tilltalade mig lukten väldigt mycket. Efter att ha sniffat och sniffat, hällde jag upp en liten skvätt på en sked, och drack upp. Det var gott! Hrm, det slutade med att jag drack direkt ur flaskan, allt som var kvar i den försvann!

Och detta var på den tiden det inte fanns lätta alternativ, så det var ganska äckligt fett, dessutom. Inte förrän nästan två månader senare, började jag misstänka att jag var gravid. Detta eftersom jag fortfarande ammade första barnet. Jag hade inte fått tillbaka mensen ännu.

Med ene sonen, blev jag sugen på oliver, trots att jag inte gillar det annars. Sambon skrattade åt mig när jag åt, eftersom jag hela tiden sa "usch, vad äckligt", men sedan stoppade in en oliv till i munnen. Den proceduren upprepades hela tiden. Tills det var slut i burken, någon vecka senare, vill säga. Sedan blev det inga mer oliver för mig.

• Anonym

spolarvätskan till bilen luktade himmelskt gott när jag var gravd...kunde tvätta rutan hur mycket som helst bara för att sniffa på doften i bilen!!...

• Anonym (Gravid)

Hahaha!!
    Va kul att läsa att det är fler än jag som fått knäppa nojor!

• Sess82

Min sambos morbrors fru gick och slickade på lyktstolpar när hon var gravid :D Tur det inte var vinter så hon fastnade med tungan haha

BF april 2008
  • Sess82

TS, det finns ju sånt godis som kallas för "tefat".... de har ju en liten papperliknande känsla i skalet.. sedan är det ju nåt pulver i dom. vet du vad jag menar? testa om såna hjälper mot ditt sug mot papper :)

BF april 2008
  • smurfisar

När jag var gravid med mitt första barn blev jag sugen på något..... Jag gick till sakkeriet och en hyll alös upp i mina ögon. Där stod det tonfisk och gämte den chokladsås. Mums vad gott men vad skulle jag ta..... Jo så klart jag blande det och där satt jag och katterna på golvet och åt tonfisk på burk med chokladsås i blandat. Skulle jag äta det i dag? Jag dör heldre. Mina 2 andra grav, har jag haft noja på tandkräm

#man måste försöka för att lyckas#
  • Anonym (Gravid)
    Sess82 skrev 2007-10-11 12:36:45 följande:
    TS, det finns ju sånt godis som kallas för "tefat".... de har ju en liten papperliknande känsla i skalet.. sedan är det ju nåt pulver i dom. vet du vad jag menar? testa om såna hjälper mot ditt sug mot papper :)
    Det var inget dumt tips!
    Tack så mycket, jag ska testa att köpa några sådana och se om det lättar mitt sug. Är säkert mycket godare än toapapper också. Haha!!
Svar på tråden Herregud, jag vill äta toapappret!!