Vilken rolig tråd!
Jag har en liten historia, jag med:
Jag visste inte ännu att jag var gravid med mitt andra barn. Dåvarande maken, jag och sällskap, hade ätit sallad och god mat vid "valborg", och det blev en ganska stor skvätt med italiensk salladsdressing kvar i flaskan. Den ställdes förstås in i kylskåpet igen. Några dagar efteråt fick jag för mig att öppna den och lukta på innehållet. Eg avskydde jag vitlökssmak, men nu tilltalade mig lukten väldigt mycket. Efter att ha sniffat och sniffat, hällde jag upp en liten skvätt på en sked, och drack upp. Det var gott! Hrm, det slutade med att jag drack direkt ur flaskan, allt som var kvar i den försvann!
Och detta var på den tiden det inte fanns lätta alternativ, så det var ganska äckligt fett, dessutom. Inte förrän nästan två månader senare, började jag misstänka att jag var gravid. Detta eftersom jag fortfarande ammade första barnet. Jag hade inte fått tillbaka mensen ännu.
Med ene sonen, blev jag sugen på oliver, trots att jag inte gillar det annars. Sambon skrattade åt mig när jag åt, eftersom jag hela tiden sa "usch, vad äckligt", men sedan stoppade in en oliv till i munnen. Den proceduren upprepades hela tiden. Tills det var slut i burken, någon vecka senare, vill säga. Sedan blev det inga mer oliver för mig.