• Anonym (Gravid)

Herregud, jag vill äta toapappret!!

Haha! Ja, det låter dumt men det är sant. Idag så blev jag jättesugen på toapappret när jag var inne på toaletten. Jag lät dock bli att äta det men suget sitter i!
    Jag fattar att det förmodligen är något jag saknar. Kan det vara fibrer?
    Jag äter trots allt "mitt val kvinna" och borde få i mig det mesta där väl?
    Har ni nåt råd till en stackars papperssugen kvinna??

• Svar på tråden Herregud, jag vill äta toapappret!!
  • Anonym (Gravid)

Hahahahahahaha!!!
    Va kul att fler än jag har/haft knasiga ätnojor!!

Dagens erkännande: Kunde inte hålla mig igår, jag åt en ruta toapapper!! Det var jättegott!! *Asg*

• logg81
    Anonym (Gravid) skrev 2007-10-13 23:12:26 följande:
    Hahahahahahaha!!! Va kul att fler än jag har/haft knasiga ätnojor!! Dagens erkännande: Kunde inte hålla mig igår, jag åt en ruta toapapper!! Det var jättegott!! *Asg*
    Du e rolig du.... hi hi hi
  • Majuni

Hahahahahahaha!!! Va kul att fler än jag har/haft knasiga ätnojor!! Dagens erkännande: Kunde inte hålla mig igår, jag åt en ruta toapapper!! Det var jättegott!! *Asg*
    Hahahah.... knäppgök
  • AnnaGBG
  • Tjohopp

Vilken rolig tråd! Själv har jag inget speciellt att komma med. Första graviditeten åt jag konstant frysta jordgubbar och den andra åt jag kilovis med apelsin och drack apelsinjuice litervis.

• rags

Hahahaha, vad rolig man är! Jag var helt tokig i de små runda och färgglada tuggummina från automater, de gröna var godast och de gula äckligast, käkade säkert tio om dagen! Och tvättmedel också såklart för att inte tala om källare, gärna lite kalla och fuktiga. Tycker fortfarande att det luktar himmelskt! Något jag däremot inte tål längre är "herbal essences" shampo, fy fan, jag vill typ spy när jag känner lukten idag...

• Nelbur

Ha ha, detta var verkligen en lysande tråd : )

Själv trodde jag inte att jag hade några cravings min första graviditet utan att det var helt normalt att tvinga sin man att köpa 2 liter!! svensk fanta varje dag i ca två månader! Har aldrig druckit fanta varken före eller efter!
    Denna gång har jag ätit mig igenom en hel ostfabrik tror jag!Kalciumbrist månne? Hatar egentligen Greveost, men en kollega hade med en till jobbet häromdan och jag blev som tokig! Ingen där vet att jag är gravid än så dom tyckte att jag var lite underlig som mumsade i mig ca halva osten på en liten fralla. Gissa vem som kommer bli fet?

• Anonym (Gravid)

Kul att man slipper känna sig ensam med knasbegär

Nu har jag kommit på ett sätt att slippa toalettpappersuget, vi bytte märke till ett sämre sånt där "rivigt" naturpapper. Det är inget lockande alls! Hahaha!

• Impreza

Jag hade nojja på mjölk och mandariner. Men om du är sugen på papper så ät det då, det kan väl inte vara farligt. En del äter ju murbruk från väggarna

• Anonym (Gravid)

Nu har jag iallafall kommit över mitt toalettpappersbegär

• Anonym (mango)

vad fasen. jag är inte gravid, men har störda cravings på MANGO. Kommer in i perioder då jag kan äta 2-3 st om dagen. min sambo bara skrattar åt mig när jag sitter i soffan men en mango i högsta hugg i ena handen och en kniv i den andra. Karvar loss små bitar, äter och njuuuter. är så gott. Hur i hela friden kommer jag att bli när jag är gravid.. vågar knappt tänka på det.

• Anonym (cravings)

jag har oxå sånna behov fast på mer snuskiga saker typ smör , tjokvispad vanilj sås , rå falukorv som jag annars hatar , kan tex äta leverpastej som man skär rakt av ush äter inte sånt alls , och älar att lukta på sprit pennor men sambon har fått kasta dom vi har för det e ju farligt känner mig hellt *GALEN*

• Anonym (Gravid)
    Anonym (cravings) skrev 2007-12-01 13:25:12 följande:
    jag har oxå sånna behov fast på mer snuskiga saker typ smör , tjokvispad vanilj sås , rå falukorv som jag annars hatar , kan tex äta leverpastej som man skär rakt av ush äter inte sånt alls , och älar att lukta på sprit pennor men sambon har fått kasta dom vi har för det e ju farligt känner mig hellt *GALEN*

Hahaha!!

• Anonym (cravings)

det är hellt sjukt lovar

• Nyfiken gul

Med första sonen kunde jag inte äta speciellt chili con carne som jag o dåvarande sambon åt ganska mycket av - det tog lång tid innan jag klarade av att äta det igen och än idag 10 år senare drar jag mig för att göra chili con carne...
    Asbest luktade gudagott!! o varje gång jag följde med min far till hans bilgarage i deras hyershus så luktade jag så mycket jag kunde.... Himmel!

Med andra sonen var jag helfrälst i doften av skumgummi och gummi... Sonen hade en inomhusboll helt i skumgummi och den tryckte jag ihop o snortade in efter han somnat på kvällen.. kunde sitta med bollen vid tv:n och sniffa, sniffa o sniffa.. Likaså sonens skumgummimadrass låg illa till - stack alltid ner näsan i sängen när jag bytte lakan o sniffade så jag blev alldeles yr...
    Gummi luktade gott också - men det var bara en speciell sorts gummi som dög - Det som är på baksidan av tex hallmattor - ni vet det där gråa gummit som gör att mattan ligger still. O mattan skulle vara nytvättad - då luktade det som godast - jag tror jag hade kvarterets renaste hallmatta... *asg*

Nu är jag gravid igen och än så länge mår jag bara illa men kan känna ett visst sug av oboy. Jag får avsmak av kaffe så oboy lockar mer.

• tuss 71

mmmmmm. jag har blivit lite tokig i balsamvinäger.. gott!!!! och för att inte tala om iskall julmust!!!! Skulle kunna gå över berg för det!! och det ska vara apotekarens!!!! inget annat tjafs.

• AutismIFseb

Ja äter toapapper iblan men rent och bara 2 eller 3 blad det e gott. Äter lipsyl ochså iblan

Svar på tråden Herregud, jag vill äta toapappret!!