• Taatiana

Present till pojkvän?

Hej!
    Nu fyller min pojkvän 19 år den 27 november. Jag har funderat på en himla massa alternativ till vad han kan få, men har faktiskt inte kommit på en ända sak! Vill inte köpa tröjor, smycken eller annat liknande. Vill ge honom någon gulligt som han kommer ihåg länge. Har ni några tips?

• Svar på tråden Present till pojkvän?
  • Taatiana

Haha , hoppas ni kommer iväg i vår då :) Det verkar jättemysigt, och väldigt romantiskt. Lite mer "klassisk romantik" än vad Paris är. Paris känns lite för turistigt numera, och för kltschigt, precis osm du sa.

• Ellah
    Taatiana skrev 2007-10-14 16:25:55 följande:
    Haha , hoppas ni kommer iväg i vår då :) Det verkar jättemysigt, och väldigt romantiskt. Lite mer "klassisk romantik" än vad Paris är. Paris känns lite för turistigt numera, och för kltschigt, precis osm du sa.
    Absolut!
  • Taatiana

såg nyss hotellet du tipsade om. lite för mycket för vår budget kanske ;P är ju bara 18 år. Men ska leta vidare nu :) blev jättesugen nu ju ;D

• Ellah

Du hittar säkert något billigare, det finns det gott om. Dessutom finns det där det är kombinerat billigt och bra! Lycka till!

F*n vad avis jag är...

• Taatiana

Corinthia Panorama

funderar lite på Popelka Hotel och Apollon. usch, jättesvårt att hitta ju :p

• Ellah

Har du svårt att bestämma dig så sök här på www.tripadvisor.com/, de har reviews från fd boende samt bilder som fd gäster tagit och lagt in vilket ger kanske en mer sann bild av hotellet. Ofta lägger de ju ut sina bästa rum på hemsidan tex och så är det rena stallet när man kommer dit.

• Taatiana

Ja precis, just därför är det jättesvårt att bestämma sig haha :p vilken del tycker du man ska bo i, gamla eller nya staden?

• Ellah

Gamla tycker jag, helt klart. Men jag gillar det lite äldre, gammaldags hotellen. Sedan får de vara fräscha och moderna inuti. Gamla stan är ju hur romatiskt som helst.

Ska ni flyga ner?

• Taatiana

Ja eller hur. Men tyckte detta var väldigt lockande ;)
    www.venere.com/hotel/&lg=en&cityCountry=Prague,Czech%20Republic&sd=15&sm=12&sy=2007&ed=19&em=12&ey=2007&rval=1&pval=2&tripref=28015

ja vi har två gratis biljetter till prag :D

• Taatiana

vad tycker du, ska man bo där över en helg och ha råd med finare hotell, eller vara d'r 5 dagar och bo lite billigare?

• Ellah

Usch, det är svårt att säga. Jag hade nog föredragit att vara borta längre, i alla fall om man är där första gången. Boendet behöver ju inte vara jättedåligt även om det är billigt, det går att hitta helt ok hotell som är ganska billiga. Men det är helt klart värt att vara där i minst 3-4 dagar.

• Taatiana

Ja det är ju det, jag vill helst vara borta länge :)

• Taatiana

Äsch tröttnade på att kolla hotell nu ;) får be mamma sätta sig en stund i helgen, hon är bättre på sånt haha :P

Svar på tråden Present till pojkvän?