• Taatiana

Present till pojkvän?

Hej!
    Nu fyller min pojkvän 19 år den 27 november. Jag har funderat på en himla massa alternativ till vad han kan få, men har faktiskt inte kommit på en ända sak! Vill inte köpa tröjor, smycken eller annat liknande. Vill ge honom någon gulligt som han kommer ihåg länge. Har ni några tips?

• Svar på tråden Present till pojkvän?
  • Ellah

Beror på när ni ska åka - Paris på hösten, Prag på våren tycker jag rent personligen. Båda är dock underbara så han kommer säkert bli glad!

• Taatiana

Ellah; vi ska åka november/december. Men har hört att Prag har mycket julpyntande? Kan inte det bli väldigt romantiskt? Sen kanske det är lättare att ta sig runt i Paris? Men känns mer som jag vill "spara" Paris till någon gång då jag har riktigt myket pengar och kan bo på ett väldigt dyrt hotell. Annars blir det nästan vandrahem nu.

• Ellah

Kör på Prag i så fall. Personligen älskar jag Prag, för mig är det mycket mysigare och genuinare än Paris, Paris är vackert men det är så klyschigt om du förstår vad jag menar. Dessutom tycker jag man får mycket, mycket mer för pengarna i Prag.

• Taatiana

Ja det lutar åt det hållet :) dom flesta verkar tycka det :) får väl kolla upp lite vad för mysiga hotell och så det finns i centrum :)

• Ellah

I vilken prisklass letar du efter? Annars har jag ett tips.

• Taatiana

Vet inte riktigt. Tipsa gärna så ser jag ju sen vad för prisklass jag hamnar i :)

• Ellah

Vi bodde på Eurostars Thalia, det var jättebra, underbar service och mitt i gamla stan.

Jag kollade runt lite via denna sidan innan jag bokade, här finns allt från riktigt billiga alternativ till dyra.

www.hotelpronto.com/Customer/Availability/HotelSearchResults.aspx!&PreviousSearchId=37170305&TargetHotelId=-1&SubmitDates=False&MaxPageSize=10&VAError=-2147483648&IsSubmit=False&SiteId=1942&Prev=14

• Taatiana

Ska kolla där lite :) tack så jättemycket för tipset. Är det något speciellt du tycker man ska ta sig tid och titta på när man väl är där? Finns det något spa eller något?

• Ellah

Svårt att säga - vi gick mest runt, strosade runt, drack öl och åt hela dagarna.

Pragborgen och Karlsbron är ju måsten, annars är det svårt att säga - bara gå runt.

Vill du komma ifrån lite billigare och se det mer genuina, gå några gator bprt från de typiska turiststråken, där är allt mycket billigare i butiker, cafeér, restauranger.

Något spa hann vi inte med denna gång så det kan jag ej tipsa om.

Åhhh, vill också dit, men det blir inte förrän till våren!

Svar på tråden Present till pojkvän?