• Gnutt

Var sover er bebis?

Var sover er nyfödda? I er säng eller vad har ni för lösning?

• Svar på tråden Var sover er bebis?
  • Majras

Maja sover i sin egna säng och har gjort sedan hon föddes.  Enstaka nätter låg hon på min mage och sov, eftersom hon bökade runt pga magkrångel i början.

• Blindness

Leya räknas väl inte som nyfödd (snart 5 mån) men tänkte bara tala om att hon hela tiden sovit i sin spjälsäng nu på senare tid har jag börjat lägga över henne i sambons säng när han gått på jobbet om hon vaknar och knölar (detta bara för att jag är så lat och vill ha henne nära så det blir lätt att stoppa i nappen )

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • FridaE

Båda mina barn har sovit med mej i sängen direkt från början. Sonen sov hos oss tills han blev 1.5 år då han fick en egen säng som han ville sova i direkt. Så dte var inga problem att få han att sova i egen säng. Hoppas det blir lika lätt med dottern som är 8 månader nu

• SeTa

Mina tre barn har sovit hos oss i början. Jag tycker attd et har varit mysigast och mest praktiskt.

• gbgumman

Sonja sover i sin säng. Visst vill hon hälst sova i vår säng men efterso mhenner storebror kommer varje natt och böka rätt ordentligt så kändes det för farligt att ha henne i sin säng. Sedan så skaffa vi ett andningslarm och det funkar ju bara om hon sover i egen säng. Sängen står i vårt sovrum får se när hon får sova i eget rum. Blir nog tidigare än sonen då hon verkar störas av oss mer.

• trollurvas

Våran kille har sovit i sin säng från första början. Hade en vagga först, men den var inte så populär så det var bara att plocka fram spjälsängen. På dagarna sover han i våran säng för d sover han bara om jag eller hans pappa ligger brevid honom

• Piri

Min dotter har sovit i sin egen vagga från första början. Eller.. de allra första nätterna hemma fick hon sova i vår säng eftersom jag pga kejsarsnitt inte riktigt orkade gå upp varje gång jag skulle titta till henne. Det gjorde helt enkelt mindre ont att ha henne mellan oss. Men nu vid 3 månaders ålder sover hon bara hos oss om hon har svårt att komma till ro i vaggan när jag ammat på natten.

Vaggan hänger i vårt sovrum.

• Sialch

Vi tog bort en långsida på spjälsängen och satte den dikt mot våran säng (på min sida) så våran son har sovit i "egen" säng hela tiden, men dikt mot mig. Nu har han just fått flyttat in i eget rum. (är nu 7½mån) för att se om han sover bättre på nätterna.....

ღ ♥ ღ `°?.¸ Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • Tummetott07

Första natten hemma fick han sova hos oss för vi tyckte synd om honom... Sedan har vi försökt att ha honom i hans säng men ibland är han så bökig på nätterna att vi lägger honom i vår säng för att vi är lata och orkar inte hoppa upp och ner och ge honom nappen hela tiden. De senaste nätterna har han sovit i sin säng till 5-6 och sedan har han börjat böka så vi har lagt honom hos oss tills han vaknar ordentligt vid 7-8. Han är snart 8 månader.

• Angel in sight

Vi har vår dotter (nu 4 månader) i vår säng. Det kändes bra att ha henne nära och så är det bekvämt när man liggammar på natten, att slippa gå upp och så kan man somna under amningen eftersom hon ändå ska sova kvar i samma säng. Ibland ligger hon i sin spjälsäng först när hon somnat men sedan första gången hon vaknar på natten och vill äta så får hon vara i vår säng igen.

Svar på tråden Var sover er bebis?