Var sover er bebis?
Var sover er nyfödda? I er säng eller vad har ni för lösning?
Var sover er nyfödda? I er säng eller vad har ni för lösning?
Våra barn sover i egna sängar i egna rum så att dem slipper bli störda av sin far som både snarkar och gnisslar tänder... önskar ibland att jag också hade ett eget rum :) hihih
Bella flyttade in i sitt rum när hon var 2,5 månad sov genast mycket bättre. Andreas fick sitt rum när han var 1 månad och det har funkar jätte bra. Jag hade svårt att sova med honom i sammar rum för han knorra och väsnades hela tiden så jag låg bara vaken och lyssnade på honom. Sen så är det skönt att vi kan stänga dörren till hans rum på mogonen så att storasyster inte springer in där och väcker honom.
Men vi brukar ha båda barnen i sängen en stund på morgonen och mysa.
I början sov hon i sin babykorg i vårt sovrum men efter ca tre månader fick hon flytta in i sitt eget rum och till spjälsängen (hon började ju växa ur lilla korgen
).
I sin egna säng.... har gjort sen dag 1 med kanske undantag för ett par nätter när hon var dagar gammal
Max har sovit i sin säng sen han var nyfödd.
När han var 5 veckor flytta han in i sitt rum & nu är han 9 mån & sover fortfarande där inne.
Han har aldrig gillat att sova i vårat rum,han har typ stört sig på oss haha
Melvin sover i sin säng fram till någonstans mellan kl 4-6. Då brukar vi lägga oss i vardagsrummet och efter någon timme eller två så sover vi där ett tag.
Alexander sover i spjälsängen bredvid vår säng, det har han gjort sedan han föddes. Jag blir helt nojjig och kan inte sova om han ligger bredvid.
Oliver har sovit i sin spjälsäng o har gjort sen han föddes. Förutom kanske ett par stunder då han legat mellan oss.men precis som ovanstående så kan inte jag sova om han ligger mellan oss, så rädd man ska klämma honom..
Wilda sover hos oss i sängen, men längst in mot väggen och jag i mitten. Tycker det är enklast så med amningen så kan jag halvsova samtidigt!
Våra tre har sovit hos oss i början. Mysigt och praktiskt.
Har inte varit några problem att få de sova i egen säng sedan.
egen säng sen dag ett