• Gnutt

Var sover er bebis?

Var sover er nyfödda? I er säng eller vad har ni för lösning?

• Svar på tråden Var sover er bebis?
  • Mamsingen

Första barnet sov i vår säng tills hon var 8 månader (funkade dåligt). Andra barnet i egen säng i vårt sovrum sedan dag ett (funkar perfekt för oss).

• Tess82
    Blindness skrev 2007-10-15 09:51:29 följande:
    Leya räknas väl inte som nyfödd (snart 5 mån) men tänkte bara tala om att hon hela tiden sovit i sin spjälsäng nu på senare tid har jag börjat lägga över henne i sambons säng när han gått på jobbet om hon vaknar och knölar (detta bara för att jag är så lat och vill ha henne nära så det blir lätt att stoppa i nappen )
    Gör precis likadant. Om hon vaknar och äter efter att sambon gått upp vid 6.30 så brukar hon få ligga i hans säng och sova tills det är dags att gå upp, runt 8 för det mesta.
    Mammas lilla kråka 9/5-07
  • Pannsy

våran lilla som är 3 månader sover brevid oss i sängen eftersom jag tycker att det är lättare när jag ammar för då behöver jag inte gå upp o ta upp henne när hon vaknar och ska äta utan jag kan ligga kvar i sängen o mata henne. det har funkat jätte bra för oss för då hinner inte hon vakna till riktigt o börja skrika o så somnar hon om mycket fortare!Skrattande

• jelikas

Tore har sovit i egen säng o eget rum sedan han var typ 3 veckor gammal.
    har fungerat jätte bra.

• tifflan

Dennis sov hos oss i ca en månad. Nu sover han i sin spälsäng i vårt sovrum. Sambon brukar byta blöja och lägga Dennis på hans (sambons) sida av sängen när han åker och jobbar på morgonen.

• Willy

I egen säng i eget rum.
    Fast på dagen sover han i vagnen (eftermiddagen). Det fungerar bättre än inomhus.

• Esmeralda72

Freja är fem månader och sover i spjälsäng bredvid våran säng. Funkar bra tycker jag!!

• MHN

Samuel 11 veckor och jag sover i "vår" 160 cm säng sen han föddes. Enklast så just nu för oss. Sen får vi se hur löser sovandet längre fram i familjen. Maken sov med oss en natt i helgen (sen Samuel kom sover han med dottern i hennes 120 cm säng) och det var störande både för mig och maken

• Idgie06

Hos oss sover vi alla (2 föräldrar, 2 barn och en hund) i samma säng - det är enda gången man får pussa helt obehindrat på dem . Det är det bästa jag vet, att ligga nära mina kära och höra deras andetag.

• Marlie87

Vår dotter, snart 7 månader sover i vår säng.. Vi tuttar fortfarande så mycket på natten att jag är för lat för att ha henne i egen säng

• Marlie87

Vår dotter, snart 7 månader sover i vår säng.. Vi tuttar fortfarande så mycket på natten att jag är för lat för att ha henne i egen säng

• Lisa1980

Han sover i vagga bredvid vår säng.
    När han vaknar och ska äta så ammar
    jag liggandes så somnar vi några timmar
    till tillsammans i vår säng.

~Mina Underbara Barn Pontus 4 och Saga 2 och Lille Casper~
  • Lilla Skruttan

Första månaderna sov vår dotter i en vagga som stod bredvid vår säng.
    Sen bytte vi ut den till en spjälsäng som stod bredvid oss.
    Nästa steg så flyttade vi spjälsängen lite längre bort från oss och nu har vi flyttat in spjälsängen till hennes eget rum.

• Clavi

Hugo är snart 3 månader och har sovit med oss sedan vi kom hem från sjukhuset. Det känns långt bort att flytta honom till en egen säng.

Hugo 070728
  • Mjukis82

Hon sover i sin egen säng, och har gjort det sedan dag 1... och när hon blev 2 månader flyttade hon in i sitt egna rum! Fungerar kanon!

Nu är Isabelles lillasyster, Denise äntligen här!
Svar på tråden Var sover er bebis?