Inlägg från: Strumpläst83 |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner
  • Strumpläst83

Jag har också haft en del gult-snor-flytningar (gud så fräscht det lät ) så först trodde jag att jag fått en infektion men efter att ha sökt lite på FL (FL måste vara guds gåva till den gravida kvinnan) så är det inte helt ovanligt och vad jag har kunnat läsa så säger barnmorskan att det är normalt.

Jag gick in i vecka 8+2 idag så det verkar som om vi är många på samma dag!
    Nu känns inte v12 sååå långt borta längre

Det ligger en bebis i mammas mage!!
  • Strumpläst83
    johlinn skrev 2007-10-23 09:55:03 följande:
    Tack tjejer! Vila hjälper! Jag mår mycket bättre när jag tar det lugnt, men inte är det kul inte... Sa till sambon igår att det skönaste är o sova, för då känner man ingenting, han tyckte det lät väldigt deprimerande :D Jag VILL inte vara sjukskriven. Hatar o gå hemma o lämna över allt ansvar till andra. men som det är nu är det helt omöjligt att jobba tyvärr... Hoppas det går över snart, två veckor är länge ju :o(
    Nej jag är likadan själv....! Jag klättrar på väggarna om jag inte har något att göra...
    Hoppas att tiden går fort iallafall.
  • Strumpläst83
    Junior mint skrev 2007-10-23 21:31:29 följande:
    2 . Rosemarys Baby - Babyskräckis från 60-talet. (bara för de riktigt tåliga)
    Den rekommenderar jag INTE att se när man är med barn!!
    Annars är ju tre män och en liten baby en ganska rar film, eller Titta han snackar.
    Jolinis skrev 2007-10-23 14:01:31 följande:
    Usch vad jag tycker synd om er som mår så dåligt!! Jag skäms ju för att jag mår så bra, har inte haft några som helst problem.
    Jag känner lite likadant! Jag mådde illa under v6-7 ungefär och nu har det släppt (såå skönt!). Visserligen har jag ont i mjölkfabriken och molvärk i magen, men man kan ju äta utan problem iallafall!!
  • Strumpläst83
    emma777 skrev 2007-10-24 20:28:24 följande:
    Det gick inte bra. Ofostrig graviditet. Ska tillbaka imorgonbitti för att få piller som driver ut det som är kvar, de ville lägga in mig inatt men jag orkade inte vara kvar. De kunde inte ens se fostret, men moderkakan var utvecklad som i v 9, så det är den som måste ut. Är förtvivlad. Tror inte att jag kommer hänga här så mycket mer på ett par månader. Men jag hoppas att det går jättebra för er alla andra, och att ni får en massa fina junibebisar.Tack för allt stöd! Ni är toppen!
    Jag beklagar verkligen och jag förstår att du inte orkar sitta på FL så mycket!
    Hoppas att det tar sig snart igen!
  • Strumpläst83

Vad läskigt med folk som haft blödningar.... huvva....
    Jag har hittat bodysar och sparkdräkter här i Kina för ~12kr/st!! Så jag har våldsinhandlat barnkläder (jobbigt bara att behöva skaka av sig kollegorna varje gång man vill gå till just DEN våningen på marknaden). Ska dit ikväll igen och då tänkte jag shoppa lite mer, känns som att jag jinxar det men å andra sidan så är jag av någon anledning heeelt säker på att allt är som det ska!

• Strumpläst83

Oj vad mycket man hinner missa när man är borta ett par dagar...

Idag ska vi på inskrivning! Hoppas vi får en bra barnmorska, som man får förtroende för.

Peppri skrev 2007-10-27 13:42:32 följande:
    Idag på förmiddagen har vi skrivit kontrakt på ett radhus Inflyttning strax innan jul! Känns sååååå roligt!!!!!!!
    Oh vad spännande! Vi har precis köpt kedjehus, det blir färdigt i slutet på mars. Detta köptes innan vi blev med barn så timingen är väl inte den bästa, jag kommer ju ha tjock mage då. Får väl sitta med en cola i handen och peka med hel hand när maken bär runt kartonger.
  • Strumpläst83

Blä.... jag mår illa och har kräkits idag. Jag som var sååå säker på att jag skulle få slippa
    Sen är jag trött som bara den!! Somnade t.o.m på tåget på väg till jobbet och missade min hållplats!! Och jag som köpt postafen mot illamående, då kommer jag ju säkerligen bara bli ÄNNU tröttare!

Och så var jag på inskrivning igår, allt såg bra ut utom blodtrycket. Hade ett undertryck på 95(!), så jag kommer bergis att få gå på tätare kontroller....

Kan ingen berätta för mig att det är värt det. Att lyckan kommer att bli större än allt jobbigt man måste gå igenom för just nu känns det bara blä....

• Strumpläst83
    Peppri skrev 2007-10-31 17:03:49 följande:
    Strumpläst83: Vad jobbigt att du varit tvungen att kräkas nu!!! Har du mått mycket illa innan?
    Nja, lite granna kanske, och oftast kring lunch. Men jag har inte kräkits innan.
    Och sedan dess har jag bara haft lätt illamående, men det går att handskas med. Och det känns inte som om jag kommer att kräkas iaf.
  • Strumpläst83
    johlinn skrev 2007-11-03 12:59:21 följande:
    Hallå tjejer! Idag ska vi ut o kolla på barnvagnar :D Spännande!!
    Oh... jag vill också!! Ska nog släpa med mig maken till affären idag för jag måste ha en ny BH. Det gör helvetiskt ont i brösten på kvällen när jag tar av den så jag måste nog ha en större storlek (sen börjar det "välla över" också och det är ju INTE snyggt!).
Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner