Inlägg från: Strumpläst83 |Visa alla inlägg
  • Strumpläst83

Snuttiz83's coola vänner

Malla83 skrev 2007-11-16 15:54:48 följande:
    var på inskrivning igår. Ska på ultraljud på Onsdag och det känns så spännande!! Det är verkligen så underbart att få det bekräftat! Jag har verkligen en bebis i magen=)..BM klämde och kände och sa att det utan tvekan var en liten krabat där inne och att räkningen verkar stämma att jag nu är i vecka 13!! fast jag är fortfarande illamåeende=(..När ska det släppa?
    Oh vi ska också på UL på onsdag! Fast då är det CUB/NUPP så det blir ju inte massa gull-lull och titta på bebisen utan det blir nog mest stillbilder som doktorn ska mäta på.

Sen har vi köpt vagn!! Ja, eller, blivande mormor köpte den . De reade ut 07:or så vi kunde inte låta bli en Emmaljunga City Cross, jättefin var den! Jag har en bild i galleriet, välkomna in att kika!
  • Strumpläst83
    Peppri skrev 2007-11-17 16:24:05 följande:
    Strumläst83: Snygg vagn!!! Emmaljunga är bra grejer!! Jag måste oxå lägga till en bild på min sida på vår fina vagn!! Var har ni köpt den fina sängen??Så ni väljer att göra CUB alltså. Vi har bestämt oss för att inte göra det. Jag är inte i den åldern och vad jag förstått så får man inget definitivt svar. Och skulle sannolikheten vara lite större, så vet jag inte vad vi skulle göra med svaret. Så vi låter bli helt enkelt. Men jag har funderat en hel del över det.Ikväll ska vi på maskerad. Vi är inte jättepeppade, men det blir säkert trevligt. Stjärngosse och lucia - vi gör det lite enkelt för oss. Men vi bekräftar alltså det som man länge trott - Staffan har haft ihop det med lucian...
    Jo Emmaljunga känns tryggt! Hojta till när du satt in en bild på vagnen.
    sängen är IKEA's Hensvik faktiskt, billig och bra! Vi kommer att köpa en lite dyrare madrass dock, det känns lite viktigare att lägga pengar på en riktigt bra madrass till barnet!
    Jo vi bad att få göra NUPP då vi är lite oroliga att få ett skadat barn (jättetöntigt egentligen då jag enbart är 24, men men). Men de gjorde CUB istället, vilket är NUPP+blodprov (på mig, inte på barnet, hi hi). Blodprovet är redan taget och Ultraljudet blir på onsdag! Precis som du säger så blir det endast en riskbedömning och precis som du så vet vi inte hur vi skulle ställa oss till ett negativt resultat.
  • Strumpläst83
    Marayah skrev 2007-11-17 18:52:53 följande:
    Strumpläst83: Va avis ja blir! Vill oxå ha en emmaljunga juh... :P
    Har ni kvar vagn se'n Marko eller ska ni köpa? De hade fortfarande kvar några rea-vagnar där vi handlade, dock tog vi den sista Emmaljungan men om de har där så borde de finnas kvar på andra affärer också tror jag...

Precis när vi stod och klämde och kände på vagnen så kom ett annat par som kollade på vagnar och ställde sig i närheten och tittade på vagnen. När de märkte att vi var intresserade så höll de sig i närheten, hela tiden med ett öga på våran vagn. Jag ser ju inte så gravid ut ännu så de hoppades säkert att vi skulle släppa den så de kunde ta den. He he... Men nu är den MIN!!!!!
  • Strumpläst83

johlinn - 5000:- för chassi, sittdel och liggdel

Marayah - Visst är det något speciellt över en helt ny? Som att köpa sprillans ny bil eller nå't. Köpgalen blivande mormor eller inte så hade vi köpt en sprillans ny.

• Strumpläst83
    Strumpläst83 skrev 2007-11-17 21:06:39 följande:
    johlinn - 5000:- för chassi, sittdel och liggdel
    Jo sen var det någon åkpåse-madrass också som jag inte riktigt förstod... och så regnskydd såklart
  • Strumpläst83

Johlinn

Jag blev också så! Ville inte ha någon begagnad vagn som någon annans unge legat och kräkits i typ

Det är ingen åkpåse, utan mer som en madrass liksom. Men en redig åkpåse får bebisen av farmor tror jag. Hon ville hitta en sån som sambon hade när han var en liten skrutt!

• Strumpläst83
    Strumpläst83 skrev 2007-11-18 13:03:20 följande:
    JohlinnJag blev också så! Ville inte ha någon begagnad vagn som någon annans unge legat och kräkits i typ Det är ingen åkpåse, utan mer som en madrass liksom. Men en redig åkpåse får bebisen av farmor tror jag. Hon ville hitta en sån som sambon hade när han var en liten skrutt!
    Äsch!! Maken, MAKEN!! Är inte van vid att vara gift! Måste sluta säga sambo om han
  • Strumpläst83
    Peppri skrev 2007-11-18 15:07:10 följande:
    Emmaljungan är verkligen fin! För oss, eller snarare för mig som har en nack/ryggskada så är en sådan för tung. Så vi var verkligen tvungna att tänka på vikten när vi valde vagn. Men jag hade egentligen siktat in mig på en Emmaljunga eller en Brio. Men vi är väldigt nöjda som det blev. Vår vagn är såååå lättmanövrerad. Man kan vända på en kvadratmeter utan att behöve lyfta någonting!Vi har haft visning på vår lägenhet idag! Precis innan mäklaren kom så vällde nervositeten över mig. Jag har varit jättelugn hela tiden fram till nu. Och så måste vi vänta till på tisdag innan budgivningen kommer igång, eftersom det är visning imorgon också!!!!
    Ja då förstår jag att det blir viktigare med en vagn som är lättmanövrerad, och som du skrev i min gb så måste man ju tänka på vart man ska köra den också! Fast Emmaljungan är bara något kilo tyngra än Rock Star har jag för mig? Väger inte Rock Star 11 och Emmaljungan väger 12,6 (våran iaf).
    Men skönt att ni är nöjda! Och lite coolt med en designervagn

Vi ska också sälja lght snart, våran kommer ut till försäljning till januari skulle jag tro. Jag kommer också att bli HELT nojig!! Berätta hur det går med försäljningen, det har ju varit så himla mycket negativt om att sälja just i Aftonblaskan.
Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner