Inlägg från: Strumpläst83 |Visa alla inlägg
  • Strumpläst83

Snuttiz83's coola vänner

smurfensmamma skrev 2007-11-05 19:41:55 följande:
    Tjohoooo det gick bra i dag! Cystan hade minskat och minismurfen ökat.....bebben hade 2 ben och 2 armar som den sprattlade friskt med, fantastiskt, trodde inte man kunde se så pass mkt så tidigt. Läkaren trodde jag var 10+3, i stället för 10+1. Fick med 2 bilder på den lilla/e....lägger ut dem sen. Är såååå glad och lättad men det är lååååångt kvar till BF så mkt kan ju hända på vägen men so far so good. Skönt! Nu sitter jag o mumsar på godis och choklad, måste ju få fira lite. Nu är det inskrivning på torsdag som gäller.Kram o tack för omtanken!
    [/citat]

Åh vad skönt! Grattis! Och du är värd all choklad!
    johlinn skrev 2007-11-05 10:35:50 följande:
    [citat]
    Vi impulsköpte en vagn, en Quenette. Bild finns i mitt galleri om ni är intresserade. Sååå fin :D
    Jättefin! Vad fick ni ge för den?
  • Strumpläst83
    smurfensmamma skrev 2007-11-06 09:06:40 följande:
    Nu ligger en bild på mini i mitt bildgalleri. Är ni nyfikna så kika gärna in där. I dag är livet underbart.
    Då måste du ju göra galleriet synbart för oss andra
    Nu kan man ju inte se....
  • Strumpläst83

Hi hi... jag har också en riktig svullen gravidmage på kvällen men under dagen så ser jag bara tjock ut

• Strumpläst83

Oh vi måste också börja fota snart! Magen har ju börjat puta så smått.

Vi går också in i v11+0 idag

• Strumpläst83
    johlinn skrev 2007-11-12 17:36:33 följande:
    hej tjejer! Har börjat jobba idag, var mer kul än jobbigt :D Hoppas att det går bra hela resten av veckan också :D var på läkarbesök i morse o gjorde bla en gynundersökning. Allt såg bra ut, blödningarna har slutat, livmodertappen var helt stängd och livmodern hade vuxit så mycket som förväntat för veckan. kändes jätteskönt o höra! Hon sa också att det definitivt var någon som bodde i min livmoder :D
    Vad skönt att få börja jobba! Och vad skönt att blödningarna slutat och livmodern var lika stor som förväntat!
    Hm... ingen har klämt på min livmoder. Gör dem alltid det eller var det kanske inte hos BM du var?
  • Strumpläst83

Junior mint skrev 2007-11-12 20:06:15 följande:

Hej. Var på inskrivningen idag och fick göra ul, så jag fick se min lill* plupp!!! Det var såååå underbart, en stor lättnad faktiskt! Jag såg hjärtat också! Det känns så häftigt, undra vem det är i magen??? En ny människa liksom.... wow!
    Åh vad mysigt!! Visst är det det häftigaste som finns!!?
    Hur långt gången är du? Hur stor var pluppen?
  • Strumpläst83
    johlinn skrev 2007-11-14 09:01:29 följande:
    Peppri - illamåendet är nästan borta!!! Sååå glad för det!
    Gud vad jag nästan skäms över min graviditet när jag läser sån't här! Jag blev gravid på första försöket och jag har mått prima skinka så gott som hela tiden!!
    Det känns som att det är en jättelång kö och det finns en bytta med bebisar längst fram i kön, och den fylls på jääättesakta så kön ringlar jättelång. Och jag bara tränger mig längst fram och tar den sötaste finaste bebisen som inte kräks och inte skriker.
    Jag är knäpp, jag vet. Men det känns precis så när jag har blivit gravid så lätt och för att jag har det så "enkelt".
  • Strumpläst83
    johlinn skrev 2007-11-14 10:41:52 följande:
    Strumpläst - sådär behöver du absolut inte känna! Det är ju bara trevligt att det går bra för dig, att ni fick bli gravida snabbt och att du mår så bra! Sen vet man ju aldrig hur själva barnet sen blir ;o) Känner mig så lyckligt lottad över att jag har blivit gravid, att kroppen fungerade!! Så här långt i alla fall!
    Missförstå mig rätt nu, jag är jättelycklig över att jag ens KAN bli med barn (har utöver min fantastiska tur PCO=oregelbundna och glesa cykler, ofta utebliven ÄL)!! Och över att jag ÄR med barn, och jag tänker INTE lägga tillbaka min vackra bebis i byttan .
    Men jag känner verkligen för dom som kämpar och kämpar och kämpar och som aldrig får uppleva lyckan av att stå med ett positivt grav-test i handen. Jag vill att ALLA som vill ska få se sin bebis sprattla runt på skärmen på UL. Jag vill att alla ska få vara lika lyckliga som jag. Lite svårt att förklara. Usch vad sentimental jag blev nu
  • Strumpläst83
    Marayah skrev 2007-11-14 12:30:18 följande:
    Ja har en faster som gjort tre ivf och som varje gång slutat med mf så ja förstår verkligen. Första mf var i v typ 6 men dom andra två blev i v 16-17, så hemskt. Å hon e en sån människa som verkligen är ämnad för barn. Så man kan säga att man hade jobbigt att berätta för henne att man var gravid och att det funkade på första försöket.
    Jag förstår att det tog emot att säga det! Men man kanske inte behöver basunera ut att det tog sig på första om dom har haft så mycket problem, eller var det kanske inte så du menade?

Har de välsignats med en liten nu eller fortsätter dem med ivf?
  • Strumpläst83
    Marayah skrev 2007-11-14 15:44:26 följande:
    Nej då de sa ja juh inte till henne så så klart. :) Dom ska nog fortsätta efter jul och gå på ivf och så. Hon försöker att gå ner i vikt lite och bli "nyttig" och så så att det ska gå bättre kanske. Nu har du just gått kurs med soc för att kunna vara stödfamilj eller liknande. Bra till en början iaf. Men synd att dom barnen blir man juh "ifrån tagna" så man kan juh inte fästa sig så mkt. Men att tänka på nått annat än olycka kan vara en bra grejj för dom med. =)
    Du får slicka lite på dem så att de smittas av dina grav-baciller
Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner