Inlägg från: Strumpläst83 |Visa alla inlägg
  • Strumpläst83

Snuttiz83's coola vänner

Angelsound säger du.... vart kan man köpa en sådan?

• Strumpläst83

Peppri:

Har du inte fått kallelse till rutin UL eller? Det fick jag bara ett par dagar efter inskrivning...
    Jag tycker också du ska ringa och höra med dem vad som har hänt!

Johlinn:

Låter jobbigt med foglossning, hoppas att det blir bättre snart!

• Strumpläst83
    Peppri skrev 2007-12-15 13:42:13 följande:
    Igår fick jag äntligen kallelsen till ul. Den 8 januari blir det!Ha en trevlig helg allihop!
    Härligt!

I mitten av januari kommer vi att vara ett helt gäng överlyckliga blivande mammor som har fått se våra älskade små bebisar på ultraljud. Oj oj oj då kommer det att bli fart i denna tråd. Alla som ska visa bilder och analysera kön och jämföra sparkar
  • Strumpläst83

Junior Mint; Jag känner också små "buffar" varje dag! Det är såå mysigt!! Oftast när jag sitter på tåget eller i bilen konstigt nog. Den kanske tycker om att åka tåg/bil?

På måndag är det ruting UL!!!! Uj uj uj vad vi längtar!!

Och på onsdag ska jag gå på en s.k. vecka 20-grupp för mammor som är runt vecka 20. Har någon annan blivit inbjuden till en sådan hos BM? Undrar vad vi ska göra där? Lite konstigt för BM sa att det BARA var mammor som var välkomna på just den träffen.

Sen har vi fått inbjudan till studiebesök på sjukhuset. När hade ni andra tänkt gå på den? Å ena sidan vill vi gå så fort som möjligt men då kanske man glömmer bort all info innan det blir dags. Då kanske det är bättre att gå senare i grav men då kanske man inte orkar eller så kanske man inte gillar det sjukhuset och det är för sent att söka till andra. Hmm.... dilemma.

• Strumpläst83
    johlinn skrev 2008-01-07 14:08:17 följande:
    *torkar en liten tår* Gud så fina bilder strumpis!! Härligt härligt!! På onsdag är det dags för mig! Längtar så!
    Oj då är det ju snart dags för dig med! Vilken tid ska ni gå? Ska ni ta reda på kön? Jag vill veta men får inte för maken Ja ja, jag märker väl när den kommer ut.
  • Strumpläst83
    johlinn skrev 2008-01-09 10:34:59 följande:
    Jaaaa, bebis lever och mår bra!! har ett hjärta som slår o allting! Viftade med armar o ben o vinkade åt mamma o pappa lite också, jättehäftigt o se! Hon tror att hon såg kön, men vi håller det lite hemligt ett tag! Ni får vänta på bilder, för jag är på jobbet idag!
    ÅH grattis!!!!! Spännande! Då väntar vi med spänning på bilder.
  • Strumpläst83
    Peppri skrev 2008-01-09 20:21:50 följande:
    Om det är någon som vill kika på vårt lilla mirakel så har jag lagt in några stillbilder från filmen i mitt fotogalleri! Jag tror att det är det sötaste jag sett
    Jättefina bilder! Och vad skoj att ha den på FILM! Att inte vi tänkte på det!
  • Strumpläst83

Junior mint skrev 2008-01-11 20:52:27 följande:

jag vet ju när jag hade sex om man säger så... Vi filmade hela tiden, så det skall vi kolla på nu ikväll igen.
    HA HA HA HA HA!!!!!! Hahahahaha.... vad roligt det där blev första gången jag läste det!!! Ni dokumenterar från dag 1 så att säga?
  • Strumpläst83

Junior mint skrev 2008-01-11 20:52:27 följande:

jag vet ju när jag hade sex om man säger så... Vi filmade hela tiden, så det skall vi kolla på nu ikväll igen. Vi försökte spana på kön, men vi uppfattade ingenting.
    Så här blev det till och med ännu roligare
  • Strumpläst83
    Peppri skrev 2008-01-14 08:18:52 följande:
    Hej allihop! Hoppas att ni har haft en bra helg!
    Nja... åkte till Kina i söndags. Känns jobbigt att vara borta från maken och den svenska sjukvården/maten när man är gravid. Men jag klarade mig ju sist så det ska väl gå bra.

En läskig sak som hände bara, det vart full rulle på bebisen när planet lyfte! Jätteläskigt! Jag vet ju att det inte är någon fara för skrutten men ändå. Man blir ju överbeskyddande!

Vi har ju köpt en dopler nu så OM jag skulle bli orolig så kan jag ju bara lyssna på bebisen. Fast jag har inte fått användning för den än. Hoppas jag slipper det!
  • Strumpläst83
    Peppri skrev 2008-01-16 13:51:16 följande:
    Strumläst: det var säkert ingen fara med bebben! Men såklart man blir lite orolig när den inte beter sig som "vanligt"! Hur länge ska du vara i Kina?? Jag har hört att maten inte är något vidare där.
    Maten är kass (det är därför jag längtar hem så mycket, det och till maken min) Våra svenska kina-krogar är INGENTING som maten här. Men "vi" är här till den 24:e

Och vad gäller bebisen så har jag med mig en dopler för nödfall (och ENDAST nödfall, det får INTE bli en vana, usch! *smäller mig själv på fingrarna*).

Men visst är det bra shopping (sjukt billiga bebiskläder, jag bunkrar ) och så är det roligt med seight-seeing (det man hinner med, jag jobbar ju oftast 10-12 tim/dag när jag är här för att vara så effektiv och minska arbetsbördan när jag kommer hme till Sverige. Det som tar mig 2 timmar här på plats kan ta upp till 2-3 dagar hemma i Sverige just för att man då INTE är på plats!
  • Strumpläst83

Junior; betalade 400 för den

Nu blir ju jag nyfiken, vad har du för namn på första Junior?

Själv har vi bestämt namn, och familjen vet om det, och ingen har kommenterat, tvärtom!

• Strumpläst83

Junior mint skrev 2008-01-17 22:06:38 följande:

Strumpläst - 400kr låter helt ok tycker jag. Då kanske sonen kan vara med och styra den på magen så att han känner sig delaktig. Sonen heter Kasper förrsten.
    Vad är det för konstigt med Kasper?!
    Det lät nästan som om ni hade döpt honom till "Silversträng Fjädervåle Johansson" eller nåt....
    Kasper är fint! Det hade jag som förslag men maken ville inte.
  • Strumpläst83
    johlinn skrev 2008-01-17 14:33:34 följande:
    Strumpläst - ta det lugnt i Kina, kan ju inte jobba huuur mycket som helst ju
    Nej men så länge jag och bebis mår bra så behövs det för projektet. Och jag ÄLSKAR mitt jobb, det är hur kul som helst så det är svårt att låta bli att jobba liksom. Först jobbar man kinesisk tid och sen har man några timmar när Sverige har "vaknat" som är samma tid. Sen brukar jag inte kunna låta bli att koppla upp mig kvällen då Serige ändå är uppe. Och sen blir det en snutt på morgonen innan frukost för att kunna planera dagen.

Jag har ju turen att må precis exakt som vanligt, hade en gnutta illamående (hänt typ två ggr), men annars har jag mått som en prinsessa

Nu ska jag fortsätta jobba!
    Kram på er.
  • Strumpläst83

Junior mint skrev 2008-01-18 19:40:38 följande:

Förresten stängs tråden på måndag va? Vem startar en ny?
    Du
  • Strumpläst83

Junior mint skrev 2008-01-18 19:40:38 följande:

Förresten stängs tråden på måndag va? Vem startar en ny?
    Du
Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner