• Svar på tråden NODEJA`S babbeltråd.... gubbarna fortsätter!!!
  • Krodan

Jag har bakat en pollykladdkaka idag lagom till idolfinalen

Angelina och Athena är mina sessor
  • LillaMy72

Tack så mycket för alla gratulationer på Lovisas 1-årsdag!! Vi har firat med gräddtårta och presenter - Lovisa tyckte att det var jättegott med gräddtårta, speciellt som hon fick kladda själv hur mycket hon ville . Det mesta hamnade faktiskt i munnen . I present fick hon en lära-gå-vagn, åsnan Ior som spelade musik och viftade med öronen (vi vuxna tyckte att den var hysteriskt rolig medan Lovisa såg ganska skeptisk ut ), en CD-skiva med klapp- och lekramsor/sånger, en docka, två pyjamasar, två par byxor, en tröja, strumpor, ett fotoalbum. Nu ligger hon i sängen och klappar händerna och bökar runt.

Konstigt nog har Lovisa inte fått tag i nåt godis än, men precis som Karl så älskar hon kanelbullar. Även lussebullar.

När Ida var 2-3 år fick hon tag i en påse Fisherman's Friend och stoppade munnen full. När vi fick syn på henne mumsade hon glatt på dem och såg så glad och nöjd ut. Urk, de smakar ju illa och är ju ganska starka också, men Ida verkade tyckta att dom var hur goda som helst.

Krodan: Pollykladdkaka låter gott...

• Hilla
    Krodan, oh my! *dreggel* Får jag kika IDOL hos dig?

Lillamy, låter som en finfin födelsedag...och Ior lät festlig
    (¯`°?.¸ ♥ Leo & Nellie ♥ ¸.?°´¯)
  • Trollet79

Grattis Lovisa!!!!

Krodan: Vad är pollykladdkaka??

Noel har inte ätit just smågodis men han smakar på mycket vi äter. Precis som Mini skriver så SKA han bara smaka allt som vi äter.... Herre gud, han kan skrika halsen av sig för att få smaka. Hans farfar och sambo är experter på att bjuda honom på fikabröd när dom är här och det är ofta. Det blir inga mängder så jag tycker inte det är så farligt. Hade från början tänkt att han inte skulle få äta sötsaker men det gick åt skogen. Ibland får man omrevidera (kan man säga så) sina tankar och åsikter.

Vem håller ni på i Idol? Jag är osäker, tycker båda är bra men Amanda är ju verkligen bra.

• Myran Frisk

Vilken härlig födelsedag hon fått lilla Lovisa Log åt att ni hade mest kul åt Ior Så brukar det bli här hemma oxå. Många gånger har vi roligare med barnens leksaker. Mina bröder är fenomenala på att "ta" sakerna från sina barn.. de bryr sig inte längre o går iväg o leker med annat

Vi har varit på 83-års kalas nu o Karl har varit så hjärtligt glad hela kvällen. Han har vinkat o lekt med alla. Underbart, då han förra gången vi var där blev livrädd för gammelfarfar o vägrade lämna min famn. Nu spelade han dragspel o lyssnade på "gamla godingar" med gammelfarmor o farfar
    Vi får väl se hur fort han somnar efter en sådan här händelserik kväll.

Ja just det, det är ju IDOL-final, antar att den inte är slut än.. får väl titta lite.

Mamma till Karl, 29 november 2006
  • pelagonia

Idag somnade Viktor klockan åtta..han drack bara 60 välling vid sju och ville inte sedan ha mer..men han verkade ändå hungrig och provade vid halv åtta gröt och det klämde han..så jag skippar nog vällingen och satsar på gröten vid sju på kvällen..passar till vår fika vid köksbordet..Glad.

Idol = Ja..båda är bra men så olika..Tyckte att Marie gjorde låt ett och tre bäst.

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • JHarvey

Jag tycker att Marie ska vinna. Här hemma (där vi inte är speciellt musikaliska skall kanske tilläggas ) förstår vi inte riktigt vad det är som är bra med Amanda, hon sjunger - enligt oss då - ju falskt i varannan ton  

Annars börjar jag grina (och jag överdriver inte, jag gör faktiskt det) varenda gång Maries pappa är i bild. Tycker det är så underbart att han är så stolt

Emma har preciiiiis somnat, hon har hållt låda sen 20. Då hade hon sovit i 45 minuter o vägrade somna om Fundersam Hon har iofs varit väldigt rolig o hittat på massa konstiga saker under IDOL, så min man har haft kul o i reklamen även jag 

• Smirretissen

Jag håller med / höll med JHarvey. Marie är bäst! Hon har en sån otrooooolig röst att jag grät på första låten, hade ståpäls på andra, men jag hade lite svårt att få någon riktig feeling för den tredje... det var ju första gången man hörde den juh...
    Tyckte dock att vinnarlåten var lite intetsägande... men den växer väl på en...

Nä, nu är det dax för sängen... hoppas Anton sover lika bra i natt som han gjort senaste nätterna...

God natt änglar!

♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • Trollet79

Jaha då var det klart, Marie vann!! Tycker hon är bra så hon är värd det. Tycker inte det hade spelat så stor roll vem som vann, båda är bra men jag tror Marie är den som det betyder mest för, äsch, vad vet jag.

Har haft mina bröder med familj här ikväll, trevlig trevligt men storebror och hans fru är så tråkiga. De har en dotter på 2 1/2 år och dom måste ALLTID hem senast kl 19.30 för då ska hon sova. Dom kan liksom aldrig tänja på några gränser utan bara måste stressa hem. Ska tillägga att deras dotter inte behöver visa tecken på trötthet eller blir olidligt gnällig när hon är trött. Det är brorsans fru som är sån, otroligt kontrollbehov och hon har såna fasta principer och åsikter så man bara häpnar ibland. För att ge ett exempel så idag när dom var här så stod jag och lagade mat både på spisen och i ugnen och det var såååå varmt här hemma. Storebrorsan öppnade dörren och hade då sin dotter i famnen, då säger hans fru: "men W det är ju kallt där, stå inte där" han svarar då att det är bara skönt för dottern eftersom det är asvarm inne. Då svarar hon "men det kan bli för stor kontrast mellan värmen och kylan och då blir hon förkyld och det orkar jag inte med igen"... Hon har ett fruktansvärt katastroftänk och jag tycker det är skitjobbigt. Allt ska hon säga är farligt till deras dotter "akta där" "försiktigt nu" "akta så du inte ramlar och spräcker läppen så vi får åka in till akuten".. Blir så trött på henne ibland. Sorry men jag var bara tvungen att spy lite galla kände jag. Det värsta är att hon är likadan mot Noel men då säger jag oftst ifrån, jag framstår säkert som en dålig förälder ibland men jag anser att jag inte alltid kan gå efter eller stötta upp bakom Noel hela tiden utan han måste få lära sig själv, som att resa sig upp mot bord och sånt. När han lärde sig det så ramlade han självkart ibland men oftas bara på rumpan, då skulle hon dit och hålla i han och oja sig, "oj, oj, försiktigt nu lilla gummen". Roligt var en gång när vi gick hemifrån dem och deras dotter skulle säga hej då till oss, då avslutade hon med att säga, "går försiktigt", gulligt men man fattar ju vart hon fått det ifrån.

• Smirretissen

P.S. JHarvey Jag grinade också när jag såg Maries pappa...

♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden NODEJA`S babbeltråd.... gubbarna fortsätter!!!