Jaha då var det klart, Marie vann!! Tycker hon är bra så hon är värd det. Tycker inte det hade spelat så stor roll vem som vann, båda är bra men jag tror Marie är den som det betyder mest för, äsch, vad vet jag.
Har haft mina bröder med familj här ikväll, trevlig trevligt men storebror och hans fru är så tråkiga. De har en dotter på 2 1/2 år och dom måste ALLTID hem senast kl 19.30 för då ska hon sova. Dom kan liksom aldrig tänja på några gränser utan bara måste stressa hem. Ska tillägga att deras dotter inte behöver visa tecken på trötthet eller blir olidligt gnällig när hon är trött. Det är brorsans fru som är sån, otroligt kontrollbehov och hon har såna fasta principer och åsikter så man bara häpnar ibland. För att ge ett exempel så idag när dom var här så stod jag och lagade mat både på spisen och i ugnen och det var såååå varmt här hemma. Storebrorsan öppnade dörren och hade då sin dotter i famnen, då säger hans fru: "men W det är ju kallt där, stå inte där" han svarar då att det är bara skönt för dottern eftersom det är asvarm inne. Då svarar hon "men det kan bli för stor kontrast mellan värmen och kylan och då blir hon förkyld och det orkar jag inte med igen"... Hon har ett fruktansvärt katastroftänk och jag tycker det är skitjobbigt. Allt ska hon säga är farligt till deras dotter "akta där" "försiktigt nu" "akta så du inte ramlar och spräcker läppen så vi får åka in till akuten".. Blir så trött på henne ibland. Sorry men jag var bara tvungen att spy lite galla kände jag. Det värsta är att hon är likadan mot Noel men då säger jag oftst ifrån, jag framstår säkert som en dålig förälder ibland men jag anser att jag inte alltid kan gå efter eller stötta upp bakom Noel hela tiden utan han måste få lära sig själv, som att resa sig upp mot bord och sånt. När han lärde sig det så ramlade han självkart ibland men oftas bara på rumpan, då skulle hon dit och hålla i han och oja sig, "oj, oj, försiktigt nu lilla gummen". Roligt var en gång när vi gick hemifrån dem och deras dotter skulle säga hej då till oss, då avslutade hon med att säga, "går försiktigt", gulligt men man fattar ju vart hon fått det ifrån.