• evaviola

Varför använder ni inte kondom?

Måååånga trådar handlar om alla biverkningar man har av diverse p-medel, man mår dåligt av p-piller, p-spruta, p-stav, spiral mm.

Men ändå så tvingar ni er att må dåligt år ut o år in, för att ni inte gillar att använda kondom i fast förhållande.

Nu undrar jag, vad är det som är så jobbigt/svårt/avtändande med att använda kondom?

• Svar på tråden Varför använder ni inte kondom?
  • evaviola
    Pejgan skrev 2007-10-29 09:50:14 följande:
    Jag litar inte riktigt på dem men nu har vi iaf hittat en sort som båda tycker känns bra så det är bara att hålla tummarna att den inte går sönder
    Där kan jag hålla med dig lite. Jag har SUPERlätt för att bli gravid. Vi använder kondom nu då jag inte kan ha p-medel med hormoner i längre. Och visst har man varit nojjig ibland över att den ska gå sönder mm. Men OM det skulle hända nu så är det inte hela världen. Dessutom har det än så länge inte hänt.
  • evaviola
    pomeransen skrev 2007-10-29 09:52:39 följande:
    Jag tror att många killar använder "kola med papper"-argumentet när de i själva verket är oroliga för att tappa ståndet när kondomen ska på.
    Precis! Enbart pga deras prestationsångest över att förlora ståndet. Jag tror att man själv blåser upp alla problem för mycket med kondom.
  • uniMog

njaaee... alltså FEL kondom gör ju verkligen att det inte är skönt ALLS. En illasittande kondom skaver, en för tjock kondom tar bort känslan (iof en stor fördel om killen kommer för fort, tips!), en för bred kondom glider omkring och är inte säker, en för liten kondom kan spänna och vara obekväm.

Men RÄTT kondom tar inte bort någon känsla, förstärker den snarare. Förlänger ståndet, ger lite ökad "friktion"... jätteskönt! Jag trodde aldrig det förr, har aldrig varit med om att jag INTE tyckt kondom var värdelöst men nu med rätt kondom är det som ett sexhjälpmedel.

What do they need such good eyesight for anyway?
  • städfia

Vi kör oxå med kondon då jag inte vill ha mer konstiga hormoner i min kropp. det blir en vanesak, man tänker inte på det till slut, kommer knappt ihåg hur det var utan hahaha

• mammiiie
    Anonym (råd tack) skrev 2007-10-29 09:44:55 följande:
    Nej, har inget skydd då jag varit singel ett tag. Däremot har jag beställt en tid för gynundersökning för att kolla att allt är ok, ska jag inleda ett nytt förhållande vill jag veta att vi båda är friska.
    ja, det är bra att göra! även om han aldrig hade haft sex tidigare så är det ju bra o veta så allt är ok. men då kanske nis ka vänta med sex tills ni kommit vöerens om ett sätt att skydda er?
  • Anonym (råd tack)
    mammiiie skrev 2007-10-29 10:09:28 följande:
    ja, det är bra att göra! även om han aldrig hade haft sex tidigare så är det ju bra o veta så allt är ok. men då kanske nis ka vänta med sex tills ni kommit vöerens om ett sätt att skydda er?
    Lättare sagt än gjort då vi är riktigt tända på varandra men ja, jag ska se till att det blir med kondom om det händer något, och han har också gått med på att testa sig så...vet ju inte vad han har gjort tidigare.
  • Anonym (hormonfri)

Jag tycker kondomer är jättebra. Jag känner ingen skillnad från utan, förutom att det inte blir så kladdigt och jobbigt efteråt, man kan bara kasta den i paperskorgen och sen mysa utan att springa på toa efteråt! Min man gillar de inte lika mycket, han tycker de förstör lite, främst visuellt. Men han har också tendens att komma lite fort ibland om han är stressad eller så, och då hjäper det jättemycket!

Nackdelar jag ser är att det är dyrt. Det kostar ju lite, även om vi beställde typ 700 på nätet för ganska mycket billigare . Men det tycker jag min hälsa är värd! Inga hormoner här inte . En annan nackdel är att de smakar äckligt om man sen vill ha oralsex en stund senare. Det smakar plast! Blääääää!

• LuMa
    pomeransen skrev 2007-10-29 09:52:39 följande:
    Jag tror att många killar använder "kola med papper"-argumentet när de i själva verket är oroliga för att tappa ståndet när kondomen ska på.
    Och när tjejer tycker det då?
  • pomeransen
    LuMa skrev 2007-10-29 10:21:11 följande:
    Och när tjejer tycker det då?
    Ofta handlar det om att killen har en kondom med dålig passform.
  • danitra

Det blir så opraktiskt, efter utlösningen så börjar kondomen halka av och det förstör stämningen om det ska börja bytas mitt i.

Svar på tråden Varför använder ni inte kondom?