• evaviola

Varför använder ni inte kondom?

Måååånga trådar handlar om alla biverkningar man har av diverse p-medel, man mår dåligt av p-piller, p-spruta, p-stav, spiral mm.

Men ändå så tvingar ni er att må dåligt år ut o år in, för att ni inte gillar att använda kondom i fast förhållande.

Nu undrar jag, vad är det som är så jobbigt/svårt/avtändande med att använda kondom?

• Svar på tråden Varför använder ni inte kondom?
  • evaviola

Anonym (råd tack) skrev 2007-10-29 09:42:50 följande:

Klart tjejen har ansvar också, jag tar mitt annars hade vi haft sex redan Han är jättefin på alla sätt o vis förutom när det kommer till den frågan...
    Vad tråkigt att det är så.
  • pomeransen

Jag har ingenting emot kondom. Nu är det ett tag sedan jag var "ute i svängen", men den trygghet en (pålitlig) kondom ger vid tillfälliga kontakter är överlägsen alla andra p-medel. Själva pårullandet kan man göra till en del av förspelet och det kan bli riktigt sexigt.

Visst kan det vara kasst med kondom, men då beror det nog ofta på att man har valt fel sort så att det blir struligt när den ska på. Min erfarenhet är att de olika sorterna skiljer sig åt i passform mycket mer än man tror, så en bra investering är ett sånt där mixpaket med olika sorter som man kan beställa från nätet så att man hittar den som sitter bäst.

Med en lagom tunn kondom som sitter perfekt märker man knappt att den finns där.

• Anonym (råd tack)
    mammiiie skrev 2007-10-29 09:41:50 följande:
    Men är du själv skyddad? alltså p-piller eller dylikt?Om inte, så är det ju bara att hota med att då kan han bli pappa....och se vad han säger om det...om han fortfarande vägrar kondom....
    Nej, har inget skydd då jag varit singel ett tag. Däremot har jag beställt en tid för gynundersökning för att kolla att allt är ok, ska jag inleda ett nytt förhållande vill jag veta att vi båda är friska.
  • NovasMorsa

jag tål dom helt enkelt inte... altså jag är allergisk mot dom..

självklart har ja sex med en ny kille så andvänder ja kondom men då får ja stå ut med att plågas lite sen...

DÄRFÖR har ja inte kondom...

• evaviola
    NovasMorsa skrev 2007-10-29 09:44:59 följande:
    jag tål dom helt enkelt inte... altså jag är allergisk mot dom..självklart har ja sex med en ny kille så andvänder ja kondom men då får ja stå ut med att plågas lite sen... DÄRFÖR har ja inte kondom...
    Ja, men det är ju en helt annan sak. Klart du inte ska använda det om du inte tål det.
  • Anonym

I stundens hetta är det inte alltid lätt att börja klydda med kondomen faktiskt. Sen känner både jag och han en stor skillnad! Det är inte lika skönt helt enkelt!

• Anonym (råd tack)

mammiiee: Glömde kommentera det där med att bli pappa...han skulle inte ha något emot att jag blev gravid (alldeles för tidigt än men han har själv tagit upp det).

• uniMog

Jag litar inte riktigt på dem men nu har vi iaf hittat en sort som båda tycker känns bra så det är bara att hålla tummarna att den inte går sönder

What do they need such good eyesight for anyway?
  • Im Fabulous
    evaviola skrev 2007-10-29 08:57:23 följande:
    Nu undrar jag, vad är det som är så jobbigt/svårt/avtändande med att använda kondom?
    För det första är kondomer dyra. För det andra är det inte lika skönt med kondom.
  • pomeransen

Jag tror att många killar använder "kola med papper"-argumentet när de i själva verket är oroliga för att tappa ståndet när kondomen ska på.

Svar på tråden Varför använder ni inte kondom?