• Minne

Lokförare...

Är det någon här som arbetar som lokförare? Hur tycker du att det är? Ska på ett första urvalstest på SJ i morgon, är jättenervös, men det ska bli spännande. Jag tycker personligen att det verkar vara ett ganska ok arbete..

• Svar på tråden Lokförare...
  • AnnaGBG

Nej, men jag har jobbat på SJ, fast inte som lokförare. Jag tror också det är ett ok jobb. Ganska bra betalt men ensamt och väldigt stillasittande.

Men du är utbildad, eller?

• Minne

Näe...om jag klarar alla tester och intervjuer så börjar utbildningen i januari! 30 veckor från familjen.. tungt, men det är värt det i längden känns det som..

• danitra

Är det verkligen SJ som har den utbildningen, jag trodde det bara var KY-utbildningar nuförtiden.

Jag påbörjade utbildningen men hoppade av eftersom det inte var något för mig, otrevliga personer i klassen och trångsynta lokförare på praktiken.

• AnnaGBG

SJ...? Jag trodde det var högskoleutbildning.

• Minne

Det är SJ som har utbilodningen. Tråkigt om man har otrevliga människor i klassen...kan tänka mig att en del gamla rävar håller på sitt (lokförarna alltså...)

• AnnaGBG
    Minne skrev 2007-10-29 12:09:03 följande:
    Det är SJ som har utbilodningen. Tråkigt om man har otrevliga människor i klassen...kan tänka mig att en del gamla rävar håller på sitt (lokförarna alltså...)
    Jaaa, det är ett udda släkte kan jag lova
  • Minne
    AnnaGBG skrev 2007-10-29 12:09:36 följande:
    Jaaa, det är ett udda släkte kan jag lova
    Misstänker det...men jag är van att hantera de flesta sorters människor, har en hel del skinn på näsan..
  • Gisney

Ni lär få jobb som går utbildningen. Brist på lokförare! Vart ska du gå utbildningen? Min tidigare arbetskamrat ska också ut på urvalstest.

• mjuik

KY har haft utbildningarna innan men de flesta företag startar nu egen utbildning för att få förare.
    Det är väldig brist på förare.

Går man utbildningen sj ordnar får man skriva på att man jobbar hos sj sen och inte byter företag såfort utbildningen är klar.

• Minne
    Gisney skrev 2007-10-29 14:03:07 följande:
    Ni lär få jobb som går utbildningen. Brist på lokförare! Vart ska du gå utbildningen? Min tidigare arbetskamrat ska också ut på urvalstest.
    Utbildning blir i Hallsberg, jag blir stationerad i Tierp om jag klarar allt...! Mmm..jobb lär det finnas...
    mjuik skrev 2007-10-29 14:06:19 följande:
    KY har haft utbildningarna innan men de flesta företag startar nu egen utbildning för att få förare. Det är väldig brist på förare.Går man utbildningen sj ordnar får man skriva på att man jobbar hos sj sen och inte byter företag såfort utbildningen är klar.
    Mmm...man måste jobba hos SJ i 2 år om man klarar utbildningen! Men , varför skulle man byta i det läget?
Svar på tråden Lokförare...