Lokförare...
Är det någon här som arbetar som lokförare? Hur tycker du att det är? Ska på ett första urvalstest på SJ i morgon, är jättenervös, men det ska bli spännande. Jag tycker personligen att det verkar vara ett ganska ok arbete..
Är det någon här som arbetar som lokförare? Hur tycker du att det är? Ska på ett första urvalstest på SJ i morgon, är jättenervös, men det ska bli spännande. Jag tycker personligen att det verkar vara ett ganska ok arbete..
Nej, men jag har jobbat på SJ, fast inte som lokförare. Jag tror också det är ett ok jobb. Ganska bra betalt men ensamt och väldigt stillasittande.
Men du är utbildad, eller?
Näe...om jag klarar alla tester och intervjuer så börjar utbildningen i januari! 30 veckor från familjen.. tungt, men det är värt det i längden känns det som..
Är det verkligen SJ som har den utbildningen, jag trodde det bara var KY-utbildningar nuförtiden.
Jag påbörjade utbildningen men hoppade av eftersom det inte var något för mig, otrevliga personer i klassen och trångsynta lokförare på praktiken.
SJ...? Jag trodde det var högskoleutbildning.
Det är SJ som har utbilodningen. Tråkigt om man har otrevliga människor i klassen...kan tänka mig att en del gamla rävar håller på sitt (lokförarna alltså...)
Ni lär få jobb som går utbildningen. Brist på lokförare! Vart ska du gå utbildningen? Min tidigare arbetskamrat ska också ut på urvalstest.
KY har haft utbildningarna innan men de flesta företag startar nu egen utbildning för att få förare.
Det är väldig brist på förare.
Går man utbildningen sj ordnar får man skriva på att man jobbar hos sj sen och inte byter företag såfort utbildningen är klar.