• Upptagen

    Sanna "råttan i pizzan" historier?

    Nån som har några historier liknande råttan i pizzan att dela med er om som ni vet är sanna?

    Själv vet jag en kock som kissade i såsen när ett sällskap började gå honom på nerverna.

  • Svar på tråden Sanna "råttan i pizzan" historier?
  • Lilja84

    Var på jobbet och en kollega hade köpt färdiggjord sallad till lunchen och i den så låg den en ca 2-3 cm lång larv och kröp omkring ... hon hade redan ätit av lite salladen .. så ni kan ju gissa hur hon kände sig efter det .. men sen det vanliga hår i maten som köpt har varit vanligt för mig .. små benbitar i köttsoppor och sånt man fick i skolan var jag med om ett par gånger .. eller när jag hittade myror i det nyinköpta paket oboy (jag var 10 år och min pappa sa att oboyföretaget hade i myror för att dryga ut oboyen ,vilket jag trodde på just då.. tils han sa att han skämtade) .. men det inträffade bara 1 gång och jag har köpt och druckit oboy måååånga gånger efter det ..

  • Upptagen

    Ah, skolmaten är en höjdare också, efter obduktionerna i skolan så brukade det ligga lite allt möjligt i skolmaten. Trodde det var ett rykte tills en nära vän till mig berättade att han visste mycket väl att det faktiskt kastades tex kolinser i linssoppan.

  • våsann

    Lilja 84, är lärare och eleverna hittade larver i salladen för en tid sedan. Vi tog chansen och puffade för miljövänlig odling och att dom slapp sätta i sig gifter. Larverna var ju ett tecken på att det var obesprutat.

    Ska väl erkänna att vår förklaring inte gick hem riktigt

  • Sladdis

    En fd arbetskamrat fick en "fingertopp" från en gummihandske i sin remouladsås-tub en gång.

    Hon skickade in den med tuben men jag vet tyvärr inte om hon fick någon ersättning, men det hoppas jag!

  • Upptagen

    hm... obduktion var inte rätt ord, dissikering var det rätta förutom felstavningen då.

  • ebben

    min bror hittade en klo i en pizza .........från vad ,vet vi ju inte.........typ kattklo.

  • NinaFina

    I min ungdom jobbade jag på Mc Donalds, och där förekommer en hel del svinerier som man inte vet om! En kille tex han skulle servera hamburgare till ett par poliser och eftersom han hatade poliser så harklade han upp en riktig spottloska på hamburgarna och serverade dem! Hugaligen vad vidrigt!!!

    Några år senare jobbade jag på en personalmatsal och kocken nös rakt ner i köttstuvningen så det bara sprätte! Gissa om jag avstod att äta den till lunch!!

  • KnutRut

    Urk, vad hemskt det låter som maten man köper på Lidl

  • Astra

    När en bekant till mig skulle betala kom aldrig servitören så hon gick in i köket och där hade han och den MANLIGE kocken samlag.....

  • Monstermoster

    Astra
    Varför har du skrivit manlig med stora bokstäver hade det varit trevligare om det varit en kvinnlig kock?

  • Avelyn

    Min klasskompis hittade en död skalbagge under paneringen på sin fiskpinne i skolmatsalen.. Vi var väl 12 år gamla. Alla beskådade underverket.. kan säga att jag hade svårt att äta fiskpinnar i flera år efteråt..

Svar på tråden Sanna "råttan i pizzan" historier?