• AlexandraN

Less på moraltanterna!

Jag är extremt less på alla moraltanter som förstör alla våran ungaföräldrar trådar.
    Någon skapar en tråd för unga föräldrar och så fort nån som är emot unga föräldrar ser detta så måste de gå in i tråden och berätta hur mycket de ogillar detta.
    Kan de inte bara sucka för sig själva och gå till en annan tråd?
    Har i princip aldrig sett en tråd för unga föräldrar som varit utan nån elak kommentar från moraltanter.

Så jag hoppas att denna tråd blir orörd!

Jag heter Alexandra och är 18 år, min sambo Johan är 20 och våran lilla dotter Sophie är född 12/2 07 och är en jätte go liten äventyrstjej!

Andra unga, hur gamla var ni när ni skaffade älsklingen/ar och hur går det för er? :)

• Svar på tråden Less på moraltanterna!
  • Valkyriah

Ähh "nationalisten" verkar ju vara en rolig personlighet,är säkert en helt vanlig fin omtänksam människa som har lite för mycket fritid bara 

Jag var 19 när sonen föddes planerad.Har fast inkomst och ett stabilt förhållande.Det är ändå något jag anser är viktigt att man har innan man planerar barn.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah
    beatyfullbaby06 skrev 2007-11-01 21:50:00 följande:
    a de e sant!!!!avundsjuka på oss för att vi kan ta vara på våra barnssuppväxt!!
    Vad menar du med det?
    Att inte äldre föräldrar skulle göra det?Fundersam
  • Ingrid1989

tänk vad kul vi ska ha då v är typ 30-40, fortfarande unga å snygga å vuxna barn. dom andra kan sitta hemma å mögla :p moahahahha..
    dessutom orkar vi mer med våra barn

• Holiday

jag håller med.. skit i dom jag är 28 år och känner mig som en ung mamma...vi kan ju inte hjälpa att dom har åldersnojja

• Valkyriah
    FridaF skrev 2007-11-01 21:52:09 följande:
    tänk vad kul vi ska ha då v är typ 30-40, fortfarande unga å snygga å vuxna barn. dom andra kan sitta hemma å mögla :p moahahahha.. dessutom orkar vi mer med våra barn
    Fast ärligt är inte detta dubbelmoral?
    Ingen ska få klaga på oss unga men vi kan klaga på de äldre?

Ser fördelar med att både vara ung och äldre
  • Ingrid1989

såklart att det är... men egentligen, så många vuxna har kommit fram till mig och sagt det själva: jag önskar jag vart yngre, du verkar orka så mycket mer än jag gjorde. mm mm mm. jaja, jag ska inte se ner på dem äldre. anser att: varje människa ör unik - det är delas val i livet också. acceptera det

• beatyfullbaby06

jo äldre kan ju oxxå de men varför klaga så på oss vi har ju ändå gjort ett val och de har dom oxxxååå!!!

• Valkyriah
    beatyfullbaby06 skrev 2007-11-01 21:57:04 följande:
    jo äldre kan ju oxxå de men varför klaga så på oss vi har ju ändå gjort ett val och de har dom oxxxååå!!!
    Men ALLA äldre klagar väl ändå inte??
    De har väl bara en annan åsikt vilket är helt okej och antar att de utgår ifrån sig själva när de var unga?

Som sagt tycker alltid det ska vara sån jävla pajkastning ärligt talat.Har läst många trådar där unga föräldrar känner siog kränkta pga vad någon "äldre" sagt för att i nästa mening "snacka skit" om personer som väljer att bli förälder senare i livet.

Trist enligt mig.
Svar på tråden Less på moraltanterna!