Fast mogenhet,sitter det verkligen i om man har egen bostad tex..
Inte i min mening i allefall,
Jag fick första barnet när jag var lite mer än 17 och bodde då hemma hos min mamma,betalade visserligen för mig/oss(hade lgh i andra hand,men kontraktet gick ut)
Och såg då inte det som ett skäl till att ta bort mitt barn!
Faktiskt vart det fantastiskt att ha min mamma så nära,hade alltid någon att be om råd..Och har man aldrig haft bebis förut så finns det många frågor,speciellt när man sitter där på natten med mjölkstockning,bebis skriker och febern stiger uppåt 40 grader....Hade jag inte haft min mamma då,hade jag nog trott att jag var på väg att dö
Men min underbara mamma stöttade&hjälpte MIG..inte som barnvakt eller "mamma" till mitt barn utan som ett enormt stöd som jag kände att jag behövde den där första jobbiga tiden....
Amningen gick åt skogen,bröstvårtorna hängde i princip och det blödde och hade sig,hade jag inte haft min mamma då,hade jag nog känt mig väldigt hjälplös och värdelös.....
MEN jag har alltid försörjt mig och mitt/mina barn..
Hon har alltid bara varit mormor..inget annat!
Idag 5 år senare har jag 3 barn...
Och får fortfarande moraltanter på mig,just för att man är ung,men nu skiter jag i dom helt ärligt för mig är det förbi,är mer rutinerad än en nybliven mamma i "godkänd" ålder...
Men jag ser inte ner på dom för det,utan jag hoppas att oavsett ålder att man tar hand om sina barn...
SÄger som jag har sagt såå många ggr förut "JAG VÄLJER SJÄLV DET LIV JAG TYCKER DET LIV JAG HAR SKAPAT FÖRTJÄNAR"
Och i min värld förtjänar mina barn det bästa och jag hoppas och tror att det är det jag ger dom....
Hela och rena,fräscha kläder,mat på bordet m.m...
Kärlek,kramar,pussar...försöker helt enkelt vara den bästa mamman jag kan åt mina barn........
Om du har konkreta bevis för att jag är en dålig mamma..då kan du stoppa mig i facket för "Ung Och Dålig Förälder"..men tills dess har du ingen rätt att döma precis som att jag inte har rätt att döma dig för din ålder då du väljer att skaffa barn....
Sandra 22(snart 23
)
Tim:5 år
Julia:3(snart4)
Jonathan 1år