• Cissif76

    BF 14 oktober+- några dagar del 2

    Då jag såg att vår gamla tråd stängt så hoppas jag att alla hakar på i denna nya tråd. Jag la in den sista listan här så vi kan fortsätta följa vilka som får och hur det går för de som redan fått.

    Xqin- 7 oktober- flicka?
    SFHelen - 8 oktober
    Ananaspaj- 8 oktober-flicka eller pojke ;)
    EmmaPalm- 9 oktober- flicka?
    babbas - 10 oktober - pojke
    dansoholist- 11 oktober
    jennsan22- 11 oktober- pojke?
    sansv669 - 11 oktober
    Hanna o Lillis- 12 oktober- Pojke
    Mimmi7811 - 12 oktober
    Skogsflikkan- 13 oktober
    Pyssilullan- 13 oktober
    kaml-13 oktober
    Anna84 - 13 oktober
    lillanlillan- 13 oktober
    Hillevi- 14 oktober
    MariaWe- 14 oktober
    MillanO - 14 Oktober Flicka??
    Nätsurfaren- 14 oktober
    Nano1 - 14 oktober, pojke??
    Nonnas-15okt- pojke?
    almisen- 15 oktober
    l e o n i t a - 15 oktober
    Med grynet i magen- 15 oktober
    Tipi- 16 oktober
    Fru Bryngelsson- 17 oktober- Flicka
    tvabarnsmamma21- 17 oktober-
    Tuva77 - 17 oktober - pojke?
    HippieJo- 18 oktober- flicka
    Pillemin - 18 oktober
    saol- 18 oktober-
    Mom83 - 19 oktober
    PatsyDee - 19 oktober
    Snartmamma- 19 oktober
    Xena - 19 oktober- pojke
    Tiina84- 21 oktober
    Sandriz- 24 oktober
    Yenna - 25 oktober
    Snirkan- 26 oktober
    MrsJoones- 26 oktober-Flicka

    MAMMOR:

    Av-längtan-till-dig - 2 okt - fick *IDA* kl 02.09 (v 38+2)
    chantohero- 5 oktober - Hugo
    NinniT - 7 oktober - Evelina
    Rijo - 10 oktober. Det blev en Joline.
    Hanna o Lillis- 12 oktober- Det blev en Sixten!
    RaggarJesa - 14 oktober. Det blev en alexander!
    jättehemlig - 15 oktober. Det blev en Elly
    Sipidan -15 oktober. Juliette ska hon heta
    Poppin - 18 oktober, en flicka som heter Cornelia!
    jojo7 - 20 oktober. Det blev en "liten" Jesper
    Tuva77 - 20 oktober - En liten Elvira
    härlig- 20 oktober- En rejäl Carl bodde i magen!
    Cissif76 - 21 oktober - En liten Douglas
    Fru Bryngelsson - 23 oktober - En liten Nathalie
    Xcena - 27 oktober - En liten kille som inte har nagot namn an.

  • Svar på tråden BF 14 oktober+- några dagar del 2
  • Cissif76

    Va kul att ni hittade hit. jag försökte skicka länken i gästböckerna då gamla tråden stängt men jag blev beskylld för spamning så jag hoppas resten hittar hit oxå.

  • Cissif76

    det där med amning som inte funkar känner jag igen men denna gång fick jag order om att koppa honom så han inte skulle gå ner mer än nödvändigt. Han gick iaf, ner 12% men tänk vad som skulle hänt annars. När man får akut snitt så blir oftast mjölken någon dag sen än för andra så man ska koppa dom fick jag veta denna gång. När robin kom fick jag inte samma order. Man vill ju ha ett glatt och nöjt barn tyckte de på Sös i sthlm iaf.

  • Cissif76
    jättehemlig skrev 2007-11-05 15:47:35 följande:
    hej.vad bra att du gjorde en ny trådElly sover och äter. Ibland går det 5 timmar mellan måltiderna och ibland 1.5. Det är bara å hänga fram tutten
    Jodet var ju inge kul att den förra hann stänga men jag hoppas att alla hittar hit oxå

    Det låter bekant det där med amningen. Sitter just nu o övar på pekfinger valsen då andra handen håller i plutten.
  • Cissif76
    jojo7 skrev 2007-11-05 17:36:04 följande:
    Hej alla!Har fullt upp nästan hela tiden så jag hinner inte skriva så mycket. Annars är allt jättebra med oss. Ska till BVC imon igen för längd och vikt. Sist hade han gått upp över sin födelsevikt och växt 1,5 cm. Så jag är väldigt nyfiken nu. Min förlossning gick snabbt och lätt, mycket lättare än med Albin. Fast det blev lite akut på slutet då han hade bajsat i vattnet och hade navelsträngen runt halsen så han var lite medtagen när han kom upp på mitt bröst.
    Kul att du oxå hittade hit.

    Nä man hinner inte skriva lika mycket längre som innan de små kom men man får ta den stund man får när de sover eller likande. Även om de inte är vakna spec länge om dagarna så är man ju helt flat när de sover att man inte får igång datorn iaf. men men.
    Min plutt har oxå gått över sin födelsevikt och pinnar på stadigt uppåt så det är skönt att veta att mjölken räcker till iaf.

    Jag pumpade häromdagen på morgonen och bara på ena tutten så fick jag ut 100ml utan att anstränga mig. Trodde inte det fanns så mycket i dem men det gör det. Det syns på plutten oxå. Han rundar till sig ordentligt.

    Ha det så bra så länge alla oktobermammor och ni andra oxå.
  • Cissif76

    o här börjar vi få ordning på torpet men startar jag datorn så vaknar han garanterat innan jag hinner skriva här så nu skrivs det med en hand igen

    Jag känner mig som om jag var i 4-5 mån igen runt magen. den är kvar men inte hård som då. Dock så hänger det inte än så det är ok faktist. Douglas är ju bara 4 veckor än.

  • Cissif76

    jojo7
    Just det. Din plutt kom ju en dag innan min. hade födelsevikt 3440g 50 lång och idag var jag på bvc och det var 4310 typ och 53 lång Det är ju ett helt kg nästan som han gått upp. och då gick han ändå ner massor innan det gick uppåt igen.

    Jo promenader har man ju börjat med. Vandrar lite varje dag. Tänkte att man måste ju börja någonstans även om prommisarna inte är så superlånga.

  • Cissif76

    *puffar lite*

    Kan ju berätta att jag fick sova hela natten inatt. Douglas var vaken nästan hela dagen igår och ville inte sova igår kväll heller. Men när han väl somnade så somnade han ordentligt. Så nu sitter man pigg och äter frukost med en vaken och nöjd 1-månaders.

    Härligt när de börjar bli mer vakna så de inte bara ligger och skriker eller sover. Nu följer han än med blicken och roar sig lite på det.

  • Cissif76
    TUVA77 skrev 2007-11-21 09:32:01 följande:
    Vår lilla hade födelsevikt 3315g och var 49 cm. På BVC förra torsdagen vägde hon 4090g och var 54 cm. Klara drog också iväg på längden i början ...
    Oj, snacka om att "räta på sig" efter förlossningen.
  • Cissif76

    Här är det mer lugna gatan. Han äter och sover. Ligger och är vaken en stund men blir trött av allt som händer så han somnar om en stund till. Precis vad jag beställde.

  • Cissif76

    Jo visst är det hemskt att se eller höra dessa små förkylda. Vi har klarat oss än så länge. Har bara haft en febertopp på honom i ca ett dygn men sen försvann det. Så jag är så glad för det.

    Tiden bara flyger iväg. Jag är fortfarande kvar i oktober och får en chock varje gång jag inser att det är lucia under denna vecka.. va hände med dessa veckor som gått?!

    Idag ska vi till bvc på första läkarkollen så det ska bli kul o se vad han gått upp. Jag har inte varit där på ca 3 veckor typ då hon tyckte det inte behövdes mer. Lite långt imellan tyckte jag men det har ju gått bra ändå.

    Är det någon mer än jag som vill ut och barnvagnsrejsa men inte kan så det ösregnar hela tiden?? Är så trött på detta regn nu. Detär ju ok om det duggar lite men när det hällregnar är det inte kul att gå ut.

    Ha en bra dag på er.
    Kram

  • Cissif76
    mom83 skrev 2007-12-14 19:31:07 följande:
    Cissif76:Hur gick det på läkarkontrollen? Hade han gått upp mycket? Min lilla tös har börjat att dra iväg på längden. På 7 veckorskontrollen var hon 57 cm lång och vägde 4770 g. När hon föddes var hon bara 49 cm och vägde 3620g (3270g när vi åkte hem). 8 cm och 1,5 kilo på 7 veckor... det går minsann undan, hihi
    Det gick bra. Han vägde 5140 o var 54 lång. så han breddar med andra ord just nu.

    Han har redan 62 i kläder o det är både kul o trist att byta garderob redan.

    Hur har ni haft det på senaste då?
  • Cissif76

    jojo
    Men va jobbigt men va skönt att du kom på vad det var med honom då. Det finns ju inget värre när man går och inte vet vad som är fel eller varför de mår så dåligt.

    Själv har jag varit så upptagen på senaste. Som om det inte var nog med att man fått en liten så har vi haft lite julsemester och hälsat på svärfar och så har vi kikat på hus. Vi har hittat ett coh skriver kontrakt imorgon på det. Flyttar nu redan 1/2 så man lär ju ha ett litet glapp här igen. Men va glad jag är för vårt lilla fynd.

    Hoppas att allt är bra med er andra.

Svar på tråden BF 14 oktober+- några dagar del 2