• Emjah

    Vi som använder Gonal-F

    Ja, usch, här sitter man nervös inför morgondagen.
    Vad fjantigt va? Precis som inte vart där och spretat på benen massor av gånger tidigare.
    Men tror att jag är nervös över vad man kommer att se.

    Men jag lovar att uppdatera er så fort jag kan.

    Ha en trevlig kväll/natt.

  • Emjah

    Hej allesammans!

    Sitter här och vet inte om jag ska gråta eller skratta. Allt känns nog bara jobbigt.
    Var och gjorde VUL idag. Blev inte det resultat jag förväntat mig.
    Visade sig att jag har minst 6 bebisar i magen + att det eventuellt kunde vara fler bakom.
    Troligtvis blir det abort på alla.

    Livet känns orättsvist.
    Först kan man inte bli gravid. Man kämpar sig igenom månader med olika hormonpreparat och sedan överreagerar man på kuren och råkar ut för en allvarlig biverkning.
    Sen har man dessutom för många befruktade ägg, nääää nu orkar jag inte mer.....

    Skriver när jag fått reda på mer....

  • Emjah

    Vill börja med att tacka för ert stöd.
    Men nu känns det mycket bättre.

    Min läkare har vart i kontakt med Lunds och Malmös sjukhus samt Rikshospital i Köpenhamn.
    Hon fick tydligen lika svar från alla sjukhusen.
    Möjligheten att "reducera" är möjligt men jag skulle veta att risken för missfall var mycket större samt att den/de föds för tidigt var oxå ökad risk.
    De rekommenderade att man sparade 2 foster (om man kallar dem det nu) av de som var störst och satt bäst i livmodern.

    Alternativet är total abort.

    Jag väljer första alternativet. Jag är beredd på att ta den risken och jag vet att risken för missfall är större men då har jag i alla fall gjort ett försök. Sen får vi se vad som händer.

    Monchichi: Jag gjorde VUL på en fredag och då var blåsorna inte så stora och man minskade dosen för att se om några ägg gick tillbaka".
    På Söndagen hade jag och min sambo älskog och på måndagen gjorde jag ett nytt VUL.
    Då hade äggen vuxit till sig till 16/18 mm och inget hade dragit sig tillbaka så vi avbröt kuren eftersom man såg 6-7 stora äggblåsor. Hon gav oss sexförbud.
    Därefter hade vi inget intimt samliv. Ägglossning hade jag troligtvis tisdag/onsdag och söndagsmyset  var alltså tillräckligt.

    Pinklady: 2 äggblåsor men 6 som tagit sig? Kan alla lossna så som mig eller kör man på de 2 och hoppas att de tar sig?

  • Emjah

    Tack allesammans känns bra att prata av sig här inne och se hur det går för er.
    Dagens info: Har mått illa hela dagen. Läkaren ringde även idag och undrade vad jag hade beslutat mig för. Jag sa att vi beslutat oss för att försöka plocka ut.
    Jag tror inte hon var överlycklig över mitt beslut för när jag nämde att jag idag mått jätteilla så sa hon något i stil med att om jag valt abort så hade det försvunnit men att jag fick räkna med att må illa ett tag framöver......
    Inte för att hon sa att abort var ett bättre alternativ för hon kan bara rådgöra med mig hur jag ska göra men mina tolkningar hur hon säger det talar för den saken. Hmm....
    Ja, ja det ska nog bli bra i slutändan.

    Jag håller bägge tummarna för dig Pink att det har tagit sig denna gången.

    Lillstrumpan, håller även tummarna för dig för morgondagen!

    Jumjum: tråkigt att du måste vänta över hela julen nu med...kan ju kännas extra långt eller så går det fort för att man har fullt upp.

  • Emjah

    Ååååå här ståndas det visst bröllop. Gu´vad roligt för er.
    Blir lite avundsjuk.

    Imorgon skriver vi slutpapprerna för huset vi har köpt. Sen är det vårt
    Lagom betalt till vi blir pensionärer haha.....
    Tror jag ska passa på att dona lite nu när jag ändå är sjukskriven. Man vill ju alltid förändra lite innan man flyttar in.

  • Emjah
    Monchichi vill börja med att säga ett stort GRATTIS till dig. Måste kännas underbart nu!

    Här är en annan som definitivt inte mår bra. Mår illa från jag vaknar till jag ska lägga mig.
    Kan inte äta förräns vid 16-17 tiden men bara minimalt. Spyr gör jag oxå. Så jag har bosatt mig liggande framför TV:n hela dagarna.

    I lördags fick jag störtblödning och det har efterblött i 2 dagar nu. Men tydligen kunde det tyda på att kärl hade spruckit på grund av att livmodern växer för fort.
    Ska till läkaren på torsdag. Kan ju även tyda på missfall på ett eller fler. På ett sätt skulle det vara bra för då sköter kroppen det själv men det skulle inte vara kul att mista alla.

    Nähä...jag hoppade bara in en snabbis. Måste gå och vila igen - tror jag.
    Men hör ni inte av mig på ett tag så vet ni vad jag håller på med.

    Sköt om er allesammans!
  • Emjah

    Tjenixen tjejer!

    Pink: Vad tråkigt att läsa  att kärring röd dök upp. Men hoppet är det som lämnar oss sist!
    Kanske fungerar nästa gång!

    Greta: Vill inte ge dig för mycket hopp men jag kände ungefär på samma sätt som dig när det visade sig att jag var gravid. Jag håller min tumme hårt för dig.

    Själv var jag och gjorde VUL idag. 6 tydliga hjärtan som dunkade såg jag. Känns lite mer verklighet nu.
    Blödningen var ingen fara med. Det kunde tydligen komma som en falsk menstruation eller att något kärl hade spruckit. Det var inte alls ovanligt sa läkaren.

    Jag mår fortfarande illa och känner trötthet så fort jag gör något.
    Tydligen var det värre med fler man hade...så innebär det att jag ska må illa för 6? *L*

    Hej hopp.....

  • Emjah

    Jag har förresten lagt in en Ultraljudsbild på 6-lingarna i mitt galleri under starka bilder om någon är intresserad av att se.
    Det man kan urskilja är de 6 säckarna fostrerna ligger i varav i 2 man ser själva fostret.

  • Emjah
    Lillstrumpan: Jo det var ganska maffigt att se alla små hjärtbankningar men samtidigt vill jag inte få för mycket känslor för dem. Jag försöker hålla lite distans eftersom jag inte vill få ett tycke för något som ska tas bort. Blandade känslor helt enkelt.

    Jag kommer att åka ner på ett 1:a besök till Lund den 6:e dec. Då kommer ett nytt VUL att tas och man kommer att titta på hur de sitter och om det finns möjlighet till reducering. Antar att jag kommer att få en hel del information oxå om själva behandlingen.

    I vecka 11 gör man själva reduceringen och jag tror det blir veckan innan jul eller möjligtvis i mellandagarna. Men man vet aldrig.
  • Emjah
    Greta: Ja men det är väl klart man ska vara lite nervös. Det är ju en stor grej i ens liv.
    Ens längtan efter ett plus kan vara nog så stort men jag tror att det är viktigt att man även kan hantera ledsamheten man känner vid ett negativt resultat.
    Jag har varit en missbrukare av graviditetstester och har tagit säkert 100 st sen jag började vara sexuellt aktiv.
    Hoppet var så starkt men var gång kände man en besvikelse.
    Men så kommer den där enda gången som har visat plus - för 9 år sedan. Det är svårt att beskriva den känslan men helt underbar var den.

    Hur som helst, så ska jag inte sitta här och gojja en massa.
    Jag hoppas verkligen att du får ett fett plus imorgon.
  • Emjah
    Greta: Gu´vad kul för dig! Stort GRATTIS tjejen! Ännu en som nått sitt mål hurra hurra!

    Gokoglan: Det lät inget vidare med punkteringen men jag hoppas det går vägen för er. När jag punkterade så hade jag känningar i ett dygn och sedan var det borta. Hoppas det är likadant för dig och inte längre.
  • Emjah

    Välkommen alla nya som har tittat in här de senaste dagarna =) Kul att tråden utökas lite.

    Dessutom vill jag ge ett stort GRATTIS till Greta. Du  behöver inte vara nervös. Allt kommer nog gå bra. Men det är alltid lite extra pirrigt när det är första gången och speciellt när man har kämpat som bara den.

    Här har det annars inte hänt mycket. Mår fortfarande pest och pina. Undviker helt att lämna huset om jag inte måste. Morgonrocken har dessutom blivit min bästa vän!
    På torsdag bär det av till Lund. Usch, ser inte alls fram emot den resan. 2 timmars färd enkel resa. Bäst att plocka med sig en massa påsar som kan ha redo ifall något skulle inträffa på vägen. Jag meddelar er hur det gått när jag vart där.

    Så länge, simma lugnt alla Gonal-F flickor. Å kom ihåg som jag tidigare nämnt: Hoppet varar längst!

  • Emjah

    Å förresten, välkommen hem Mikkat! Hoppas resan var underbar!

  • Emjah

    Hej allesammans!
    Nää, jag har inte glömt bort tråden.
    Men jag har varit alldeles för illamående för att orka sätta mig vid internet.
    Är liggande hela dagarna  och får knappt i mig dricka eller mat.
    Har gått ner 11 kg sedan jag var inne på sjukhuset.

    Jag har inte läst igenom tråden så jag vet inte vad som har hänt med er andra här medan jag vart borta.
    Om någon plussat så vill jag gratulera och för er andra håller jag tummen.

    Jag ska läggas in i Lund den 19:e och reduceringen sker den 20:e. Kommer hem den 21:e igen och sedan flyttar vi den 22:e. Mitt bredband kommer då att stängas av för överflyttning vilket tydligen kan ta en månad - eller längre om det inte finns någon ledig plats.

    Men jag vill bara säga att jag återkommer så fort jag kan.

    Å kanske ska nämna hur det det gick i Lund förresten.
    Min lillasyster fick köra mig dit. På ett köpcenter mötte jag upp min storasyster. När de fikat skulle vi gå till bilen och jag fick en störtblödning och kände hur det rann längst benet.
    Fick halv panik och rusa in på en McDonalds toalett. Min lillasyster sprang och köpte bindor och min storasyster fick köpa nya trosor till mig.
    Efter mycket om och men så kom vi iväg.
    Tydligen var det ingen fara enligt läkaren. Blödningen hade troligtvis uppstått under moderkakan på grund av mycket aktivitet i magen. Fostrerna var oskadda och alla 6 hjärtanen bultade.

    Det visade sig att min vänstra äggstock hade "trillat" ner och ligger mellan livmodern och ändtarmen vilket gör att jag emellanåt får hiskligt ont - speciellt när jag går på toa och gör nr 2. Men det skulle nog ordna till sig så småningom.

    Jag fick stolpiller mot mitt illamående men tyvärr hjälper de inte ett dugg. Jag kan inte sitta upp för länge å inte heller gå pga att då blir jag spyfärdig.
    Jag bara ser fram emot när illamåendet ska avta. Just nu känner jag mig fångad i min egna kropp och hem. Usch......

    Nääää nu ska jag inte sitta här och klaga.
    Vill önska er alla en riktigt God Jul och Gott Nytt År!

    Jag hör av mig så fort jag kommer tillbaka.

    Kramizar!

  • Emjah

    TJ, 1:a kuren gonal-f, BIM 21/12
    Pinklady, 5 försöket gonal- f, BIM 24/12

    GRAVIDA
    MikKat, 2:a kuren med Gonal-f, BF 080623
    Emjah, 1:a kuren med Gonal-F, BF 080717

    Vill bara passa på att önska er alla en GOD JUL, för detta blir mitt sista meddelande innan reduceringen.
    Vill även passa på att gratta Gokoglan för plustecknet =)

    Kram allesammans!

Svar på tråden Vi som använder Gonal-F