• småhispig

Biverkningar av pneumokockvaccin???

Jag vill vaccinera min nästan ettårige son mot pneumokocker, men blir orolig när jag läser biverkningslistan i Fass. Ni som vaccinerat era barn - vilka biverkningar har de fått?

• Svar på tråden Biverkningar av pneumokockvaccin???
  • Amathea

Våra tvillingar har fått som av de flesta andra vaccin.
    Feber, gnälligt, svullnad vid stickstället.
    Inga konstigheter.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • småhispig

Hur gamla var dina barn när de vaccinerades?

Min kille reagerade som dina barn när han fick andra "vanliga" dosen på bvc.

• Lode

Våran dotter har fått det två ggr hon är nu 7 månader och har inte fått ngr biverkningar ngn av gångerna förutom en ganska ihållande knöl vid stickstället.

• BimBim o Knorrans Mamma

Min 7 mån son ska få försasprutan nu den 15e. Hoppas han slipper biverkningar....

(¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
  • mamma me tre

min dotter fick vaccinet i måndags.... hon reagerade inte alls på det tycker jag, kanske liiiite gnälligare på kvällen bara men det behöver ju inte bero på sprutan!

• Amathea

Småhispig.
    Dom är födda i april 2006 och fick sprutorna i juli, augusti och nu i november.
    Dom är för tidigt födda, så med korrigerad ålder (då dom skulle varit födda) så fick dom de 2 första sprutorna kring sina ettårsdagar.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Käj

Min son var runt ett år när han fick sin första spruta. Han fick inga biverkningar förutom att han kanske var lite röd på insticksstället...

• Ellinor

Dottern fick sprutan tidigare idag. Nu har hon vrålat i över en timme.

• Ellinor

Hon är förresten 3 mån

• småhispig

Ellinor: har hon lugnat sig nu? Min stora tjej blev ledsen när hon fick sin första bvc-spruta, men lugnade sig efter en supp och lite amning.

Jag ska vaccinera båda mina barn när den pågående förkylningen lagt sig.

Svar på tråden Biverkningar av pneumokockvaccin???