Biverkningar av pneumokockvaccin???
Jag vill vaccinera min nästan ettårige son mot pneumokocker, men blir orolig när jag läser biverkningslistan i Fass. Ni som vaccinerat era barn - vilka biverkningar har de fått?
Jag vill vaccinera min nästan ettårige son mot pneumokocker, men blir orolig när jag läser biverkningslistan i Fass. Ni som vaccinerat era barn - vilka biverkningar har de fått?
Våra tvillingar har fått som av de flesta andra vaccin.
Feber, gnälligt, svullnad vid stickstället.
Inga konstigheter.
Hur gamla var dina barn när de vaccinerades?
Min kille reagerade som dina barn när han fick andra "vanliga" dosen på bvc.
Våran dotter har fått det två ggr hon är nu 7 månader och har inte fått ngr biverkningar ngn av gångerna förutom en ganska ihållande knöl vid stickstället.
Min 7 mån son ska få försasprutan nu den 15e. Hoppas han slipper biverkningar....
min dotter fick vaccinet i måndags.... hon reagerade inte alls på det tycker jag, kanske liiiite gnälligare på kvällen bara men det behöver ju inte bero på sprutan!
Småhispig.
Dom är födda i april 2006 och fick sprutorna i juli, augusti och nu i november.
Dom är för tidigt födda, så med korrigerad ålder (då dom skulle varit födda) så fick dom de 2 första sprutorna kring sina ettårsdagar.
Min son var runt ett år när han fick sin första spruta. Han fick inga biverkningar förutom att han kanske var lite röd på insticksstället...
Dottern fick sprutan tidigare idag. Nu har hon vrålat i över en timme.
Hon är förresten 3 mån
Ellinor: har hon lugnat sig nu? Min stora tjej blev ledsen när hon fick sin första bvc-spruta, men lugnade sig efter en supp och lite amning.
Jag ska vaccinera båda mina barn när den pågående förkylningen lagt sig.