att ta livet av sig
jag trodde aldrig att jag skulle känna så här, livet är ingenting för mig! jag vill inte finnas längre!
så sa en nära vän till mig igår när jag ringde henne.
hon har en oerhört tuff situation med mycket press runt om henne. hon går hos en psykolog men de problem hon genomlider är större och starkare än den hjälp hon får.
igår blev jag rädd, riktigt rädd att hon skulle göra något dumt.
hon frågade om tabletter, hur mycket räcker? vad tror du händer?, gör det ont? jag kan inte tro detta om henne, hon har alltid varit en självsäker stark tjej, men det som händer runt om henne nu är tungt.
ringde henne imorse, hon svarade tack och lov. hon har inte sovit inatt heller. jag lovade henne att inte ringa psyk, bara vara en vän som finns.
vad händer när någon tar tabletter för att sluta leva? jag vill säga något hemskt som skrämmer henne bort från de tankarna, vet inte vad.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-06 09:49:00:
Detta händer på hennes jobb (hon har en chefsposition)
tt ex är när hon går på toaletten så kan de ställa något framför dörren så hon inte kommer ut på flera timmar. Det innebär att hon inte kan svara i telefon och missar en hel del viktiga uppdrag.
hon kan inte peka ut vilka som gör detta då hon varken ser eller hör dem.
en gång när hon blev utsläppt av vakten hittade hon en pöl i sitt kontorsgolv, det luktade urin, hon var tvungen att ta reda på det för att kunna jobba den dagen.