• Anonym (trött)

att ta livet av sig

jag trodde aldrig att jag skulle känna så här, livet är ingenting för mig! jag vill inte finnas längre!

så sa en nära vän till mig igår när jag ringde henne.
    hon har en oerhört tuff situation med mycket press runt om henne. hon går hos en psykolog men de problem hon genomlider är större och starkare än den hjälp hon får.

igår blev jag rädd, riktigt rädd att hon skulle göra något dumt.
    hon frågade om tabletter, hur mycket räcker? vad tror du händer?, gör det ont? jag kan inte tro detta om henne, hon har alltid varit en självsäker stark tjej, men det som händer runt om henne nu är tungt.

ringde henne imorse, hon svarade tack och lov. hon har inte sovit inatt heller. jag lovade henne att inte ringa psyk, bara vara en vän som finns.

vad händer när någon tar tabletter för att sluta leva? jag vill säga något hemskt som skrämmer henne bort från de tankarna, vet inte vad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-06 09:49:00:
    Detta händer på hennes jobb (hon har en chefsposition)

tt ex är när hon går på toaletten så kan de ställa något framför dörren så hon inte kommer ut på flera timmar. Det innebär att hon inte kan svara i telefon och missar en hel del viktiga uppdrag.

hon kan inte peka ut vilka som gör detta då hon varken ser eller hör dem.

en gång när hon blev utsläppt av vakten hittade hon en pöl i sitt kontorsgolv, det luktade urin, hon var tvungen att ta reda på det för att kunna jobba den dagen.

• Svar på tråden att ta livet av sig
  • Maijlo

Om du inte kan höra av dig till psyk finns det kanske någon anna jourtelefon så att du kan få stöd.

Om du inte kan åka själv kanske du kan höra av dig till någon annan av hennes nära som kan göra det. Bilda ett nätverk och turas om.

• bonaqua

Anonym (trött)
    (Har inte läst hela tråden)
    Hej. Nu kommer jag och lägger mig i..
    Jag har nästan själv varit i samma situation som din vän, jag ville aldrig ta livet av mig men jag fick ätstörningar m.m. Detta var längesen. Det enda jag hade hoppats på då var att nån skulle se mig, lyssna på mig, hjälpa mig! Jag bad aldrig om hjälp..men det var det enda jag ville ha då! Kan tänka mig att din vän inte heller ber dig om något, och det är jättefint att du finns där för henne..jag vet inte vad jag hade gjort utan mina vänner!!! Det finns hjälp att få, tyvärr så får man tjata till sig hjälp i dagens samhälle!..har hon provat antidepressiva? Eller liknande? Man behöver inte alltid blanda in psyk..men tyvärr så är det i vissa fall sista utvägen.

• Anonym (trött)

Hon tar antideprissiva och det har hjälpt lite tycker hon.

Det som händer är att hon har ett jobb där hennes kollegor utsätter henne för psykisk press på alla möjliga olika sätt. Vissa situationer är helt otroligt sadistiska.

detta är hennes drömjobb, hon har utbildat sig länge för att få detta jobb och när hon når sitt mål har hon kollegor som pressar, förtalar, förstör och jävlas på det mest osanolika sätt.
    jag trodde inte vuxna kunde vara så grymma.

ett ex är när hon går på toaletten så kan de ställa något framför dörren så hon inte kommer ut på flera timmar. Det innebär att hon inte kan svara i telefon och missar en hel del viktiga uppdrag.

hon kan inte peka ut vilka som gör detta då hon varken ser eller hör dem.

en gång när hon blev utsläppt av vakten hittade hon en pöl i sitt kontorsgolv, det luktade urin, hon var tvungen att ta reda på det för att kunna jobba den dagen.

nu ligger det hela hos polisen och hennes kollegor är anmälda.
    kollegorna har gått i taket och är upp över öronen förbannade, nu gör de allt för att skrämma bort henne från arbetsplatsen.

Hon menar på att hon vill vänta ut polisanmälan och se vad den ger för resultat. Det är dom som ska lämna sina yrken, det är dom som gör fel.

• Anonym (trött)

vill tillägga att anmälan hos polisen tar väldigt lång tid. Hon anmälde dem i våras och ännu har hon inte varit på förhör.

• MammasÄlsklingar

Som vän skulle jag ringa psyk.. hon får hjälp där.

• Odessa

Usch, så hemskt! Jag har ju inga bra tips heller, som kan "fixa till det här".. Men, hon är väl sjukskriven? Om hon inte är det måste hon se till att bli det NU!

Nej, hon ska inte behöva lämna sitt drömjobb, men hon behöver en paus. Sådär kan man _inte_ ha det! Rent horribelt!

• Anush

Fy faan att vuxna kan vara så jävla omogna och svartsjuka!
    Har hon tagit upp det med chefen? Jag menar har de haft något möte som tar upp det här! Säj till henne att vara stark och få tag på de där jävlarna som gör det där! Usch stackars tjej, men vilken tur att hon har en vän som du!

• Marvinna

Är hon med i facket och kan de göra något i så fall? Har hon pratat med polisen efter anmälan?

Anonym (trött) skrev 2007-11-06 09:51:08 följande:

vill tillägga att anmälan hos polisen tar väldigt lång tid. Hon anmälde dem i våras och ännu har hon inte varit på förhör.
  • Anush

Fy faan att vuxna kan vara så jävla omogna och svartsjuka!
    Har hon någon chef som sitter högre upp henne som hon kan tala med? Jag menar har de haft något möte som tar upp det här? Säj till henne att vara stark och få tag på de där jävlarna som gör det där! Usch stackars tjej, men vilken tur att hon har en vän som du!

• Anonym (trött)

Hon kan inte lämna sitt jobb, hon har en för viktig position.
    Dessutom är hon envis, vill visa dem att hon inte backar.

Hon har pratat med sin chefs chef om detta och han backar henne. Dock bor han i ett annat land. Hennes chef låtsas som ingenting, denna chef har väldigt svårt att lösa konflikter.

Svar på tråden att ta livet av sig