Vita hem del 6
Juliah, skulle vilja gå in på din sida, för att visa sambon hur fint och pyssligt man kan få det med mycket vita saker. Snäääälla?
Juliah, skulle vilja gå in på din sida, för att visa sambon hur fint och pyssligt man kan få det med mycket vita saker. Snäääälla?
Hej på er alla! har läst nästan varje dag men inte skrivit ngt på länge nu, mycket fint ni visat i tråden!
Har ju som sagt var flyttat in i det nya huset och att inreda , städa och pynta tar på krafterna + att jag har mina 2 troll att hålla reda på, men sakta men säkert börjar
kaoset nu bli till ngt som mer liknar en "vanlig" röra! och så fort sambon tar hem kameran från jobbet ska ni få se lite bilder tänkte jag. Under tiden bara njuter jag och inspireras av er alla!
Åh jag har blivit kär!
I en docka!!! köpte en rubens barn docka (lilla Ida) till min Freja i julklapp, igår fick jag hem den och hon är helt underbart söt. Kolla gärna på rubensbarn.com så får ni se själva.
Måste bara dela med mig lite av min glädjeyra, igår kl 13,00 gick jag nämligen från att vara fröken till att vara fru!
hade en borgelig vigsel i vårat nybyggda hus med endast våra barn och mammor som vittnen, allt blev så lyckat och alldeles lagom! är sååå lycklig
Haha måste bara berätta vad som hände igår!
Har vita fina spetsgardiner i köket, och hade tänkt låta de sitta i jul med (vi har ju nyss flyttat in så jag har hängt upp dem för ca 3v sen) tänkte bara sätta vinröda omtag till så det blev lite juligare. Men igår kom en stolt sambo hem! han hade minsann köpt julgardiner!!!
Så nu är köket fullt med röda och vita hjärtan. Han har väl aldrig köp ngt sådant förut, och när han väl gjort sig till kunde jag ju inte säga nej, även om de blev lite mycket för min smak.
Får tyvärr inte till ngn bild att lägga in då min kamera verkar strejka!
Men bra att ni frågade så jag märkte detta, vill ju att den ska fungera på julafton! ska kolla om jag får igång den under dagen så kanske ni får se några bilder senare!
Hej tjejer, skriver här för här vet jag att vi bryr oss om varandra och här kan man få tröst!
Vet inte vart jag ska börja, ser knappt att skriva mellan tårarna som trillar! igår kunde det gått riktigt illa för en av mina allra bästa vänner och hennes familj.
De hade varit i sthlm och hälsat på goda vänner och vid halv ett tiden på kvällen ska de gå till bilen och åka hem.
Och vad händer? jo värsta tänkbara såklart, en bil kommer och kör rätt in i familjen, så vännen min flyger in i ett skyltfönster, sambon får upp sonen ur barnvagnen men är så chockad att han senare inte kan berätta om vagnen vält, eller om han tagit upp bebisen ur vagnen eller från marken, nu slutade historien hyfsat lyckligt i allafall med ett avslitet ledband i ena knät på min vännina. Jag bara ryser och gråter när jag tänker på vad som egentligen kunde hänt!
Förlåt att det inte handlar om inredning idag, men finns inte ork!
Dessutom var det en smitningsolycka, man har hittat bilen men han som äger den sitter redan inne!? så man kan ju gissa på ngn av hans knarkkompisar kanske! eller inte, är bara sååå fruktansvärt arg så jag drar alla över en kam!
Imorgon ger vi oss ut och hugger gran, fördelen med att ha en svärfar med egen skog
Har som tradition att gå ut alla tillsammans och hämta gran + att vi har picknick i skogen och grillar korv.
Ska väl ut ibland alla andra och panikshoppa det sista också, jag brukar alltid vara klar i god tid annars, men i år har det nya huset tagit så mycket tid.
Har ni ngt bra förslag på julklapp åt min lillskrutta? hon är 17mån
ska få en fin rubens barn docka, men jag vill ju köpa ngt mer!
Tycker det är så häftigt att se vad lika vi verkar vara här i tråden!
Förutom att vi alla gillar vitt, tycker de flesta om att pyssla.
Vi är många som är födda på 70-80 talet, många av oss jobbar med barn eller människor( lärare, dagisfröknar osv)
Sen verkar många av oss vara själva rätt mycket, ja utan våra sambos/ äkta män.
Och vad händer sen då? jo man pratar av sig här i vita hemtråden.
Känns som om man känner flera av er fast vi aldrig träffats, och en sådan sak tror jag kan vara superbra ibland!
Man vågar anförtro sig eller bara få klaga lite, här får man nämligen alltid goda råd eller tröstande svar om man skulle känna sig lite nere!
Så jag säger bara TACK!!! alla vita hem tjejor för att ni finns och förgyller mina dagar.