• Malwa

Vita hem del 6

Hej, här håller våren på att städas in! (om man nu kan säga så?)
    Har satt upp mina spetsgardiner i vardagsrummet och det tog lite tid eftersom jag var tvungen att sätta upp stängerna först. Men fram med tumstock och skruvdragaren, så nu sitter de där de ska!

Skulle vilja ha lite hjälp nu från er, vill tips på fina lättskötta växter/blommor att ha i fönstret!
    Är tyvärr en mästare på att förstöra mina stackars blommor, så det som bor hos mig nu är fredskallor och fetbladsväxter, men det skulle ju vara kul med lite färg också (ljusrosa eller ljusgult kanske?) så vad säger ni?

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • Malwa

Åh vad ledsen jag är! skulle åka med min mamma till ikea idag och handla lit vårfint hade jag tänkt mig, men så ringde hon på fm och sa att bilen inte startade så vi får ta det en annan dag.
    Och som om inte det var nog så kan jag inte hitta mitt presentkort jag fick i julklapp hellerGråter
    så nu är 1000kr ikea bara borta!

Sambon verkade inte närmvärt upprörd när jag ringde och beklagade mig, så tänkte att jag tar det med mina vita vänner som förstår hur det skär i hjärtat när en heldags shopping blir inställd

• Malwa

I dag har jag fyndat! hittade jättefina sängkläder smalrandiga i vitt och ljusblått, på ica maxi av alla ställen, kostade bara 49:- set, jättenöjd!

Nu på em har det börjat blåsa och regna massor här, lite mysigt tycker jag.
    Iallafall när man slipper gå ut

• Malwa

Bilder kan komma senare!
    bäddade med ett alldeles nytt set härom dagen så jag kan ju inte byta nu igen, även om jag skulle vilja, dessutom vill jag nog tvätta dem innan jag bäddar i dem i sängen!

Har så lugnt och skönt nu, barnen sover sen ca 1tim, och jag sitter i soffan och bläddrar i la reduote katalogen och syndar med en bailyscoffey ( som irish fast med bailys).
    åh vad mycket fint jag hittar som jag vill ha.
    Men har beställt en massa vardagskläder -läs tråkiga basictoppar/linnen + massa kläder till barnen från hm, så jag får nog fortsätta att bara drömma ett tag!
    Iallafall till jag får min första lön på 2 år i februari, hade lönesamtal med chefen på telefon härom dagen, får en lönehöjning med 2000:- wiiii! och som sagt var då har jag ju varit föräldrarledig i snart 2år och inte presterat ngt inom jobbet så jag är mer än nöjd!

• Malwa

Kan ngn tipsa om var jag kan hitta fina knoppar till en liten barnbyrå?
    Gärna vita eller ljusrosa lite romantiska, ja ni vet så där som vi vill ha det?

• Malwa

Äntligen! här är ni ju, har letat en bra stund nu när jag inte kunde få fram mina favoriter!
    maken har åkt på ytterligare en affärsresa *snyft* denna gången till USA i en hel vecka.
    Så jag försökte trösta mig lite med att föra över 1000kr till mitt konto och åka till IKEA en sväng! hittade förresten mitt borttappade presentkort också.
    Shoppade bland annat 2 st nya små lampor, knubbig hette dom, vita med körsbärsblom super söta och bara 79:-
    gå in på hemsidan och kolla vetja!

• Malwa

MiaMariah - hyrestrea - 72 kvadrat
    Lynn84 - hus - 150-160 kvadrat
    LinaoMatilda - hus - 132 kvadrat
    malins79 -hus- ca 300 kvadrat plus källare.
    MariaV - hus- ca 100 kvadrat
    Morsan Martina - hyrestrea - 70 kvm.
    Mori- hyres (fyra)-100 kvadrat.
    Ninizen- hyres (fyra) 104 kvm
    Summer06-hus 140kvadrat ska bygga ut till våren då blir d 240kvm
    Fluffiga moln - hus - 200 kvadrat
    Lillafruluva- hyres (fyra) 104 kvm
    Mimmi006- 100 kvm+ ca 70 kvm till snart.
    Juliah- Hus ca 100 m2+ gästhus ca 60 m2
    Snuffsis - Hus 210 kvm + gästhus 70 kvm
    mimmamum - bostadsrätt, tvåa - 64 kvadrat
    livet från ljusa sidan - trea- bostadsrätt -80kvm-
    versan- Hus- 196kvm.
    Det ljuva livet: Hus- 282kvm
    Mildamaränger: Bostadsrätt 110kvm 2våningar
    Malwa: Hus 200kvm

• Malwa

Hallå alla vita vänner, här storstädas det idag, passar på nu när Alexander kan vara med farmor och Freja sover!
    Ska försöka ladda kameran också så ska ni äntligen få se lite bilder från nya huset.
    Ska bara bädda i mina nya fina påslakan från ica!!! först.

förresten MM kan jag få kika in till dig?

Svar på tråden Vita hem del 6