Inlägg från: alabaster |Visa alla inlägg
  • alabaster

Vita hem del 6

Hej jag hängde här förut, avreggade mig men nu är jag tillbaka, får man hänga på igen? Jag har saknat er!

• alabaster

Tack

Juleja skrev 2007-11-18 10:34:50 följande:
    Jag är själv rätt ny här men välkommen! =)
  • alabaster

Kajsa M - usch så tråkigt Nästan så att det inte är värt att ha barnvakt när det blir så...

juliah - men å vad roligt och spännande det låter! (Även om jag inte fattar nått av ditt kryptiska meddelande )

• alabaster

Kajsa var köpte du buxbomen? Och håller den över vintern?

• alabaster

Ojoj, här var det en del att kommentera

Grattis alla födelsedagsbarn och vinnare!

JohannaJ - jag skulle också vilja titta in hos dig. (och lexingtonlakan åt babyn låter underbart!)

snowgirl - vilken soppa! Åå vad mitt hjärta gör ont när jag läser hur du har haft det.

Själv är jag sjuk och orkar ingenting än men i mitt huvud gör jag planer inför allt julpyssel.

Jag tänkte göra trolldeg och kavla och ta ut stjärnor och hjärtan, torka dem och sätta i ett snöre och sen hänga i granen. Borde vara ett bra pyssel tillsammans med barnen.

Såg även att någon hade gjort så fina vita vimplar... kan det varit Kajsa? Såna vill jag också göra och hänga i min gran.

Ja, och som ni andra längtar jag efter julblommor. Måste nog ta ner pelargonerna i källaren snart, de börjar bli bra hängiga och fula nu... ska man vattna dem medan de står där nere?

• alabaster

Kör ni på vita amaryllisar? Eller kanske är lite vågade med en eller annan blodröd?

• alabaster

Ja, de vita är så otroligt vackra, det blir nog vitt här med. Bara jag blir frisk nog att komma iväg till blomsteraffären...

MildaMaränger skrev 2007-11-19 12:20:17 följande:
    jag kör med vita... bild i min blogg
    Fotograf Karlander - men ååå!!!
  • alabaster

JohannaJ - vad fint ni har hemma, jag gillar när det är sådär rent och avskalat och verkligen bara några få saker framme! Försöker få till det här med men vi bor så trångt så det är nästintill omöjligt, men jag jobbar på det Är det Åhléns trasmatteskål som skymtar där i vardagsrummet? Å vad jag suktade efter den ett tag, nu hade jag nästan glömt att den fanns tills jag såg den hos dig och mitt ha-begär väcktes igen!

• alabaster

VSM å vad mysigt med julpyssel! Nu måste jag bli frisk fort för det suger i pysseltarmen när jag ser sånt fint pyssel

• alabaster

oj vad ni skriver om kvällarna! Hur snabbt lägger ni era barn egentligen? Massor att läsa ikapp igen när barnen somnat.

VSM - kanske en svart ringknopp?

juliah - oj vad ni är ambitiösa! Hinner ni klart med trappen tills fredag? Och du säger väl till sen vilken dag det blir. Jag brukar inte köpa aftonbladet men då måste jag ju bara!

Ewis - Härlig förvandling!

Himmelbit skåpet blir jättefint!

Svar på tråden Vita hem del 6