Inlägg från: alabaster |Visa alla inlägg
  • alabaster

Vita hem del 6

Nu såg man mera Kajsa, å vad fint det blev! Det blir toppen med vita volangkjolar till, vit lantlig stil men med avbrott av blank svart trend. Coolt!!!

• alabaster

Godmorgon! Jag hoppade på vikttråden jag med, det är på tiden att jag gör något åt mina gravidkilon.

Vad har ni för planer inplanerade idag? Ska alla på mellandagsrea?

Min äldsting hade ju magsjuka igår så vi håller oss borta från folk ett dygn till så vi inte smittar ner hela världen... kanske skulle röja undan lite här? Plocka bort lite rött och göra om till lite festlig nyårsstämning istället för julstämningen?

• alabaster

Hej! Mina föräldrar målade sitt trägolv, inte vitt men ljusgrått, de använde en högblank tvåkomponentfärg som ska vara otroligt slitstark. Kolla med din färghandlare vad det kan vara för färg?

Jen nifer skrev 2007-12-27 20:28:41 följande:

kikar in här igen, ni skriver så mycket så vet inte om jag missat nått svar..Är de någon av er som målat erat trägolv vitt?Isf har ni  lust att ge mig några bra tips, vilken färg som är bra osv?/Jennifer
  • alabaster

Vad gör ni med mig! Jag skulle ju duscha men istället fastnade jag på blocket letandes efter linneskåp...

• alabaster

Haha ja verkligen! Men nu så:
    *in i duschen utan att passera blocket*

Värsta Supermamman skrev 2007-12-27 20:52:38 följande:

Det är livsfarligt eller hur!
  • alabaster

Godmorgon. Inredningen går lite på sparlåga här också. Men snart ska vi göra om barnens lekrum till vuxet sovrum, å vad härligt! *längta*

• alabaster

Nu är det maken och minstingens tur att få magsjuka. De ligger utslagna i soffan så jag har passat på att fota och lägga upp två julbilder i galleriet. Lite sent iochförsig, många av er är redan trötta, men vi blev ju avbrutna i vårt firande pga magsjukan så vi njuter ett litet tag till Välkomna in ni som inte är mätta på julen.

• alabaster
    Feffie skrev 2007-12-28 22:08:57 följande:
    Nu visar jag min "krona". Bea (om du ser detta) det var den här jag menade:O). Men visst är den samma som din??Måste dock fixa lite då innerkrukan syns.../Jen
    Så fin kronan är!

Vad är det för typ av kort du är ute efter? Är det såna med foton i eller något annat?
  • alabaster

Ungefär som ett julkort? Fast med egen text?

Feffie skrev 2007-12-28 22:19:00 följande:
    Tack.Jo angående korten, så har jag tänk använda ett kort på min dotter samt en liten hälsning. Alltså önskar jag hitta ett ställe på nätet där man kan fixa allt så att säga.
  • alabaster

Du kanske kan knåpa ihop något i photoshop och sedan skicka iväg för framkallning?

Feffie skrev 2007-12-28 22:27:53 följande:
    Ja det kan man säga. Skulle vilja ha lite annorlunda, men vet inte hur/ vad?
  • alabaster

Godmorgon!

Vi har haft två helt olika dop till våra söner. Med första hade vi ett stort dop, utomhus och med 75 gäster. Det var jättefint men vi hann knappt säga "hej" till alla gästerna och nästan ingen gäst fick möjlighet att klämma på dopbarnet. Nu andra gången var min man inte riktigt frisk så vi hade dopet i väldigt liten skala här hemma, dopet var i kyrkan med en jättebra präst och sedan fikade vi efteråt hemma hos oss, vi hade bara barnens mor- och farföräldrar och barnets två faddrar som gäster och det var också jättemysigt. Det blev intimt, man hann prata ordentligt med alla och alla hann klämma på dopbarnet.

• alabaster

Hejhopp! Hinner bara läsa ikapp mig på två sista sidorna just nu...

bea - å vad nyfiken jag blir nu! Bildbildbild!!

juliah - härlig hall, måste kännas underbart att komma hem till en sån hall?

Förresten... är det någon mer än jag som är sugen på våren nu? Jag längtar efter lila... vill plocka fram mitt stora lila mateusfat och lite andra små lila saker som står och trycker i gömmorna, och jag vill ha tulpaaaaaner!!!!

• alabaster

Appropå fotosessionstrick... läste ett nummer av drömhem och trädgård nyss och där hade de då verkligen flyttat runt grejerna. Det var faktiskt lite irriterande att se samma amaryllis (ur samma vinkel), samma ram, samma julgranskulor och samma silverfärgade nötter på bild efter bild, först i fönstret, sen på en skänk sen på bordet... och hör och häpna: samma nötter som fanns överallt i ett litet svenskt torp låg på ett bord i münchen i ett annat repotage. Då har det gått lite väl långt tycker jag. Det är lite därför jag inte köper tidningar så ofta... i bloggarna och här i tråden blir det lite mera äkta, det är liksom folks egna riktiga grejer ur deras riktiga liv som visas (om än arrangerat för bästa estetik såklart) och det är mera inspirerande och intressant tycker jag.

• alabaster

lasse vad fina bilder du visar ikväll, den där kvisten på väggen var verkligen pricken över iet och kanske något för mitt vardagsrum *klurar* hur satte du upp den?

• alabaster

malins79 - vet inte om du fått svar redan... mina jeans färgar jämt av sig på vår soffa (eller nja, på lakanet vi har där) så att det blir alldeles blåaktigt men hittills har det alltid försvunnit med 60 graders tvätt.

• alabaster

Godmorgon! Vi firade också i lugn igår men det blev sent, barnen blev så uppspelta när vi gick ut och tittade på fyrverkerierna vid tolvslaget så de somnade inte förrän närmare tre... sen upp igen vid åtta (vilket i och för sig nog måste räknas som sovmorgon...zzz).

Idag ska vi åka ut på landet och träffa mina föräldrar, syskon och deras respektive. Det ska bli roligt!

• alabaster

Hej! Tittar in efter en veckas vintersemester med familjen, det perfekta sättet att avsluta min föräldraledighet med! Imorgon börjar jag skolan och barnens far ska vara hemma istället. Så nu kommer jag hinna med ännu sämre här! Men men, så är livet, och jag tittar väl in när jag får tid över ändå, älskar den här tråden och all inspiration som finns här!

Svar på tråden Vita hem del 6