Inlägg från: alabaster |Visa alla inlägg
  • alabaster

Godmorgon! Nu är det visst vår med magsjuka... min treåring har kräkts hela natten men är nu pigg som en lärka. Lite väl pigg med tanke på föräldrarnas nattvak, haha Nejdå, jag är bara glad att han är frisk och håller mig vaken med stora koppar kaffe.

Så roligt att få lite kuddinspiration! Undrar om jag ska våga mig på såna där veck på mina kuddar? Jag fick över en bit linne när jag sydde mina gardiner och den har jag tänkt göra kuddar med men inte riktigt hunnit med i julstöket.

• alabaster

Förresten, jag undrar hur det gått med bea? Att hon inte är här bådar inte gott, kanske åkte hon på magsjukan till sist hon också? *hoppas inte*

• alabaster

Hejhopp! Nu har jag sytt två stycken linnekuddar till mitt vardagsrum tack vare er (mimmamum var det väl?) inspiration och svärmors julklapp. Ååå så kul! Bild kommer när barnen sover

Juliah så fin lampa!

• alabaster

Är skrivbordslampan i samma stil som golvlampan?

mimmi006 skrev 2007-12-26 16:22:59 följande:
    Juliah- tack ! Jag är lite sugen att packa upp skrivbordslampan ocjkså för att se om den är lika fin som den var på bild...
  • alabaster

mimmi jag döööööööööör!!!! Det där är ju den lampan har jag hittat på i min fantasi till mitt skrivbord Måstetillikeanuhelstigår!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu har jag lagt in bilder i mitt galleri på mina nysydda kuddar. Tyvärr är det så svårt att ta kort på kvällen men de får duga, man ser nästan hur de ser ut iallafall. Själv är jag supernöjd, de är det finaste jag sytt någonsin och det första jag sytt på min julklappsmaskin

• alabaster

Fluffiga moln, jag kan inte svara i din gästbok för jag är oinbjuden till ditt konto så jag svarar här:

det var hur lätt som helst att sy vecken, jag vek tyget och sydde sedan en rak söm ca ½cm in från den vikta kanten och upprepade på tre ställen (mätte så att det blev lika långt mellan dem).

• alabaster
    Daggdroppen skrev 2007-12-26 18:01:36 följande:
    Ska fixa in dig, om du vill????
    Gärna!
  • alabaster

Kajsa - hellre dålig bild än ingen bild

Fluffiga - tackar!

• alabaster

Kajsa vad fint! Det är läckert med lite svart som bryter av mot det vita tycker jag. Snygg modell på stolarna också, vi har något liknande i vårt kök

Svar på tråden Vita hem del 6