Inlägg från: Smultron och glass |Visa alla inlägg
  • Smultron och glass

Vita hem del 6

Hej hej!

Jag saknar er tjejer! Jag jobbar så himla mycket nu så jag hinner inte läsa här alls. Idag har jag dock suttit i massvis med telefonköer så då har jag passat på att skumma lite

Ni har som vanligt visat jättemycket fina saker!

VSM: Ojojoj vad jag är avis på chokladen!

Jag lyckades knåpa ihop ett litet inlägg i bloggen igår smultronochglass.blogg.se

Ha en superhelg!

• Smultron och glass

Halloj!

Malins: Stackars lilla hunden!

Jag har lite blandade känslor inför snön, det är mysigt när det verkligen är kallt och vitt, men här i stan blir det bara slask, och så fryser det på nätterna så att det blir isbanor överallt. Dessutom tycker jag det är jätteläskigt med bilkörning när det är halt och min sambo kör ju bil ganska mycket på dagarna.

Vi åkte till landet i helgen och på vägen ner var det snöstorm så att man knappt såg två meter framför sig, men när vi väl var där var det urmysigt och vi gick långpromenader i den vita skogen.

Nublu: Usch för tråkiga tentor! Jag trodde jag var färdigpluggad, men jag ska troligtvis börja plugga halvtid i mars igen (och jobba 100 % samtidigt, med samma övertid jag har idag - vi får se hur det går...).

Mimma: Vad roligt med tjejmiddag!

• Smultron och glass

Gemelli: Vad spännande, lycka till!

MM: Vilken fin Amaryllis!

Ewis: Jag tycker också det är jättesvårt med tavlor, så jag har faktiskt inga alls. Jag kan tycka att tavlor är jättefint hos andra, men hemma hos mig själv tröttnar jag alltid. Fina fotografier har jag däremot.

Lillafruluva: Jag har också en sån stjärna, och jag fick med ställningen när jag köpte stjärnan.

• Smultron och glass

Jag har faktiskt också tjuvstartat med små stjärnor i fönstren på landet. Mina är från Indiska och jag hade sån tur när jag köpte dem för de hade precis fått ett mail om att det var andra sortering, så jag fick dem till 50 %, själva metallen var lite flammig, och det var bara bra för det var precis det jag tyckte var fint

• Smultron och glass

Julia: Jag tänkte på er igår när jag hörde om stoppet på väg till Nynäs. Jag förstår inte att folk är så sena med att byta till vinterdäck!

Jag satt fast förra året, det var mindre roligt!

Lanttulaatikko, det är väl kålrotslåda eller är jag ute och cyklar nu? Jag är ju 75 % finsk (mamma helfinsk och pappa halvfinsk med en mamma som kom till Sverige som krigsbarn), men jag kan ingen finska alls, alla mina släktingar pratar svenska. Min mamma gör grymma kålrotslådor och morotslådor (i alla fall enligt övriga släkten, jag är faktiskt inte så förtjust i lådor), men jag har själv aldrig lärt mig hur man gör.

Knyttis: Vad jobbigt med magsjuka, hoppas han blir frisk snart!

Vad fint ni har vinterpyntat era bloggar! Jag har inte ens lyckats rätta till de suddiga bilderna i min blogg än, men en vacker dag så...

• Smultron och glass

MM: Åh vad roligt att höra!

• Smultron och glass

Halloj!

Jag kikar bara in lite snabbt, jag hinner ju varken med vita hem eller bloggen längre Förhoppningsvis blir det bättre efter nyår, då ska vi få en deltidsanställd som ska hjälpa till och avlasta lite.

Sahara77: Vad tråkigt att läsa! Det måste vara jättejobbigt!

Karamellfabriken: De där var ju supersöta!

Sunna: Fy vad jobbigt med kolik! Hoppas att något av tipsen du fått hjälper!

MM: Usch, lider med dig! Har du fått tabletter utskrivet av läkaren också?

• Smultron och glass

God förmiddag!

VSM: Båda muffinsarna låter hur goda som helst, gör några av varje

Julia: Vad roligt med dina hemliga projekt! Ska bli spännande att se!

Mori: Vilken fin julstrumpa! Jag gillar er överenskommelse, vi har en liknande överenskommelse hemma bara det att den inte är helt uttalad. Sambon ville iofs köpa ett skydd till baksätet (som egentligen är till för hundar, men vi har ju två katter). Det kostar 1000 kr (hutlöst!), och för det får man ju massvis med inredning. Å andra sidan tycker han att det är hutlöst med en liten skrivbordslampa som jag vill ha som kostar strax över 1000 kr. Så vi är inte helt överens

Anton: Usch och fy, hoppas ni kryar på er!

Mimma: Vad kul att du fick ett spjälsängsskydd efter allt letande!

Julia (igen): Jag tackar också för lampskärmstipset! Jag ska sy egna lampskärmar, men behöver billiga "underreden", jag har ju inte ens tänkt på Rusta, tänkte att Åhléns typ är det billigaste stället (och 200 kr styck för lampskärmar som jag ändå inte kommer visa är lite mycket, jag behöver 5 stycken).

Karamellfabriken: Åh, jag känner igen mig. Jag har världens temperament, och min sambo är hur lugn som helst, vilket betyder att det alltid är jag som skäller och han som tar emot (dåligt samvete är bara förnamnet). Hoppas ni blir sams snart!

Svar på tråden Vita hem del 6