Vita hem del 6
Versan: Haha, vad smart gjort med durkslaget!
Versan: Haha, vad smart gjort med durkslaget!
Julia: Åh, vad semlorna ser goda ut! Jag ska faktiskt också äta en liten semla idag. Vi har ett konditori vid jobbet, och de brukar alltid sälja små semlor, så jobbet bjuder idag. Men de är säkert inte lika goda som dina hemlagade!
Lillafruluva: Åh, den tovade korgen ser helt underbar ut. Jag måste nog leta rätt på förra årets julnummer och kika lite
Jennica: Välkommen!
Lillafruluva: Jag har ett likadant cd-skåp. Jag har haft mitt i vår pyttelilla hall som förvaring av nycklar, vantar och annat skärp som alltid lyckas hamna i hallen. Men nu tänkte jag använda det som ett cd-skåp (som det är tänkt). Jobbiga är bara att jag skulle behöva minst två till för att få plats med alla våra cd-skivor... Vi gillar musik hemma hos oss
Alla, hur förvarar ni cd-skivor om ni inte vill att de ska synas?
Julia: Ja, jag tror jag ska fixa ihop en liten inspirationsmapp med bilder
Lynn: åh, vilken osis med burkarna!
miniGrynet: Den boken har jag också, man kan hitta en hel del guldkorn! Min är visserligen ganska gammal, jag kanske skulle ta och köpa en ny uppdaterad version (min favvisantikaffär har slagit igen för alltid! )
Snuffsis: Vad duktig du har varit! Det är kul när det går undan.
Lynn: Nä, det där med cd- och dvd-skivor är ett gissel. Vi har inte jättemånga dvd-skivor, men de vi har är också ett problem. Jag har funderat på att köpa plastfickor för skivor, och sätta in alla i pärmar. Men jag vill verkligen ha kvar den där lilla boken tillsammans med varje skiva (jag vet, jag är lite fånig). Äsch, vi får se hur det blir.
LinaoMatilda skrev 2008-02-05 15:25:54 följande:
Usch, jag fryser så att jag nästan skakar, är svettig, har ont i huvudet och mår illa. Typiskt!
Får se om jag går hem efter lunch, om det inte har blivit bättre. Jag tänker i alla fall stanna några timmar till nu när jag redan är här, det där med karensdagen
Lillafruluva: Grattis till jobbet! Det är ju perfekt, då kan du köpa extra mycket ull till tovning Men du måste se till att vara ledig på kurshelgen!
Tack för alla påkryningar! Jag mår lite bättre nu, så jag är kvar på jobbet ett tag till. Några ipren och mat i magen gjorde susen.
Julia: Kanske bäst att ta en tablett i alla fall, huvudvärk är jobbigt, och framför allt när man ska ta hand om barn (eller när det kommer in ett helt dagis på t-banan - hände mig imorse)
Lasseliten: Håller tummar och tår!
Lillafruluva: Vilken rea är det ni pratar om? Är det Asko?
Julia: I Kurvan eller Barkarby?