Inlägg från: Smultron och glass |Visa alla inlägg
  • Smultron och glass

Vita hem del 6

Summer: Jag fyller 27 om exakt 27 dagar Jag kan nog tänka mig att fylla år tills jag blir 35, det verkar vara en lagom ålder. Sen börjar jag fylla nedåt igen.

Eller så säger man att man är 15 år äldre än vad man egentligen är, då kommer alla att tycka att man är skitsnygg och ser jätteung ut

• Smultron och glass

Nu har jag läst ikapp träff-tråden. Vad roligt att så många vill följa med!

Nu måste jag nog leka lite med min katt innan hon blir galen på mig. Just nu står hon och stirrar på mig och jamar högt! Hon älskar när jag kastar iväg en "dammvippa" och springer glatt och hämtar den - hon kan hålla på i timmar.

Sen ska jag läsa ikapp lite i den här tråden också.

• Smultron och glass

Haha, vad roligt att ni pratat om skåp. Den där "hemlisen" jag berättade om får några dagar sedan var just ett skåp. Vi har haft lite småsvårt att hitta ett skåp med exakt rätt mått, som dessutom var fint. Och när vi väl hittade det hade vi lite problem med leveranser.

Jag har bild i min blogg (och en liten historia)

smultronochglass.blogg.se

• Smultron och glass

God förmiddag.

Oj, här har det varit lugnt på morgonen, man är så van vid att det hela tiden går i en rasande fart här.

Jag har också haft min vita stil sedan ungefär mellanstadiet. Så jag har aldrig följt modets nycker när det gäller just inredning. När det gäller kläder däremot har jag gått på några nitar, men det var mest i högstadiet och gymnasiet så det kan jag leva med.

Mimma: Vilken jobbig situation. Men försök ringa mannen igen. Vem vet, det kanske är han som vill skiljas och frun är jätteledsen och känner inte alls för att visa sitt hus för någon.

Julia: Grattis till jeansen!

Lillafruluva: Typiskt med bordet!

• Smultron och glass

Vaniljdröm: Usch, det låter inte som någon rolig renovering. Jobbigt att ni har olika smak. Hos oss är det i stort sett alltid jag som bestämmer, vilket jag är väldigt glad över, det blir så mycket enklare för mig då (sambon har inte riktigt samma smak, men har insett att det här med inredning är så mycket viktigare för mig så han låter mig hållas). Eller, det tekniska sköter han, helst så stort och så mycket som möjligt, och sen blir det min uppgift att försöka gömma grejerna

• Smultron och glass

Ja, vardagsrummet är ju ett viktigt rum!

Jag håller med om att det är jobbigt med alla prylar och sladdar, det är ett gissel att gömma undan.

Vi köpte precis ett gammalt skåp som jag ska renovera. Däri ska vi ha tv:n, dvd:n m.m. I bakstycket har vi sågat ett hål så att man får in en sån där dosa som man kan sätta en massa olika kontakter i. Då är det bara en sladd till skåpet, och så ligger hela härvan inne i skåpet istället.

• Smultron och glass

Maria: Usch, vad jobbigt att må så dåligt. Hoppas det vänder snart!

Bea: Det är jobbigt när det är mycket som händer runtomkring, man har för mycket att göra, alla är sjuka m.m. m.m. Man får försöka göra det bästa av situationen, och framför allt se till att ta hand om sig själv och försöka få några lugna stunder i alla fall.

Vicka: Vad roligt, grattis!

Julia: Kloka ord ang. modernt och lantligt!

• Smultron och glass

Haha, jag uppfattar faktiskt också ordet som att man inreder med enhetlig stil. Men jag är medveten om att alla inte riktigt uppfattar ordet som jag gör, så jag brukar undvika att säga det.

Ett hem som är minimalistiskt och modernt kallar jag just för minimalistiskt och modernt.

• Smultron och glass

Vicka81: Jag tycker det är helt okej att bjuda på kuvertbröllop, så länge kuvertavgiften känns rimlig. En bekant "bjöd" till bröllop och ville ha 450 kr per kuvert (även barn eftersom det var svårt att dra gränsen mellan barn och vuxen, vissa barn äter ju lika mycket som vuxna...). De bjöd då på väldigt enkel hemlagad mat, vilket jag i sig inte tycker är fel, men då ska man ta en avgift som motsvarar det tycker jag. Dessutom hade de en önskelista.

Men som du har skrivit tycker jag är helt perfekt, det underlättar ju också för då slipper man letar present

• Smultron och glass

Mia: Riktigt elakt att skriva sådär! Har man inget bra att säga håller man käften, tycker jag! Men precis som Julia skriver, folk kan vara så himla elaka när de sitter skyddade bakom en dataskärm. Du har ett jättefint hem, bry dig inte om elaka kommentarer!

Svar på tråden Vita hem del 6